کد خبر 291581
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

سرمربی استقلال در واکنش به حضور لوتار ماتیوس در تهران و در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: کار بسیار زیبایی بود. من لذت بردم وقتی دیدم یکی از بزرگترین بازیکنان جهان، علی دایی را «علی» خطاب می‌کند ولی ما این چهره بین‌المللی را کلی اذیت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز استقلال گفت: طبیعتا بعد از باخت مقابل الشباب شرایط خوبی نداریم. مصدومان تیم زیاد هستند و ناداوری هم در آن بازی با نگرفتن پنالتی شامل حال ما شد. 3،4 بازیکن ما مصدوم هستند و مشخص نیست که بتوانند بازی کنند یا نه.

وی افزود: الریان تیم خوبی در آسیاست و در آنجا بهتر از لیگ قطر بازی می‌کند. باید این بازی را به سود خود خاتمه دهیم. من بازی الریان مقابل الجزیره را دیدم. این تیم در جریان بازی روش خود را از 2-4-4 به 3-3-4 تغییر می‌دهد و ما بازی سختی داریم.

قلعه‌نویی یادآور شد: شرایط برای ما سخت‌تر شده اما بازی قبلی جزو تاریخ محسوب می‌شود و ما به آینده فکر می‌کنیم. با وجود مشکلات معتقدیم که می‌توانیم نتیجه بگیریم. البته من نمی‌دانم که برای بازی سه‌شنبه کدام یک از بازیکنان خود را خواهیم داشت.

سرمربی استقلال در واکنش به مصاحبه سیاوش اکبرپور تاکید کرد: انجام چنین مصاحبه‌هایی غلط است و من امروز هم به این بازیکن تذکر دادم که هیچ فردی حق ندارد چنین مصاحبه‌هایی انجام دهد. بازیکنان نباید حرف‌های درون خانواده را در رسانه‌ها مطرح کنند. فتح‌الله‌زاده هر آنچه به باشگاه آمده را تقسیم کرده و طبیعی است که اگر دغدغه‌ای هم وجود دارد دولت باید به ما کمک کند. شاید تغییر دولت و وزیر هم در این میان تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: نمی‌گویم بازیکنان حق ندارند اما مطرح کردن این مسائل در رسانه‌ها درست نیست.

سرمربی استقلال در مورد بی‌غیرت خطاب شدن بازیکنان استقلال تاکید کرد: جواب این سوال را قبلا داده‌ام. خودم به بازیکنان «تَشر» می‌زنم اما این نفرات عین غیرت هستند که با وجود کمبود مالی و کمترین امکانات تحت فشار بازی می‌کنند و شرایط آنها با بازیکنان تیم‌های دیگر قابل مقایسه نیست. در این فصل بازیکنان مصدوم داشتیم و حتی نفراتی چون بیک‌زاده، حیدری و تیموریان در مجموع به اندازه حاج‌صفی یا جلال حسینی برای ما بازی نکردند.

قلعه‌نویی گفت: مقابل الشباب بازی خوبی انجام دادیم و می‌توانستیم برنده باشیم اما به هر حال آن نتیجه رقم خورد. مشکلات مالی هم وجود دارد و هر بازیکن هم توانی دارد. باید اتفاقات فوتبال را بپذیریم. اگر همان بازی را می‌بردیم این بازیکنان با غیرت می‌شدند. این اعتراض‌ها و شعار دادن‌ها مانند اعتراض با تکان دادن دستمال سفید در مسابقات فوتبال دیده می‌شود.

وی در این مورد که اجازه دعوت بیش از 4 بازیکن به تیم ملی را نداده است، اظهار داشت: این سوال خنده‌دار و از طرف همان‌هایی است که درباره آنها صحبت کردم و 5 میلیون هم جریمه شدم اما هنوز پای آن صحبت‌ها هستم.

سرمربی استقلال افزود: اینکه بازیکنان بیشتری از تیم ما به تیم ملی دعوت شوند باعث افتخار من است. اگر 6 بازیکن از استقلال به تیم ملی بروند از نظر کاری برای من هم بهتر خواهد بود و همین طور برای کشورمان بهتر است.

قلعه‌نویی ادامه داد: باشگاه استقلال همواره با تیم ملی تعامل داشته و دعوت بیشتر بازیکنان از نظر کارنامه برای ما بهتر خواهد بود. طبیعی است همان افرادی که گفتم و به خاطرشان جریمه شدم چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند.

وی در مورد بازی دوستانه ایران مقابل گینه و شکست شاگردان کی‌روش گفت: باید ببینیم از این نوع بازی‌ها چه اهدافی داریم. باخت در این مسابقات مهم نیست و همین که بازی می‌کنیم اهمیت زیادی دارد. در خصوص مسائل فنی باید کادر فنی تیم ملی توضیح دهد اما همین که بازی می‌کنیم خوب است.

قلعه‌نویی اضافه کرد:‌ همانطور که همه دیدند در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بودیم و فقط کمی ضعف وجود داشت که باید کادر فنی در مورد آن حرف بزند. فوتبال برای بردن و باختن است و باید از آن لذت ببریم و همچنین به همکارانمان احترام بگذاریم. من در خصوص بازی تدارکاتی تیم ملی حرف دیگری ندارم.

وی در واکنش به حضور لوتار ماتیوس در تهران و در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: کار بسیار زیبایی بود. من لذت بردم وقتی دیدم یکی از بزرگترین بازیکنان جهان، علی دایی را «علی» خطاب می‌کند ولی ما این چهره بین‌المللی را کلی اذیت می‌کنیم. الان در عصر ارتباطات هستیم و باید همه کارها را انجام بدهیم. باعث افتخار است که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ روزی همبازی یکی از هموطنان ما بوده، ما در حال حاضر به اینگونه مسائل نیاز داریم وگرنه حب و بغض و کینه در 7،8 سال گذشته وجود داشته است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که نقش مسئولان تدارکات در فوتبال چقدر است، اظهار داشت: تدارکاتچی‌ها که من به آنها پشتیبانی می‌گویم قشر زحمتکش جامعه هستند. آنها باید امانتدار، صادق، دست‌پاک و چشم‌پاک باشند که همه اینها را آقامدد جباری (مسئول تدارکات استقلال) دارد. متاسفانه زحمات این قشر هیچ وقت به چشم نمی‌آید. همین آقامدد سرمایه استقلال است اما چون این شغل بازنشستگی ندارد کسی نمی‌تواند جای او را بگیرد.

قلعه‌نویی درباره اینکه نوری و قاضی در خصوص چه چیزی با بدنساز تیم ملی صحبت می‌کردند، گفت: امکاناتی در اختیار بازیکنان است که در آن میزان دوندگی در تمرین و مسابقات را نشان می‌دهد که در این امکانات در بازی ایران و گینه هم مورد استفاده قرار گرفت و بسیار خوب است. آنها با میکو در مورد این موضوع صحبت می‌کردند.
منبع: تسنیم