کد خبر 28765
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴

جمال شورجه براي فيلم سينمايي «33 روز» جايزه حقوق بشر را به دست آورد.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر، در ادامه مراسم پاياني بيست و نهيمن جشنواره فيلم فجر در بخش بين‌الملل جايزه حقوق بشر توسط جواد شمقدري (معاون امور سينمايي وزير ارشاد) و تيري ميسان (فرانسه) به جمال شورجه براي فيلم داستاني «33 روز» اهدا شد.
شورجه در اين بخش گفت: ضمن تشکر از هيئت داوران و مسئولان جشنواره، متاسفانه نسخه ناقصي ازفيلم ما آماده شده بود و من تا بعدازظهر مشغول ميکس کار بودم و در حقيقت کپي DVDارزيابي شده است... من تشکر مي‌کنم که اين جايزه را به من دادند و از همه عزيزاني که زحمت کشيدند، خصوصا بازيگران ارزشمند لبنان وسوريه و نيز يکي از عزيزان پيرگابر که اينجا حضور دارند و خواهشمندم ايشان را تشويق بفرماييد.

در اين بخش جواد شمقدري معاون امور سينمايي يک جلد قرآن با ترجمه انگليسي به دليل علاقه کاترينا پالوو به کتاب آسماني مسلمانان به ايشان اهدا کرد وي به دليل علاقه اش با وجود آنکه مسيحي است بخشي از قرآن را حفظ کرده است .

او در ادامه از مهمان نوازي و لطف بي‌دريغ مردم ايران تشکر کرد و گفت: تاريخ و انقلاب شما عجيب و غريب است. انقلاب وتاريخ شما براي ما خوب جا نيفتاده و اميدواريم تنها انقلاب قرن بيستم ناميده شود.