کد خبر 286357
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱

دوربین روی کلاه ایمنی «مایکل شوماخر» احتمالا عامل اصلی ضربه مغزی این راننده صاحب نام آلمانی هنگام حادثه در ارتفاعات آلپ بوده است.

به گزارش مشرق، شوماخر قهرمان هفت دوره رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک، پیش از کریسمس هنگام اسکی در ارتفاعات آلپ فرانسه دچار حادثه شد و به دلیل برخورد سرش با یک تخته سنگ به کما رفت.

پلیس فرانسه بعد از این اتفاق اقدام به بررسی ابعاد حادثه کرد و کارشناسان پس از بررسی فیلم دوربینی که بر روی کلاه شوماخر نصب شده بود تا وی هنگام اسکی از پسرش فیلم بگیرد، متوجه شدند سرعت او زیاد نبوده است با وجود این ضربه به حدی شدید بوده که کلاه او را به دو نیم کرده است.

گروهی که مسوولیت تحقیق در مورد این اتفاق را بر عهده دارد اکنون در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است احتمالا همین دوربین هنگام برخورد همانند چکش عمل نموده و شدت ضربه به سر شوماخر را چند برابر کرده است.

این گروه تکه ای از کلاه ایمنی شوماخر را بررسی و اعلام کرده اند که کلاه کاملا استاندارد بوده و مشکلی نداشته است. بنابراین دوربین به عنوان تنها وسیله ای که هنگام ضربه بین کلاه و تخته سنگ قرار داشته، با قرار گرفتن در زاویه نامناسب می توانسته تأثیر ناگهانی بر کلاه وارد کرده و موجب خرد شدن آن شده باشد.

شوماخر که از آن زمان تا کنون در بیمارستانی در گرنوبل فرانسه بستری است، اکنون بعد از سپری کردن چندین هفته در کمای مصنوعی، از کما خارج شده و گفته می شود که می تواند به برخی محرک های بیرونی پاسخ دهد. با وجود این پزشکان می گویند روند بهبودی وی بسیار طولانی و دشوار خواهد بود.
منبع: ایرنا