تیم فوتبال استقلال با برتری در خانه الجزیره امارات به رده سوم گروه خود صعود کرد تا همچنان به صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امیدوار بماند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا و از ساعت 20:10 امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه محمد بن زاید مقابل الجزیره امارات قرار گرفت و موفق شد میزبان قدرتمند خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. محمد قاضی دقیقه 70 گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند.
آبی‌پوشان با این پیروزی به طلسم شکست ناپذیری الجزیره امارات برابر خود پایان دادند و پس از 53 روز طعم پیروزی را چشیدند. استقلال پس از پیروزی برابر سایپا در تاریخ بیستم بهمن سال 92، در هیچ یک از دیدارهایشان پیروز نشده بود.
در نیمه نخست این دیدار آبی‌پوشان در ابتدای کار تلاش کردند با حملات پردامنه روی دروازه الجزیره، میزبان را مجبور به دفاع و عقب نشینی کنند اما سرعت بالای بازیکنان امارتی و ایجاد چند خطر از سوی بازیکنان این تیم، شاگردان قلعه‌نویی را مجبور کرد کمی محتاط‌ تر کار را دنبال کنند.

نخستین فرصت این دیدار را استقلالی ها در دقیقه 9 به دست آوردند و محمد قاضی با چند دریبل کوتاه در پشت محوطه جریمه الجزیره، صاحب موقعیت خوبی شد ولی شوت سنگین او با فاصله‌ای اندک راهی اوت شد و تنها یک دقیقه بعد بود که علی مبخوت با شوتی سنگین در صدد جبران این موقعیت استقلال برآمد و ضربه او از پشت محوطه جریمه با واکنش خوب رحمتی همراه شد و این توپ به کرنر تبدیل شد.

در ادامه و در دقیقه 12 احمد ربیع از تعلل مدافعان در محوطه جریمه استقلال استفاده کرد و با یک شوت خوب تلاش کرد تا حساب کار را یک بر صفر کند اما واکنش بسیار خوب رحمتی بازهم مانع از باز شدن دروازه استقلالی‌ها شد اما این پایان کار نبود و سه دقیقه بعد بار دیگر همین بازیکن در محوطه جریمه استقلال با رحمتی تک به تک شد و ضربه‌اش را با اختلافی ناچیز به اوت زد تا شاگردان قلعه‌نویی نفس راحتی بکشند.

ضربه سر قاضی که آن هم با اختلاف از کنار دروازه الجزیره بیرون رفت از جمله فرصت‌های استقلال در نیمه نخست بود. در ادامه شاگردان قلعه نویی خوش شانس بودند که ضربه شین هیونگ مین از کنار دروازه بیرون رفت.

در اواخر نیمه اول این دیدار بیشتر بازی در میانه‌های میدان جریان داشت تا اینکه علی مبخوت روی اشتباه عجیب بیگ‌زاده صاحب فرصت استثنایی در محوطه جریمه استقلال شد و با شوتی سنگین تلاش کرد گل نخست را به ثمر برساند اما واکنش دیدنی مهدی رحمتی مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم الجزیره‌ای ها بازی به مراتب بهتری را آغاز کردند اما در دقیقه 53 نفوذ عالی برهانی در داخل محوطه جریمه الجزیره بهترین فرصت ممکن را برای آبی‌پوشان مهیا کرد. پاس دیدنی این بازیکن با از خودگذشتگی جمشیدیان همراه شد و به پژمان نوری رسید و این بازیکن از روی نقطه پنالتی با شوتی سنگین تلاش کرد دروازه الجزیره را باز کند اما شوت او را دروازه‌بان الجزیره راهی کرنر کرد تا این فرصت ایده‌آل از دست برود.

پس از این فرصت بازی به سمت تعادل پیش رفت و بیشتر توپ در میانه‌های میدان در جریان بود تا اینکه در دقیقه 70 پاس دیدنی صادقی از میانه‌های میدان برای مهدی نظری این بازیکن را صاحب توپ کرد و این مهاجم آبی‌پوشان بعد از جا گذاشتن یک نفر توپ را به تونی کاروالیو سپرد و او هم با یک پاس عرضی قاضی را در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ کرد تا این بازیکن با شوتی سنگین گل نخست این دیدار را برای استقلال به ثمر برساند.

بعد از گل آبی‌پوشان دوبار می‌توانستند به گل برسند؛ یک دقیقه بعد از گل پاس عرضی خوب قاضی برای مهدی نظری این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد و شوت این بازیکن با واکنش دیدنی دروازه‌بان الجزیره دفع شد و تنها یک دقیقه بعد شوت سنگین کاروالیو را دروازه بان الجزیره راهی کرنر کرد تا حساب کار همچنان یک بر صفر باقی بماند.

در ادامه این دیدار آبی‌پوشان کمی در لاک دفاعی رفتند و خوش شانس بودند که سای‌سدو در دقیقه 90 دروازه آنها را باز نکرد. این بازیکن در موقعیتی تک به تک با رحمتی شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که واکنش دیدنی رحمتی توپ را راهی کرنر کرد.

الجزیره‌ای ها در ثانیه‌های پایانی بیشتر بر توپ و میدان حاکم شدند اما حملات آنها بی نتیجه ماند تا استقلال با کسب سه امتیاز این دیدار به صعود همچنان امیدوار باشد.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران هم در جایگاه ویژه دیدار دو تیم را تماشا کرد.

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، جی لوید سامویل، خسرو حیدری، هاشم بیگ زاده، علیرضا واحدی نیکبخت، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، احمد جمشیدیان (تونی کاروالیو 63)، محمد قاضی و آرش برهانی (محمد مهدی نظری 65- ایمان مبعلی 76).

به گزارش مشرق، در دیگر دیدار این گروه الشباب عربستان با 2 گل در خانه الریان قطر به برتری دست یافت.