کد خبر 321276
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

پیرو انتشار مطلبی تحت عنوان «جهانی شدن ورزش باستانی در بن بست» روابط عمومی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای جوابیه ای ارسال کرد.

گروه ورزشی مشرق - پیرو انتشار مطلبی تحت عنوان «جهانی شدن ورزش باستانی در بن بست» به تاریخ 30 خرداد 93 روابط عمومی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای جوابیه ای ارسال کرده که در ادامه می آید.

متاسفانه در مطلب فوق بدون در نظر گرفتن شرط انصاف و اخلاق در انتشار خبر که از الزامات اولیه این حرفه است، مطالبی عنوان شده که در ادامه به کذب بودن تمام آنها اشاره خواهم کرد ولی قبل از این کار می خواستم از مسئول واحد ورزشی سایت مشرق خواهش کنم تکلیف خود را با این فدراسیون روشن کند! بالاخره ایشان کارهای این فدراسیون را قبول دارد یا نه؟ بالاخره این فدراسیون خوب اداره می شود یا بد؟
 
چرا که بخش ورزشی همین سایت در تاریخ 20 فروردین امسال مطلبی منتشر شده تحت عنوان «چشم بادامی ها وارد گود شدند ».

در این مطلب از مدیریت این فدراسیون کلی تعریف و تمجید شده که توانسته این رشته وزشی را در سراسر جهان گسترش دهد و عکس هایی نیز از ورزشکاران فیلیپینی ضمیمه مطلب شده. قسمتی از این مطلب را عیناً بخوانید:
« در سال های اخیر شاهد گسترش ویژه این ورزش تحت عنوان فدراسیون جهانی بودیم که مهندس محسن مهرعلیزاده ایجاد کرده است. وی در این سال ها توانسته وجهه ای جهانی به این رشته داده و آن را میان کشورهای مختلف ترویج دهد؛ اما ادامه این روند نیازمند توجه و سرمایه گذاری بیشتر است.»

« در سال های اخیر، ورزش باستانی توانسته در نقاط مختلف جهان گسترش ویژه ای داشته و مورد توجه سازمان های بین المللی نیز قرار گرفته است. مروری بر این تصاویر که در زیر قرار گرفته، می تواند نشان دهد باستانی از چه ظرفیت برخوردار بوده و می توان امید داشت با تداوم فعالیت ها و توجهات به فدراسیون جهانی، در آینده ای نه چندان دور بیشتر از این ورزش بشنویم.»  
 
و در تاریخ 30 خرداد یعنی دقیقاً دو ماه و ده روز بعد مطلبی را منتشر کرده است که عیناً بخوانید:
« مروری بر ساختار و عملکرد فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای نشان می دهد این تشکیلات فاقد شفافیت چندانی است. با وجود آن که سال ها از راه اندازی آن می گذرد؛ هنوز مشخص نیست جایگاه بین المللی آن چیست. این مجموعه در شورای المپیک آسیا، کمیته بین المللی المپیک و ... جایگاهی نداشته و تا کنون نیز نتوانسته در این راستا اقدام موثری داشته باشد. در حقیقت، این فدراسیون بیشتر یک نهاد خصوصی است که در مجامع و نهادهای بین المللی تعریف خاصی برایش وجود ندارد. همین نیز موجب شده تا ورزش باستانی نتواند به خارج از مرزها راه یابد چرا که تعریف مشخصی از نهاد مروج آن وجود ندارد.»
 
البته این مطلب سراسر کذب ادامه دارد و فقط قسمتی از آن را جهت اطلاع از نحوه مدیریت قسمت ورزشی سایت ارائه نمودم.
آیا این فدراسیون در فاصله زمانی کمتر از سه ماه به این وضع اسفناک افتاده؟
هرچند برای هر خواننده ای مایه تعجب است که بخش ورزشی آن سایت چگونه هر روز به یک طرف غش می کند . آیا وجدان انسان می تواند اینقدر تنزل کند که برای احیاناً امتیازها و وعده ها تن به خبرفروشی دهد و خداوند را در نظر نگیرد؟
آیا سایت مشرق که اتفاقاً در میان سایت ها به حضور افراد ارزشی در آن شهرت دارد باید تا این حد در بخش ورزشی خود بازیچه دست کسانی شود که در دولت نهم و دهم هر روز صبح به بهار سلام می کردند تا میز ریاستشان حفظ شود و در دولت تدبیر و امید نیز پیراهن بنفش می پوشند تا بازهم میز ریاستشان حفظ شود؟

حتی برای خشنود سازی افراد ذی نفع این مطلب سفارشی، کامنت های سفارشی  بگذارد که  دقیقاً ادامه مطلب است که به عنوان نظر خوانندگان منتشر شده. در آخر توضیح چند نکته نیز ضروری به نظر می رسد:

1-به دلیل گسترشی که این ورزش در جهان داشته و طبق روالی که در همه جای دنیا متداول است ،سال گذشته تصمیم بر این شد تا سیستم مدیریت فدراسیون پوست اندازی کرده و با روش جدید کار ادامه پیدا کند و این امر با مقاومت کسانی مواجه شد که قبلاً به شکل غیر علمی و رابطه ای در این فدراسیون فعالیت داشته و دوست نداشتند این حریم تقریباً خصوصی آسیب ببیند.

2- اینکه فدراسیون محلی برای تجمیع افراد بازنشسته شده در صورتی درست خواهد بود که در فرهنگ لغت، جلوی کلمه تحصیلکرده، بازنشسته نوشته  شده باشد!

نه تنها هیچیک از افراد شاغل در فدراسیون بازنشسته نیستند بلکه همگی جوان و پر انرژی بوده و اتفاقاً با تغییرات ایجاد شده سطح تحصیلات کادر فدراسیون  به طور چشمگیری بالا رفته که البته لازمه فدراسیون جهانی است.

البته هستند افرادی که به عنوان مشاور به این فدراسیون کمک می کنند آن هم بدون دریافت حقوق که امری متداول است و اتفاقاً هرچقدر تعداد این افراد با تجربه در سیستمی بیشتر باشد ، نشان دهنده قدرت مدیریت آن مجموعه است که توانسته این افراد توانمند را یکجا جمع کند.
 
3- اگر منظور از جمله «نحوه هزینه کردها معلوم نیست» این باشد که باید اسناد و مدارک فعالیت های فدراسیون را هر روز در اختیار مدیر بخش ورزشی سایت مشرق قرار دهیم تا نحوه هزینه کردها مشخص شود، بفرمایید تا در این مورد اقدام نماییم.
 
در انتها از سایر عزیزانی که در سایت موفق مشرق، صادقانه مشغول به خدمت هستند پوزش می طلبم و اگر انتقادی بوده فقط جهت جلوگیری از تضییع تلاش و کوشش کسانی است که وجدان خود را در آن رسانه زیر پا نگذاشته و حسن شهرت برای نام مشرق به ارمغان آورده اند.
                                                                                
                                                                                                                            با تشکر
روابط عمومی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای