به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر، با اشاره به لایحه افزایش نرخ حق توقف پارکینگهای عمومی و نرخ عوارض پارک حاشیهای در داخل محدوده طرح ترافیک گفت: میزان افزایش نرخ پارکینگ و توقف در داخل محدوده طرح ترافیک را شهرداری به میزان 35 درصد پیشنهاد داد و در مرحله اول، این میزان در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به تصویب رسید.
وی افزود: این لایحه در جلسه علنی قبل شورا و جلسه غیرعلنی امروز در دستور کار قرار داشت، اما به دلیل کمبود وقت نوبت بررسی به آن نرسید.
سرخو با تاکید بر اینکه تنها نباید افزایش نرخ را درباره این لایحه در نظر گرفت، گفت: هدف اصلی در تعیین نرخ پارکینگ ها این بود که سیاستی را اتخاذ کنیم تا انگیزه کمتری برای ورود خودروهای شخصی به مرکز شهر ایجاد شود. به این ترتیب که پارکینگ های حاشیه ای در کنار ایستگاه های مترو و خطوط بی آر تی قیمت ارزانتر و پارکینگ های مرکز شهر قیمت بالاتری داشته باشد تا دارندگان وسائط نقلیه شخصی ترغیب شوند که خودروهای خود را در پارکینگ های حاشیه شهر متوقف کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: اما اگر کسی خواست با خودروی شخصی خود به مرکز شهر بیاید، باید هزینه آلوده کردن هوا را بپردازد. زیرا اهمیت جان انسان ها، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و سلامت عمومی شهر برای هر یک از شهروندان قطعا بیش از 35 درصد افزایش نرخ است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر درباره نابسامانی وضعیت پارک حاشیه ای در سطح شهر گفت: نابسامانی در اجرا مسئله ای است که شهرداری باید به آن سامان ببخشد و این موضوعی جدا از قانونگذاری است. زیرا ما در قانونگذاری سیاست های کلان را در نظر می گیریم و انتظار اجرای صحیح آن را از شهرداری داریم. در مورد این لایحه نیز هدف این بوده که انگیزه خودروهای شهری برای ورود به مرکز شهر کمتر شود.
سرخو درباره برنامه های شورا برای نظارت بر فعالیت پارکبان ها گفت: در حال حاضر بعد از تصویب برنامه پنج ساله و بودجه سال 93 شهرداری در شورای شهر، گرایش شورا، تقویت نظارت بر اجرای برنامه و بودجه است که در کمیسیون ها و کمیته ها سازوکار آن و نحوه گزارش گیری و پیگیری در این زمینه تعیین شده و اولین گزارش ها از نحوه اجرای برنامه در نیمه اول سال جاری به شورا ارائه می شود که به این ترتیب، نظارت شورا بر فعالیت های شهرداری تقویت می شود. اما صرف نظر از بحث توقفگاه های خودروها، نیازمند بررسی و ساماندهی ویژه پارکبان ها هستیم.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
وی افزود: این لایحه در جلسه علنی قبل شورا و جلسه غیرعلنی امروز در دستور کار قرار داشت، اما به دلیل کمبود وقت نوبت بررسی به آن نرسید.
سرخو با تاکید بر اینکه تنها نباید افزایش نرخ را درباره این لایحه در نظر گرفت، گفت: هدف اصلی در تعیین نرخ پارکینگ ها این بود که سیاستی را اتخاذ کنیم تا انگیزه کمتری برای ورود خودروهای شخصی به مرکز شهر ایجاد شود. به این ترتیب که پارکینگ های حاشیه ای در کنار ایستگاه های مترو و خطوط بی آر تی قیمت ارزانتر و پارکینگ های مرکز شهر قیمت بالاتری داشته باشد تا دارندگان وسائط نقلیه شخصی ترغیب شوند که خودروهای خود را در پارکینگ های حاشیه شهر متوقف کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: اما اگر کسی خواست با خودروی شخصی خود به مرکز شهر بیاید، باید هزینه آلوده کردن هوا را بپردازد. زیرا اهمیت جان انسان ها، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و سلامت عمومی شهر برای هر یک از شهروندان قطعا بیش از 35 درصد افزایش نرخ است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر درباره نابسامانی وضعیت پارک حاشیه ای در سطح شهر گفت: نابسامانی در اجرا مسئله ای است که شهرداری باید به آن سامان ببخشد و این موضوعی جدا از قانونگذاری است. زیرا ما در قانونگذاری سیاست های کلان را در نظر می گیریم و انتظار اجرای صحیح آن را از شهرداری داریم. در مورد این لایحه نیز هدف این بوده که انگیزه خودروهای شهری برای ورود به مرکز شهر کمتر شود.
سرخو درباره برنامه های شورا برای نظارت بر فعالیت پارکبان ها گفت: در حال حاضر بعد از تصویب برنامه پنج ساله و بودجه سال 93 شهرداری در شورای شهر، گرایش شورا، تقویت نظارت بر اجرای برنامه و بودجه است که در کمیسیون ها و کمیته ها سازوکار آن و نحوه گزارش گیری و پیگیری در این زمینه تعیین شده و اولین گزارش ها از نحوه اجرای برنامه در نیمه اول سال جاری به شورا ارائه می شود که به این ترتیب، نظارت شورا بر فعالیت های شهرداری تقویت می شود. اما صرف نظر از بحث توقفگاه های خودروها، نیازمند بررسی و ساماندهی ویژه پارکبان ها هستیم.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.