به گزارش مشرق، فاز دوم ثبت نام دریافت یارانهها از امروز آغاز شد و قرار است تا 10 روز آینده ادامه داشته باشد.
نخستین تلاش مردم برای ورود به این سایت علیرغم اطمینان بخشی مسئولان در خصوص تامین پهنای باند کافی و پشتیبانی، همانطور که از تجریههای گذشته پیش بینی میشد، به اختلال زیاد دچار شد.
وزارت ارتباطات تا آخرین روز با قطعیت از تامین ارتباطات و پشتیبانی کافی سخن گفت و رئیس سازمان هدفمندی یارانهها حتی تاکید کرد: اگر همه مشمولان در یک روز وارد سایت شوند، باز هم پاسخگو خواهد بود؛ اما در عمل اوضاع جور دیگری رقم خورد.
سایت ثبت نام دریافت یارانه (refahi.ir) در زمان ثبت نام با اختلال و کندی بسیار همراه است. برخی موفق به ثبت نام شدهاند و برخی نیز در مرحله ورود به سایت و حتی مراحل تکمیل فرمها دچار اختلال میشوند؛ همین مراجعات ناقص و تلاشهای چندباره، حجم مراجعات زیادی را پشت سایت رفاهی منتظر گذاشته و بر شلوغی سایت افزوده است.
اما در این میان مسئولانی که وظیفه تامین ارتباطات و زیرساخت این طرح را بر عهده داشتند، اکنون در دسترس نیستند.
کارشناسان فنی میگویند: برای اینکه چنین سایتی بتواند به 2 میلیون مراجعه در روز پاسخ دهد به حدود 100 سرور و 1000 گیگابایت پهنای باند نیاز دارد.
آنها میگویند: به نظر می رسد پیام اختلال امروز سایت رفاهی به دلیل شلوغی سرور است که میزان تقاضا با ظرفیت همخوانی ندارد.
البته برخی کارشناسان اعلام میکنند: پیش از آغاز این مرحله نیز، سایت رفاهی عملکرد خوبی نداشته و در برخی دستورهای ساده با خطا مواجه میشد.
وزارت ارتباطات که متولی تامین پهنای باند در کشور و تامین ارتباطات این طرح است، با سکوت در برابر مشکلات و اختلالهای سایت رفاهی و سردرگمی مردم، میگوید که تنها وظیفه فنی داشتهاند و اطلاع رسانی به عهده سازمان هدفمندی یارانهها است.
مسئولان وزارت ارتباطات تاکنون سوالات در مورد پهنای باند و سرورهای در نظر گرفته شده برای این سایت را بیپاسخ گذاشتهاند؛ عدم اعلام این اطلاعات، از نقدهای احتمالی در مورد کافی یا کافی نبودن پیشبینیها پیشگیری میکند.
یکی از مسئولان این وزارتخانه گفت: حجم مراجعات امروز به سایت هدفمندی بسیار بیشتر از پیشبینی بوده و به نظر میرسد حتی افرادی که در نوبت ثبتنام امروز نبودهاند نیز وارد سایت شدهاند.
علاوه بر این، امروز وزارت ارتباطات در یک برنامه خبری بر نقش پست در ثبتنام یارانهها تاکید کرد و اعلام کرد: هر جا ثبت نام اینترنتی میسر نبود، شعب پست و دیگر دفاتر برای ثبت نام حضوری و جبران نقیصه آمادهاند.
از شعب حضوری نیز خبر میرسد که دفاتر ثبت نام کننده یارانه از حضور مردم شلوغ شده است.
نخستین تلاش مردم برای ورود به این سایت علیرغم اطمینان بخشی مسئولان در خصوص تامین پهنای باند کافی و پشتیبانی، همانطور که از تجریههای گذشته پیش بینی میشد، به اختلال زیاد دچار شد.
وزارت ارتباطات تا آخرین روز با قطعیت از تامین ارتباطات و پشتیبانی کافی سخن گفت و رئیس سازمان هدفمندی یارانهها حتی تاکید کرد: اگر همه مشمولان در یک روز وارد سایت شوند، باز هم پاسخگو خواهد بود؛ اما در عمل اوضاع جور دیگری رقم خورد.
سایت ثبت نام دریافت یارانه (refahi.ir) در زمان ثبت نام با اختلال و کندی بسیار همراه است. برخی موفق به ثبت نام شدهاند و برخی نیز در مرحله ورود به سایت و حتی مراحل تکمیل فرمها دچار اختلال میشوند؛ همین مراجعات ناقص و تلاشهای چندباره، حجم مراجعات زیادی را پشت سایت رفاهی منتظر گذاشته و بر شلوغی سایت افزوده است.
اما در این میان مسئولانی که وظیفه تامین ارتباطات و زیرساخت این طرح را بر عهده داشتند، اکنون در دسترس نیستند.
کارشناسان فنی میگویند: برای اینکه چنین سایتی بتواند به 2 میلیون مراجعه در روز پاسخ دهد به حدود 100 سرور و 1000 گیگابایت پهنای باند نیاز دارد.
آنها میگویند: به نظر می رسد پیام اختلال امروز سایت رفاهی به دلیل شلوغی سرور است که میزان تقاضا با ظرفیت همخوانی ندارد.
البته برخی کارشناسان اعلام میکنند: پیش از آغاز این مرحله نیز، سایت رفاهی عملکرد خوبی نداشته و در برخی دستورهای ساده با خطا مواجه میشد.
وزارت ارتباطات که متولی تامین پهنای باند در کشور و تامین ارتباطات این طرح است، با سکوت در برابر مشکلات و اختلالهای سایت رفاهی و سردرگمی مردم، میگوید که تنها وظیفه فنی داشتهاند و اطلاع رسانی به عهده سازمان هدفمندی یارانهها است.
مسئولان وزارت ارتباطات تاکنون سوالات در مورد پهنای باند و سرورهای در نظر گرفته شده برای این سایت را بیپاسخ گذاشتهاند؛ عدم اعلام این اطلاعات، از نقدهای احتمالی در مورد کافی یا کافی نبودن پیشبینیها پیشگیری میکند.
یکی از مسئولان این وزارتخانه گفت: حجم مراجعات امروز به سایت هدفمندی بسیار بیشتر از پیشبینی بوده و به نظر میرسد حتی افرادی که در نوبت ثبتنام امروز نبودهاند نیز وارد سایت شدهاند.
علاوه بر این، امروز وزارت ارتباطات در یک برنامه خبری بر نقش پست در ثبتنام یارانهها تاکید کرد و اعلام کرد: هر جا ثبت نام اینترنتی میسر نبود، شعب پست و دیگر دفاتر برای ثبت نام حضوری و جبران نقیصه آمادهاند.
از شعب حضوری نیز خبر میرسد که دفاتر ثبت نام کننده یارانه از حضور مردم شلوغ شده است.