مصاحبه بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از باخت به بوسنی از راضی بودن آنها از عملکرد تیم ملی در جام جهانی حکایت داشت.

ویژه نامه جام‌جهانی مشرق، پس از شکست شب گذشته تیم ملی مقابل بوسنی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی به بیان شرایط نحوه بازی پرداختند. نکنه جالب درباره این گزارش این است که تمام بازیکنان تیم ملی عملکرد کی روش را مورد تحسین قرار دادند و به دفاع از سرمربی خود پرداختند که در ذیل بخش از آن ها را می خوانید:

*** صحبتهای کامل کی روش پس از بازی را در اینجا بخوانید ***

جواد نکونام
پس از شکست 3 بر یک تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل بوسنی و حذف از رقابت‌های جام‌جهانی اظهار داشت: به هر حال امیدی برای برد و صعود به مرحله بعد داشتیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و از مسابقات حذف شدیم از ابتدا همه فکر می‌کردند نتایج دیگری خواهیم گرفت اما نشان دادیم که توانایی و قدرت بالایی داریم، می‌توانیم امیدوار به صعود باقی بمانیم.

وی ادامه داد: نشان دادیم که تیم ایران توانایی بالایی دارد، فقط نیاز به توجه دارد. نباید تیم‌ملی کشورمان را از پیش بازنده بدانیم با پشتبانی از یک دیگر است که تیم موفق می‌شود نه اینکه افرادی بیکار باشند و فقط برخی کار کنند.

کاپیتان تیم‌ملی در مورد اینکه آیا کی‌روش در رختکن از بازیکنان خداحافظی کرده و بودن او چه کمکی به فوتبال ایران خواهد کرد گفت: کی‌روش در رختکن خداحافظی نکرد. بودن یا نبودن مربی هم به فدراسیون و وزارت برمی‌گردد اما اقدامات او ماندگار است ای کاش شما در رختکن بودید و می‌دید که چه اتفاقی رخ داد.

وی در مورد اینکه آیا کی‌روش احساسی شده بود گفت: من در مورد این مسئله نمی‌توانم چیزی بگویم بهتر است بازیکنان دیگر صحبت کنند.

نکونام در مورد اینکه آیا کی‌روش در رختکن بازیکنان را تحت تاثیر خود قرار داده بود گفت: شما ببینید ما 24 بازیکن بودیم اگر یک یا دو بازیکن اعتراض کنند حرف است اما واقعا ما یک تیم بودیم و هم‌اکنون هم یک تیم ناراحت است. اگر یک یا دو بازیکن معترض باشند می‌شود گفت که مربی خوب نبود اما ما یک تیم بودیم و هیچ مشکلی وجود نداشت.

****************

سیدجلال حسینی
پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر بوسنی در جمع خبرنگاران درباره این مسابقه اظهار کرد: بوسنی تیمی بود که در این بازی چیزی برای از دست دادن نداشت و راحت بازی کرد. البته تمرکز ما هم برای این مسابقه زیاد بود ولی در نهایت شکست خوردیم.

وی افزود: کارلوس کی‌روش در چند روز گذشته تلاش زیادی کرد تا بازیکنان ایران را از نظر روانی آماده مسابقه کند ولی ما یک مقدار خسته بودیم.

مدافع تیم ملی ایران همچنن تاکید کرد: کی‌روش بعد از این بازی مانند همیشه برای ما معلم بود. کی‌روش بعد از بازی با بوس اوج معلم بودن خود را نشان داد و از همه بازیکنان تشکر کرد، در حالی  هم ما و هم کل مردم ایران باید از او تشکر کنیم.

حسینی در پایان گفت: کی‌روش هر حرفی در این مدت زده بود، به خاطر بازیکنان بود و هیچ چیز را برای خودش نخواست. کی روش بعد از بازی تاکید کرد تا من هستم مشکلی برای شما بازیکنان وجود نخواهد داشت. او با وجود اینکه در این مسابقه نتیجه نگرفتیم اما باز هم درس خوبی به ما داد.

****************

آندرانیک تیموریان پس از شکست تیم ملی ایران برابر بوسنی گفت: باید به 75 میلیون ایرانی به خاطر پیشرفت فوتبال ایران تبریک بگویم زیرا هیچکدام از مردم، کارشناسان و بازیکنان قدیمی فکر نمی‌کردند تا این اندازه فوتبال ایران شکل گرفته و بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم و جایگاه و ارزش پیراهن تیم ملی را بالاتر ببریم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر من در تیم ملی بازی می‌کنم و بعد از من دوستان دیگر آن را برتن خواهند کرد، افزود: هرچند ما از جام جهانی حذف شدیم اما خیلی چیزها از کارلوس کی‌روش و مربیان دیگر تیم ملی یاد گرفتیم. مربی بزرگی بود که برای ما زحمت زیادی کشید.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: لیاقت این را داشتیم به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم اما این واقعیت فوتبال است که پس از دو بازی سنگین برابر نیجریه و آرژانتین، بازیکنان تیم ملی در این بازی خسته بودند.

وی اضافه کرد: وقتی جلوی آرژانتین یک بازی خوب را ارائه کرده و پنالتی شما را نگیرند، مقابل نیجریه هم آنقدر فشار به تیم بیاید، طبیعی است این اتفاقات رخ خواهد داد.

تیموریان همچنین گفت: مهمترین موضوع این است که مردم ایران از طرز بازی ایران بسیار خوشحال بوده و به خودشان به خاطر عملکرد تیم ملی به عنوان یک ایرانی می‌بالند.

****************

مارکار آقاجانیان
دستیار کی روش در مورد شکست تیم ملی مقابل بوسنی گفت: نتیجه بازی خوب نبود در کل بازیکنان در طول جام جهانی عملکرد خوبی داشتند در دو بازی اول عالی بودیم و با همان روحیه به مصاف بوسنی رفتیم اما فوتبال همین است و مقابل این تیم روز ما نبود.

وی در مورد اینکه آیا تیم ملی از لحاظ بدنی تحلیل رفت، خاطرنشان کرد: همانطور که دیدید بچه‌ها در دو بازی اول عملکرد خوبی داشتند مهم این است که توان‌مان را گذاشتیم اما متأسفانه روز بد ما بود یک توپ ما به تیر خورد و در نیمه دوم چند موقعیت خوب داشتیم که گل نشد.

وی تأکید کرد: باید استخوان‌بندی تیم را حفظ کنیم و با حفظ اتحاد ملی تیم ملی را آماده مسابقات پیش‌رو کنیم اگر توجه بیشتری به این تیم شود می‌تواند به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد چرا که هنوز زمان داریم و باید این روحیه را حفظ کنیم.

****************

علیرضا جهانبخش در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی، ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: ما بازی سختی را پشت سر گذاشتیم. روی این بازی تمرکز کامل داشتیم ولی بعد از اینکه از بوسنی گل دریافت کردیم، تا حدی تمرکزمان به هم ریخت. با این حال چیزی از شایستگی تیم ملی کم نمی‌شود.

وی افزود: در بازی آخر هر دو تیم بودو بوسنیایی‌ها نیز انگیزه های زیادی داشتند تا جام را با پیروزی پشت سر بگذارند. برای همین با تمام وجود مقابل ما بازی کردند و برنده هم شدند.

این بازیکن جوان در خصوص حضور در جام جهانی گفت: من از کی‌روش تشکر می‌کنم چرا که تمام تجربیاتش را به ما انتقال داد و باید قدردان او باشیم. من با این سن کم در جام جهانی بازی کردم که این تجربه بزرگی برایم بوده است اگرچه نتوانستیم به مرحله بعد صعود کنیم ولی خیلی چیزها بدست آوردیم و شایستگی تیم ملی را به جهانیان نشان دایدم.

جهانبخش با بیان اینکه کی‌روش در رختکن از تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی تشکر کرد، در خصوص تصمیم خود برای فصل آینده عنوان کرد: فعلا نیاز به استراحت دارم تا از نظر ذهنی بتوانم همه چیز را خوب بررسی کنم تا بهترین انتخاب را داشته باشم.

***********************
رضا قوچان‌نژاد در مورد شکست 3 بر یک مقابل بوسنی گفت: بازی خوبی بود بوسنی بهتر از ما بازی کرد. ما در نیمه اول کمی استرس داشتیم. نمی‌دانم چرا نسبت به دو بازی اول سطح بازی ما پایین آمده بود.

وی در مورد اینکه شاید به خاطر خستگی و تحلیل بدنی این اتفاق افتاد گفت: نه، بوسنی خیلی بهتر از ما بازی کرد شانس صعود در دست ما بود اما نتوانستیم این شانس را نگه داریم در هر حال باید از سرمربی تیم و همه بازیکنانی که در برزیل بودند و همه مسئولان تشکر کنم.

قوچان نژاد در مورد اینکه نگاه دنیا به فوتبال ایران عوض شد گفت: ما در زمین فوتبالمان را به دنیا نشان دادیم نه با حرف. امیدوارم که وضعیت ما بهتر شود و پیشرفت کنیم. همه ما امیدواریم که کی‌روش بماند او در 3-4 سالی که در ایران بود به تنهایی 20 تا 30 سال فوتبال ایران را به جلو برد. بدون کی‌روش نمی‌توانستیم به جام جهانی برویم.

وی در مورد اینکه کی‌روش خداحافظی کرده یا نه گفت: نه او خداحافظی نکرد و امیدواریم که کی‌روش همچنان سرمربی تیم‌ملی ایران باقی بماند البته فقط خدا می‌داند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

قوچان‌نژاد در مورد اینکه دیدن ادامه جام‌جهانی از تلویزیون چه حسی دارد به خصوص اینکه او در جام‌جهانی هم گلزنی کرد گفت: حس خاصی ندارم زیرا تیم‌ملی اوت شده است. دوست داشتیم صعود کنیم اما صعود نکردیم و این مسئله دردناک است. همه ما دوست داشتیم که همچنان در جام‌جهانی و برزیل باقی بمانیم اما این اتفاق نیفتاد.

وی در مورد اینکه داور بازی ایران و آرژانتین را می‌بخشد یا نه گفت: چرا نبخشم؟ او هم یک انسان است و اشتباه می‌کند ربات که نیست. شاید اگر آن پنالتی گرفته می‌شد شرایط مسابقه عوض می‌شد و به نفع ما هم بود اما داور ربات نیست و انسان است.