کد خبر 300464
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بحث اجرائی شدن و افزایش قیمت و نظارت‌هایی که تاکنون در آن کوتاهی شده است گفت، این نظارت‌ها باید به صورت مستند و همه جانبه انجام شود تا در حق مردم ظلم و اجحافی صورت نگیرد.

به گزارش مشرق، سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد افزایش قیمت حاملهای انرژی گفت: در بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی مثل آب، برق ونفت سفید قیمت‌ها تقریبا مشخص شده است ولی قیمت بنزین و گازوئیل البته حدودش را مشخص کردند.

موسوی لارگانی در مورد تخلف برخی بازاریان در نفروختن اجناسشان گفت: باید با کسانی تخلف می‌کنند و اجناسی  را که در اختیارشان است در اختیار مردم نمی‌گذارند برخورد شود.

وی در ادامه افزود:  الان که هنوز نرخ مشخص نشده است و سوءاستفاده می‌کنند، اگر نرخ‌ها مشخص شد قطعا می‌خواهند سوء استفاده بیشتری از افزایش قیمت حامل‌های انرژی داشته باشند. نظارت باید در بحث هدفمندی یارانه خیلی بیشتر باشد یعنی اگر نظارت نباشد در حق مردم خیلی اجحاف می‌شود، مردم واقعا در این میان ضربه سنگینی می‌ببنند.

موسوی با بیان اینکه مسئولین باید دقت بیشتری کنند گفت: در بحث اجرائی شدن و افزایش قیمت و نظارت‌هایی که تاکنون در آن  کوتاهی شده است ، این نظارت‌ها باید به صورت مستند و همه جانبه انجام شود تا در حق مردم ظلم و اجحافی صورت نگیرد.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: جدای از شورای اصناف که مسئولیت نظارت را دارند، تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه مسئولیت دارند و باید دقت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای اصناف در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد، در گزارشی که اخیرا اصناف ارائه کرد، در ایام تعطیلات نوروز نظارت‌ها و پیگیری‌ها خوب بوده است، اما این نظارت نباید فقط به چند روز تعطیلات منحصر شود و در ایام سال باید صورت بگیرد.

وی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفین گفت: باید با متخلفین برخورد جدی شود، فقط یک جریمه جنسی نکنند که فروشندگان با افزایش قیمت جنس، جریمه را جبران کنند، برخورد باید جدی تر باشد مثلا تعطیل کرد واحد صنفی، و اعلام عمومی که واحد صنفی تخلف کرده است.

سید ناصر موسوی در پایان با اشاره به اینکه مردم نیز باید خبررسانی کنند، افزود: خود مردم باید خبررسان‌ خوبی باشند برای کسانی که گرانفروشی می‌کنند، مردم از فروشنده‌ها فاکتور بخواهند که قیمت گذاری شده باشد تا جلوی تخلف گرفته شود.

منبع: فرجام