رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح از معافیت خدمت سربازی ورزشکاران مدال آور خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: آیین نامه سربازان قهرمانان عملیاتی شده و از همین جا اعلام می کنم کسانی که در مسابقات المپیک لندن و گوانگژو مدال آوردند و از آن به بعد هر کس در مسابقات آسیایی و جهانی برای کشور مدال آوری کرده و از این پس نیز مدال آوری کند از خدمت سربازی معاف می شود.  
 
سردار مهرعلی باران چشمه اختتامیه پنجمین دوره مسابقات سربازان نیروهای مسلح در خصوص نحوه معافیت ورزشکاران قهرمان از خدمت سربازی اینگونه توضیح داد: این افراد می توانند از طریق دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی مدارک خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی ارسال کرده و از خدمت معاف شود.  
 
وی در ادامه از معافیت ورزشکاران قهرمان از معافیت سربازی خبر داد و افزود: لازم به ذکر است که این افراد در حال حاضر از معافیت دوره 2 ماهه آموزشی خدمت سربازی نیز بهره مند می شوند. هر کس مانند آقای بهداد سلیمی و آقایان کشتی گیر فرهنگی و هر ورزشکار مدال آور دیگر می توانند اقدامات لازم را انجام داده و از خدمت سربازی معاف شوند.  
 
رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح همچنین از حضور ورزشکاران سرباز در فدراسیون های ورزشی خبر داد و تصریح کرد: برابر قانون سرباز قهرمان آنهایی که عضو تیم های ملی هستند و مدال هم کسب نکرده باشند ما این افراد را بعد از گذراندن دوره آموزشی در اختیار فدراسیون های ورزشی قرار می دهیم تا بتوانند در اردوهای آمادگی تیم های ملی حضور داشته باشند و سرباز فدراسیون های ورزشی باشند.  
 
سردار باران چشمه در بخش انتهایی اظهارات خود عنوان کرد: ما کاملا با وزارت ورزش در این رابطه هماهنگی و همکاری داریم. چه زمان آقای عباسی در دولت قبل و چه در حال حاضر با آقای گودرزی هماهنگی داریم و هیچ مشکلی نه از طرف ما و نه از طرف آنها وجود ندارد. 
منبع: فردا