کد خبر 293139
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب کردند اشخاص حقیقی دارای بیش از یک واحد شغلی نیز مشمول مالیات می‌شوند.

 به گزارش مشرق، مجلس شورای اسلامی در بندی از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب کرد که سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروه‌هایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر 10 برابر معافیت موضوع این قانون است از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را به صورت مقطوع تعیین و وصول نماید.

همچنین در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود و حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند دیگری از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب کردند در صورتی که هر شخص حقیقی دارای بیش از یک واحد شغلی باشد، مجموعه درآمد واحدهای شغلی وی با کسر فقط یک معافیت موضوع این ماده مشمول مالیات خواهد بود.
منبع: ایسنا