تحویل جنازه‌های اشتباه به خانواده‌ قربانیان، تشییع پیکر شهید صیادی در زاهدان، بخشش قاتل 3دقیقه پس از اعدام،‌ گم شدن 80دانشجو دلیل برکناری رئیس دانشگاه و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین حوادث امروز به شرح زیر می‌باشد:




اعدام یک متجاوز به عنف در ملأعام

دادگستری کل استان سمنان از اجرای قاطعانه مجازات یکی از متجاوزان به عفت عمومی در ملأعام در سمنان خبر داد.

این مجرم به نام «ح- ب»، اهل و ساکن سمنان، به اتهام زنای به عنف و اکراه و محصن توسط شعبه دوم دادگاه کیفری استان سمنان به اعدام در ملأعام محکوم شده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عاملان شهادت دادستان زابل اعدام شدند

صبح امروز با حضور خانواده معظم شهدا، جمع کثیری از مردم و مسئولان استان سیستان و بلوچستان عاملان شهادت دادستان زابل در ملاءعام اعدام شدند.



اعدام‌شدگان عبارتند از: امید پیری، ایمان گلوی و علیرضا دهمرده.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زلزله 4.8 ریشتری در کیش

زمین لرزه 4.8 ریشتری در کیش در عرض شمالی 26.498 و طول شرقی 53.853 به وقوع پیوسته است.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله منتشر نشده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


انفجار گاز در سعادت آباد

ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته انفجار گاز موجب تخریب یک واحد مسکونی در منطقه سعادت آباد تهران شد.صدای انفجار به حدی بود که در شهرک غرب و پونک نیز به گوش رسید.
{$sepehr_album_12036}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر بروی آنها کلیک کنید

به دنبال این صدا چند ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند که در این حادثه یک نفر مصدوم شد ولی علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ میلیونها ماهی بر اثر آلودگی آب سد فشافویه

طی چند روز گذشته حدود ۲ میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه شهرستان اسلامشهر به دلیل ورود فاضلاب خام شهرک واوان تلف شدند.
{$sepehr_album_12037}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر بروی آنها کلیک کنید

این شهرک پیش از این فاضلاب خام را با کانال آبی مخلوط و پس از آن وارد دریاچه شهرک سینمایی دفاع مقدس و سپس سد فشافویه می‌کرد که اخیرا با قطع این کانال آب، فاضلاب خام به طور مستقیم وارد این سد شد که باعث افزایش شدید آلودگی زیست‌محیطی در منطقه شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر و همچنین  مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید


5 کشته در تصادف اتوبوس با تریلر

سرهنگ کورسی رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری با تریلر در این استان خبر داد.

روز گذشته یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل 9 مسافر که از ایرانشهر با سمت کرمان در حرکت بود با یک دستگاه تریلر برخورد کرد.

به گفته این مقام مسئول انتظامی بلافاصله ماموران راهنمایی و رانندگی پلیس راه به محل حادثه در کیلومتر 45 جاده ایرانشهر به سمت کرمان اعزام شدند که در بررسی های اولیه توسط کارشناسان پلیس راه مشخص شد دراین حادثه شاگرد اتوبوس در دم جان باخته و 4 نفر دیگر از مسافران نیز مصدوم شدند که به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تحویل جنازه‌های اشتباه به خانواده‌ قربانیان

دولت کره جنوبی تایید کرد اجساد برخی از قربانیان حادثه کشتی غرق‌شده این کشور به اشتباه شناسایی و به خانواده‌های داغدار تحویل داده شدند.



در برخی موارد نیز هویت اصلی بعضی از این اجساد پس از انتقال به مرکز کفن و دفن و پیش از تحویل به خانواده‌های قربانیان شناسایی شد. همچنین یک گروه ضربت برای شناسایی و بازگرداندن اجسادی که به اشتباه تحویل داده شده‌اند، تشکیل شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تشییع پیکر شهید صیادی در زاهدان

امروز پیکر محمدرضا صیادی کارمند ثبت احوال شهرستان سرباز از مقابل مسجد جامع زاهدان بر روی دستان مردم شهید پرور این شهرستان  تشییع شد.

محمدرضا صیادی کارشناس ثبت احوال بخش سرباز ظهر روز پنج شنبه در حین انجام وظیفه در محل کار توسط افراد مسلح ناشناس مورد هدف 5 گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بخشش قاتل 3دقیقه پس از اعدام

فردی که به جرم قتل عمدی سال‌ها بود در زندان بسر می‌برد با درخواست قصاص اولیاء دم با وجود تلاش‌های مددکاران اجتماعی زندان از سوی اولیاء دم به دار مجازات آویخته شد.

مدیر زندان مرکزی تبریز گفت: عامل یک قتل که با حکم دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود، 3 دقیقه پس از به دار کشیدن با گذشت اولیاء دم بخشیده شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


این پسر 18 ساله را پیدا کنید

 28 بهمن سال گذشته زنی با مراجعه به کلانتری 168 سیزده آبان به مأموران اعلام کرد که پسرش چند روزی است از خانه خارج و دیگر باز نگشته است.



مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : با توجه به انجام تمام اقدامات پلیسی و عدم حصول نتیجه برای مشخص شدن سرنوشت فقدانی ، دستور انتشار تصویر او از سوی مقام قضایی صادر شده است.

به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر فقدانی شده و اطلاعاتی در خصوص سرنوشت وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 73948280 در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گم شدن 80دانشجو دلیل برکناری رئیس دانشگاه

در پی برگزاری اردوی علمی آموزشی برای دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه و سهل انگاری مسئولین آن دانشگاه که منجر به گم شدن 80 دانشجو در ارتفاعات ماسوله شد، رئیس دانشگاه پیام نور گیلان به جهت حفظ عوامل رو به رشد سیاست‌های فرهنگی دانشگاه و به منظور پیشگیری از تداوم چنین اتفاقاتی در حوزه فرهنگی از لغو حکم رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه خبر داد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ریزش بالکن‌های ساختمان

در پی تماس شهروندان با سامانه 125، مبنی بر ریزش آوار و سقوط بالکن های یک مجتمع مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 5 و گروه امداد و نجات ایستگاه 1 را روز گذشته به محل حادثه در خیابان مدرس، کوچه محمدی اعزام کرد.



در محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه مشاهده می شد که بالکن طبقات دوم، سوم و چهارم از محل اتصال خود جدا و در حیات مجتمع افتاده بود.



خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

برای مطالعه متن کامل خبر همچنین مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید


تلاش آتش نشانان برای نجات ساکنین برج

در پی تماس های مکرر شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک قهوه خانه سنتی و دود گرفتگی شدید ساختمان مجاور آن ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 9:10 امروز زنگ ایستگا ه های 73، 53، 2، 18 و 40 را به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله با تجهیزات ویژه همراه 2 دستگاه بالابر و خودروهای دستگاه تنفسی و تشک نجات به سوی محل حادثه در خیابان شریعتی، پایین تر از سه راه ملک حرکت کردند.
{$sepehr_album_12031}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر بروی آنها کلیک کنید

آتش سوزی سفره خانه سنتی در خیابان شریعتی با تلاش آتش نشانان و نجات 29 نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی به خیر گذشت.

برای مطالعه متن کامل خبر همچنین مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.