کد خبر 293765
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

رئیس ۶۲ ساله باشگاه بایرن‌ مونیخ در پی اثبات تخلف مالیاتی‌اش از سمت ریاست این باشگاه آلمانی کناره‌گیری کرد.

به گزارش مشرق، دادگاهی در مونیخ روز گذشته (پنج‌شنبه) برای اولی هوینس، رئیس باشگاه بایرن‌ مونیخ حکم 3 سال و نیم زندان را به دلیل تخلف مالیاتی تعیین کرد. هوینس هم که با تیم ملی آلمان تجربه قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی را داشت بلافاصله پس از این حکم از سمت ریاست باشگاه بایرن‌ مونیخ کناره‌گیری کرد.

رئیس باشگاه بایرن مونیخ که در ابتدا به خودداری از پرداخت رقمی معادل 3.5 میلیون یورو به اداره مالیات آلمان به عنوان مالیات بر درآمد باواریایی‌ها متهم شده بود در نهایت مشخص شد که از پرداخت 27.2 میلیون یورو مالیات به مقامات آلمانی طفره رفته است.

اولی هوینس 62 ساله امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای شخصی در سایت رسمی باشگاه بایرن‌ مونیخ اظهار داشت: پس از مشورتی که با خانواده‌ام انجام دادم تصمیم گرفتم حکم دادگاه منطقه‌ای مونیخ در خصوص تخلف مالیاتی‌ام را بپذیرم. به وکلایم هم گفته‌ام که درخواست تجدید نظر ندهند. این مربوط به درک من از نجابت و مسئولیت شخصی است. خودداری از پرداخت مالیات کاری اشتباه در زندگی من بود. عاقبت و نتیجه این کار اشتباه هم پای خودم است.

در ادامه این بیانیه آمده است: من بلافاصله از سمت ریاست باشگاه بایرن‌ مونیخ استعفا دادم چون می‌خواهم مانع از صدمه رسیدن به باشگاهم شوم. تمام دوران کاری زندگی‌ام در بایرن‌ مونیخ بوده‌ام و همیشه هم همین طور خواهد بود. تا جایی هم که زنده باشم به هر روشی که بشود با این باشگاه بزرگ و اعضای آن در ارتباط خواهم بود. از ته قلبم از تمامی دوستانم و هواداران بایرن‌ مونیخ به خاطر حمایتی که داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
منبع: تسنیم