عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: وعده روحانی پیرامون اختصاص 3 درصد از درآمد نفتی ایران به خوزستان منتفی نشده است و قرار است طی لایحه‌ای به مجلس ارائه شود.

اولین سفر استانی حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور، به استان خوزستان بود. روحانی در سفر استانی خود به استان خوزستان وعده داده بود که طی مدت زمان یک هفته‌ای مشکل آب آشامیدنی این استان رفع شود.

مردم اهواز هم اکنون آب مصرفی خود را از تصفیه خانه های خانگی یا فروشندگان دوره گرد تهیه می کنند که بر اساس وعده ای که دولت در سفر استانی خود داده بود بایستی مسأله آب آشامیدنی در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز، خرمشهر و آبادان طی مدت زمان یک هفته حل شود.


خبرنگار سیاسی مشرق طی گفت و گویی با سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس از وضعیت استان خوزستان و همچنین تحقق وعده های رئیس جمهور در اولین سفر استانی هیات دولت کسب اطلاع کرد.

وی در خصوص وعده حسن روحانی پیرامون رفع مشکل آب آشامیدنی استان خوزستان، اظهار داشت: تا کنون گزارشی در مورد وصل شدن آب اشامیدنی خوزستان نداشته ایم.

این در حالی است که رییس‌جمهور در سخنرانی خود در جمع مردم اهواز، وعده داده بود که  مسأله آب را در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز، خرمشهر و آبادان حل کند. روحانی در اجتماع مردم خوزستان در مصلای اهواز گفته بود: «به حول و قوه الهی آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد.»

سید راضی نوری نماینده مردم شوش با بیان اینکه مشکل آب اشامیدنی خوزستان رفع نشده است، تاکید کرد: مهمترین مشکل استان خوزستان نداشتن آب آشامیدنی است، خوزستان با وجود منابع بسیار بالای آبی باید حداقل مشکل آب نداشته باشد و امیدواریم دولت طوری برنامه‌ریزی کند که این مشکل برای همیشه ریشه‌کن شود.

این نماینده مجلس درمورد وعده اختصاص 3 درصد از درآمد نفتی ایران به خوزستان که روحانی در جریان تبلیغات انتخابات، به مردم خوزستان وعده داده بود، نیز گفت: با توجه به اینکه حدود 85 درصد از نفت کشورمان از استان خوزستان تامیین می شود، وعده شده بود که 3 درصد از این درآمد نفتی به مردم استان خوزستان اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: وعده روحانی پیرامون اختصاص 3 درصد از درآمد نفتی ایران به خوزستان منتفی نشده است و قرار است طی لایحه‌ای به مجلس ارائه شود.

وی همچنین در مورد وعده دیگر رئیس جمهور پیرامون لایروبی اروند رود عنوان کرد: هنوز زمانی برای انجام این کار تعیین نشده است.

نوری همچنین تاکید کرد: کمیته ای برای پیگیری وصوبات سفرهای استانی تشکیل شده است و قرار است این کمیته وعده های داده شده را پیگیری کند.

نماینده مردم شوش در پایان با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان شوش، گفت: از دولت، حل مشکل احداث باند دوم پل شهید ناجیان، طرح توسعه حرم دانیال ‌نبی، تخصیص اعتبار برای بیمارستان 164 تخت‌خوابی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی شوش درخواست شده که امیدواریم این درخواست‌ها محقق شود.