کد خبر 305376
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

دست کودکی 3 ساله که بین کابین و دیوار چاهک آسانسور یک ساختمان مسکونی گیر کرده بود با تلاش آتش نشانان و پیش از اینکه حادثه ی تلخی رخ دهد، آزاد شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، به دنبال تماس والدین این كودك خردسال با سامانه 125 و درخواست كمك فوری از آتش نشانی، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان ساعت 11:51 دقیقه ظهر دیروز، آتش نشانان ایستگاه 48 به خیابان پرستار، كوچه آخوندی اعزام شدند.

داود حقی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: به محض رسیدن به محل مشاهده شد كه این اتفاق در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی رخ داده است.



وی در تشریح این حادثه اظهار داشت: بعد از خروج والدین از داخل کابین آسانسور، كودك خردسال آنان به خاطر افتادن اسباب بازی اش درلای شیار كابین، به دور از چشمان والدین اش به یکباره دست خود را برای برداشتن آن به داخل شیار كرد كه همین کار باعث شد دست اش در بین کابین ودیوارچاهک آسانسور گیر کرده و دیگر خارج نشود.



حقی با اشاره به اینكه خوشبختانه تا رسیدن نیرو كسی از آسانسور استفاده نكرده بود كه موجب وخیم تر شدن حادثه شود، اضافه كرد:آتش نشانان در كمترین زمان ممكن برق ساختمان را قطع كرده و ضمن رعایت نكات ایمنی با استفاده از تجهیزات نجات اقدام به فضاسازی بین كابین و دیواره كردند و موفق شدند دست كودك را بیرون آورند.



وی تصریح کرد: این کودک که از ناحیه دست به طر جزئی آسیب دیده بود بلافاصله تحویل عوامل اور‍‍‍ژانس شد تا اقدامات درمانی انجام شود.

این فرمانده آتش نشانی از خانواده ها مخصوصاً والدین كودكان برای مراقبت بیشتر از فرزندان خردسال خود، درخواست کرد که به هیچ وجه اجازه ندهند كودكان شان به تنهایی سوار آسانسور شوند.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پایگاه 125