مدیر فنی استقلال می‌گوید: سوای لزوم پیروزی در بازی برابر الشباب، حساسیت مردم به تیم‌های عربی و خصوصا عربستان را نمی‌توان کتمان کرد و باید آبروی فوتبال ایران را نیز در نظر بگیریم.

گروه ورزشی مشرق – در حالی که کاروان تیم ملی فوتبال ایران بامداد سه شنبه 25 فروردین به اردوی آفریقای جنوبی خواهد رفت، کشمکش میان مسئولان فدراسیون و باشگاه استقلال بر سر 4 ملی پوش این تیم (هاشم بيگ‌زاده، امير حسين صادقی، آندرانيک تيموريان و خسرو حيدری) ادامه دارد. در چند روز گذشته تمام ارکان باشگاه در این خصوص صحبت کردند. از علی فتح الله زاده گرفته تا منصور پورحیدری، میرشاد ماجدی و .... اعلام کردند بازیکنان استقلال را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهند.

منصور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار مشرق در این خصوص گفت: در جلسه دیروز هیئت مدیره تصمیم گرفته شد با فدراسیون تعامل صورت بگیرد و امروز ساعت 6 عصر با ملی پوشان خود به عربستان خواهیم رفت. استقلال نه اینکه 11 نفر برای بازی نداشته باشد؛ اما با توجه به شرایط خاص تیم و این بازی حساس، وجود بازیکنی مثل امیرحسین صادقی در خط دفاعی بسیار لازم است چرا که پس از رفتن پژمان منتظری آقای قلعه نویی در برخی دیدارها از ساموئل در مرکز دفاع استفاده می کرد ولی ما در این دیدار وی را به علت محرومیت در اختیار نداریم و عملا دست کادرفنی خالی است.



وی افزود: امیدواریم تعامل با فدراسیون جواب بدهد و بتوانیم از همه ملی پوشان بدون اینکه مشکلی برای آنها در تیم ملی به وجود بیاید، استفاده کنیم. اگر بحث پیروزی در این دیدار را که شانس صعود ما را افزایش می دهد کنار بگذاریم، حساسیت مردم ایران نسبت به تیمهای عربی و خصوصا عربستان را نمی توانیم کتمان کنیم. باید آبروی فوتبال ایران را نیز در نظر بگیریم و گرنه همه می دانیم که تیم ملی در اولویت است اما با این شرایط خاص امیدواریم آقای کی روش تا 4 شنبه با ما تعامل کند و همه چیز به خوبی پیش برود. آقای فتح الله زاده در تلاش است تا قبل از پرواز امروز عصر این مشکل را برطرف کند.

عضو هیئت مدیره استقلال در خصوص خبر سفر کاروان 88 نفره استقلال به عربستان که دیروز در برخی سایت ها منتشر شد نیز گفت: بنده چون خودم در سفر نیستم، تعداد دقیق را نمی دانم اما تا آنجایی که در جلسه هیئت مدیره مطرح شد چون کاروان الشباب 50 نفره بود تا همین تعداد را خود عربستان تقبل می کند. قرار شده تعدادی از کسانی که در بحث مالی و تجهیز کمپ تمرینی کمک کرده اند با تیم به عربستان بروند تا از این طریق از آنها تقدیر شده باشد. با توجه به شرایط خاص سفر به عربستان تعدادی که اضافه بر 50 نفر به این سفر خواهند رفت از مزایای ویزای استقلال استفاده می کنند ولی هزینه را خودشان متقبل خواهند شد که چیزی بالغ بر 2 تا 3 میلیون برای هر نفر خواهد بود.

پورحیدری در پایان گفتگوی خود با مشرق در خصوص آینده کادر فنی اظهار داشت: همانطور که می دانید بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این روزها مطرح است. حسابرسان وزارت ورزش در باشگاه مستقر هستند و بحث ماندن قلعه نویی یا آقای فتح الله زاده هم به تصمیم وزارت خانه بستگی دارد. باید ببینیم مسئولان چه تصمیمی خواهند گرفت. کادر فنی و مدیریت تمام هم و غم خود را معطوف این 2 بازی باقی مانده در آسیا کرده اند.

به گزارش مشرق، در خبرها آمده بود که تاج و عزیزمحمدی به همراه کاروان استقلال در عربستان حضور خواهند داشت که پورحیدری در این باره اظهار بی اطلاعی کرد و مهدی تاج رئیس سازمان لیگ نیز در پاسخ به خبرنگار مشرق سفر به عربستان را منتفی دانست.

ماجدی: با همه ملی پوشانمان به عربستان می رویم

میرشاد ماجدی سرپرست باشگاه استقلال نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مشرق بر حضور ملی پوشان استقلال همراه تیم در سفر به عربستان تاکید کرد و گفت که مطمئنا بدون این 4 بازیکن تیم کامل نمی شود و نمی توانیم بازی کنیم.

 فدراسیون فوتبال: باشگاه استقلال باید مصوبه ستاد جام جهانی را اجرا کند

به گزارش مشرق، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم در این خصوص گفت: حضور بازیکنان ملی پوش در اردوهای تیم ملی مصوبه ستاد جام جهانی است که ارگان‌های دولتی در آن حضور دارند و این تصمیم را به صلاح ورزش و فوتبال کشور دیده‌اند. مصوبه‌ای که حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی را بلاشرط می‌داند.
امیرحسین حسینی تصریح کرد: در واقع این تصمیم بر مبنای منافع ملی فوتبال کشور است و کسانی که با آن همراهی و همکاری نکنند باید پاسخگو باشند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اردوی تیم ملی با نفرات کامل و با همراهی تمامی عزیزان در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، به هرحال باید منتظر این کشمکش ماند و دید که این 4 ملی پوش فردا در کدام کشور حضور خواهند داشت؛ آفریقای جنوبی یا عربستان؟ تیم فوتبال استقلال روزهای چهارشنبه 27 فروردین و 3 اردیبهشت به ترتیب در عربستان با الشباب و در تهران به مصاف الریان قطر خواهد رفت. استقلال اکنون با 4 امتیاز از 4 بازی در رده سوم گروه خود قرار دارد و برای نگه داشتن امید به صعود نیاز به شکست الشباب دارد. اردوی تدارکاتی تيم ملی فوتبال نیز در آفريقای جنوبی از 25 فروردين تا 17 ارديبهشت ماه برگزار می‌شود.