کد خبر 314738
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات تغییر صورتحساب مشترکان موبایل را پس از اجراي مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تشریح کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با اجراي مصوبه 184 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات و اعمال تعرفه‌هاي جديد تلفن همراه از ابتداي ارديبهشت سال جاري، سوالات مختلفي درباره نحوه محاسبه تعرفه‌ها براي مشتركان تلفن همراه پيش آمده است. اين اطلاعيه به منظور شفاف‌سازي ابعاد مختلف اجراي مصوبه كميسيون و نحوه محاسبه تعرفه‌ها منتشر مي‌شود.

در مصوبه 184 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، تعرفه مكالمات تلفن‌همراه داخل شبكه‌اي براي سيم‌كارت‌هاي دائمي به صورت يكنواخت (flat) و بين 499 ريال و حداكثر 599 ريال تعيين شده است. در اين مصوبه تعرفه شهري و بين‌شهري و هزينه جابجائي موجود كه براي مشتركان تلفن همراه شركت مخابرات ايران (همراه اول) اعمال مي‌شد، حذف شد.

بر مبناي اين مصوبه، شركت مخابرات ايران تعرفه يك دقيقه مكالمه درون شبكه‌اي تلفن‌همراه و همچنين تعرفه يك دقيقه مكالمه تلفن‌همراه به سمت شبكه تلفن ثابت مخابرات ايران را، براي سيم‌كارت‌هاي دائمي 570 ريال و براي سيم‌كارت‌هاي اعتباري 670 ريال تعيين كرد كه اين تعرفه‌ها از ابتداي ارديبهشت ماه براي مشتركان اعمال شده است.

شركت خدمات ارتباطي ايرانسل برغم ابلاغ مصوبه كميسيون، تعرفه‌هاي خود را تغيير نداده و براي سيم‌كارت‌هاي دائمي تعرفه 499 ريال و براي سيم‌كارت‌هاي اعتباري تعرفه 620 ريال را براي مشتركان خود اعمال مي‌كند.

در اين مصوبه تعرفه پيامك بدون تغيير باقي مانده و تعرفه بين شبكه‌اي كماكان بدون تغيير و براي سيم‌كارت دائمي 625 ريال و براي سيم‌كارت اعتباري حداكثر 937 ريال است.

براین اساس با اجراي مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، براي مشتركان همراه اول يكي از حالتهاي زير اتفاق مي‌افتد:

۱- آن دسته از مشتركان همراه اول كه فقط مكالمه شهري داشته و جابجائي و مكالمه بين شبكه‌اي با ساير اپراتورها هم نداشته باشند، در صورتي كه دقايق مكالمه در يك دوره دو ماهه زماني با دوره قبلي بدون تغيير مانده باشد، صورتحساب آنان حداكثر 27 درصد افزايش يافته است.

۲- در بدترين حالت آن دسته از مشتركان همراه اول كه علاوه بر مكالمه شهري، مكالمه بين‌شهري و جابجائي هم داشته‌اند، در صورتي كه دقايق مكالمه در يك دوره دو ماهه زماني با دوره قبلي بدون تغيير مانده باشد، صورتحساب آنان كاهش چشمگير تا 30 درصد هم داشته است.

​بر همين اساس در شرايط رقابتي مشتركان مي‌توانند با مقايسه كيفيت، تنوع و تعرفه خدمات اپراتور مناسب را انتخاب كنند.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر