کد خبر 32350
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹

آيت الله هاشمي شاهرودي به روحانيون مجلس شوراي اسلامي توصيه کرد که مکتب اسلامي - ايراني را در مقابل مکتب ايراني ترويج کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، اعضاي فراکسيون روحانيون مجلس شامگاه دوشنبه در آخرين برنامه ديدار با مراجع تقليد در قم با آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي ديدار و گفتگو کردند.

در اين ديدار مسائل مهمي پيرامون نهضتهاي اسلامي در کشورهاي عربي از جمله مصر، تونس، بحرين و... مطرح شد که آيت الله هاشمي شاهرودي نسبت به جريان بيداري اسلامي اظهار خرسندي کرد.

آيت الله هاشمي شاهرودي همچنين در پاسخ به اظهارات حجت الاسلام موسوي سرچشمه نماينده فيروزآباد، فراشبند و قير و کارزين که از طرح مکتب ايراني به شدت انتقاد کرده بود، اظهار داشت: شما مي توانيد در برنامه هاي کاري خودتان مکتب اسلامي - ايراني را به جاي مکتب ايراني ترويج کنيد.

وي اضافه کرد: در چند جاي برنامه پنجم که تصويب شد بحث اسلامي – ايراني مطرح شد و شما بايد اين مکتب را ترويج دهيد تا جلوي مکتب ايراني گرفته شود.

در اين ديدار ساير نمايندگان مطالبي را پيرامون مسائل فرهنگي کشور، زنداني شدن مردان به خاطر مهريه، طرح مکتب ايراني و... مطرح کردند.

لازم به ذکر است اعضاي فراکسيون روحانيون مجلس در سفري يک روز به قم با حضرات آيات ناصر مکارم شيرازي، عبدالله جوادي آملي، جعفر سبحاني، لطف الله صافي گلپايگاني و سيد محمود هاشمي شاهرودي ديدار و گفتگو کردند.

همچنين قرار بود اعضاي فراکسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با آيت الله حسين نوري همداني ديدار کنند که اين ديدار بنا به دلايلي برگزار نشد.