کد خبر 293063
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۸

پرفروش شدن فیلم «معراجی‌ها»، آن هم در زمانی که فصل مرده سینما محسوب می‌شود، باعث عصبانیت جریان شبه‌روشنفکری شده است. اما اتفاق عجیب این است که این طیف در رسانه‌های خود به جای نقد این فیلم، به مردم توهین می کنند!

به گزارش مشرق به نقل از کیهان، فیلم جدید مسعود ده نمکی با نام «معراجی‌ها» با وجود نقاط ضعفش اما فصل مرده اکران ماه اسفند را زنده کرده و بازگشایی یک سینمای تعطیل شده را هم موجب شده است. این فیلم دفاع مقدسی هم اکنون در تهران و شهرستان‌ها به فروش بیش از یک میلیارد تومان دست یافته و پیش بینی می‌شود که این فروش تا پایان سال به دو میلیارد تومان هم برسد.
اما واکنش جریان شبه‌روشنفکری هم به فروش خوب «معراجی‌ها» در نوع خودش جای تأمل دارد. قلم به دست‌هایی که معمولا دم از حق انتخاب و آزادی مردم در انتخاب محصولات فرهنگی می‌زنند، این روزها در فضای مجازی به جای نقد فیلم «معراجی‌ها» به مخاطب‌های این فیلم فحاشی می‌کنند. امیرحسین علم الهدی، از طرفداران سینمای روشنفکری و از مسئولین سینمایی حوزه هنری(!) هم در صفحه مجازی خود استقبال از فیلم‌های ده نمکی را نتیجه بلاهت فرهنگ عوام دانسته است!
برخی از این رسانه‌ها در گزارش‌های مبهمی مدعی شده‌اند که مدارس، دانش آموزان را با اتوبوس به دیدن این فیلم می برند!

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.