به گزارش مشرق، ریچارد ولدن (Richard Walden) در ادامه می افزاید که دانش آموزان آمریکایی دیگر دارای ارزش های اخلاقی نیستند و دلیل این امر تمرکز بی رحمانه بر روی کارنامه و نتایج و نمرات آکادمیک است.
وی می گوید معلمان باید به جای تمرکز روی نمرات، بچهها را به ارزش های اخلاقی که برای زندگی نیاز دارند مجهز نمایند. ناتوانی مدرسه در انتقال ارزشها می تواند به افراطی گری در کودکان بیانجامد، این بربریت است و ما به عنوان یک جامعه باید جلوی بربریت را بگیریم.
اعتراف بر اهمیت ارزش های اخلاقی و تربیت مقدم بر تعلیم در غرب و تلقی بربریت بر افرادی با نمرات عالی که تربیت نشدهاند، جملگی نکاتی است پُر اهمیت که در تمامی سطوح تحصیلی در سراسر جهان، به ویژه در سیستم آموزشی جمهوری اسلامی باید به آن توجه نمود.