کد خبر 297687
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

بزرگترین آکواریوم جهان هفته گذشته در چین افتتاح شد.

 به گزارش مشرق، در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس تایید شد که چین با افتتاح بزرگترین آکواریوم جهان توانست پنج رکورد جهانی را به خود اختصاص دهد که یکی از مهمترین آنها کسب عنوان بزرگترین آکواریوم جهان است.

در گزارش گینس از آکواریوم «چیملانگ» آمده است: این آکواریوم رکوردهای دیگری را نیز به خود اختصاص داده که شامل بزرگترین گنبد زیرآبی با دید کامل در اعماق اقیانوس، بزرگترین مخزن آکواریومی جهان، بزرگترین پنجره آکواریومی جهان و بزرگترین پنل آکریلیک جهان می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از هافینگتون پست، این آکواریوم 12.87 میلیون گالن آب را در خود جای داده است. پارک آبی «چیملانگ» از هفت قسمت مختلف تشکیل شده و هر قسمت نمادی از یک منطقه از اقیانوس است. این پارک بخشی از هتل ساحلی چیملانگ است که بزرگترین هتل اکولوژیک چین محسوب می شود.
{$sepehr_album_11201}

اگر از سفرهای نوروزی امسال گزارش مکتوب، گزارش تصویری یا فیلم تهیه کرده‌اید به آدرس همیشگی ما یعنی "culture@mashreghnews.ir" ارسال کنید تا به نام خودتان و در سریع‌‌ترین زمان ممکن منتشر شود. به خاطر داشته باشید به بهترین آثار ارسالی که تا پایان فروردین ماه به دست ما برسند، علاوه بر درج اثر آنها در بخش "اخبار ویژه" پنج جایزه نقدی 2 میلیون ریالی از طرف تحریریه مشرق نیوز اهدا خواهد شد.
منبع: ایسنا