کد خبر 298858
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که پاسخش به درخواست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی برای بخشش کسر امتیاز از پنج تیم لیگ برتری خیر است.

به گزارش مشرق، اسماعیل حسن زاده درباره درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر بخشش رای کسر امتیاز از چند تیم لیگ برتر اظهار کرد: هنوز نامه رسمی از فدراسیون فوتبال به ما در کمیته انضباطی ابلاغ نشده است. ما هم از رسانه‌ها متوجه این درخواست شدیم. با این حال کسر امتیاز که چند ماه پیش از چند تیم صورت گرفت، بر اساس قوانین موجود اعمال و قطعی شد.

وی افزود: اگرچه تیم‌ها همیشه این اختیار را دارند که نسبت به رای صادر شده اعتراض کنند و حرف‌هایی را هم بعد از قطعی شدن رای بزنند ولی کار ما قانونی بود و در کمیته استیناف هم این رای مورد تایید قرار گرفت. شاید برخی از پیشنهادات با انگیزه خاص باشد ولی اگر قرار بر بخشش باشد باید با ملاک قانون صورت بگیرد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم که این نامه هنوز به دست ما نرسیده است. ابتدا این نامه باید به ما منعکس شود ولی بدون هدایت قانون و استناد به قانون نمی‌توانیم عمل کنیم.

حسن زاده که با بخش خبری 14:30 شبکه خبر صحبت می‌کرد، درباره اینکه اگر نامه این روزها به دست شما برسد، تا اعمال تغییر رای لیگ سیزدهم هم به پایان رسیده است، گفت: من به شخصه هیچ راه قانونی برای تغییر رای و بازگرداندن امتیازات نمی‌بینم. همچنین از مفاد نامه نمایندگان بی خبرم ولی اگر از من سئوال شود که آیا امتیازات قابل بخشش است، پاسخ من خیر است.

وی در پایان درباره رای انضباطی سید مهدی رحمتی و محرومیت 4 ماهه دروازه‌بان استقلال هم تصریح کرد: ما رای رحمتی را در واپسین دقایق سال گذشته صادر کردیم ولی تا تایپ و امضا شود یک مقدار طول کشید. بعد از اولین حضورمان در فدراسیون در سال جدید، رای امضا و در مسیر ابلاغ قرار گرفت. با این حال باید بگویم بر خلاف گمانه زنی شما، رای ما برای رحمتی محرومیتی ندارد و بر عکس ان چیزی است که شما گفتید!

منبع: مهر