کد خبر 32513
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰

گاردين در پاسخ به نامه محترمانه ايران، مدعي شده است که «ايران تهديد کرده است در صورت عدم تغيير اين لوگو توسط مسئولين بازي‌هاي المپيک، اين بازي‌ها را تحريم خواهد کرد».

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، پس از انتقاد محترمانه مسئولين کميته المپيک ايران از مسئولين برگزاري بازي‌هاي المپيک 2012 لندن در خصوص لوگوي اين بازي‌ها، گاردين در خبري، مدعي شده است که «ايران تهديد کرده است در صورت عدم تغيير اين لوگو توسط مسئولين بازي‌هاي المپيک، اين بازي‌ها را تحريم خواهد کرد».
اين در حالي است که در نامه ايران آمده است : "مطمئناً عدم برخورد شخص جنابعالي با اين موضوع مي‌تواند حضور برخي کشورهاي شرکت‌کننده به خصوص کشورهايي همچون ايران را که بر پيروي از اصول و ارزش‌ها تاکيد دارند تحت تأثير قرار دهد."
گاردين در ادامه مي‌آورد: «ادعا شده است که اين لوگو ــ که نشان‌دهنده سال 2012 است ــ شبيه چيزهاي زيادي ازجمله علامت صليب شکسته آلمان نازى مي‌باشد. با اين حال دولت ايران مدعي است که اين لوگو نشان‌دهنده توطئه پنهان اسرائيل است».
گاردين مدعي شده است که ايران تهديد کرده است بازي‌هاي المپيک را تحريم خواهد کرد و لذا اين روزنامه انگليسي اظهار کرده است: «تهران در شکايت‌نامه رسمي خود به کميته بين‌المللي المپيک، خواستار اين شده است تا اين شکل تغيير داده شود و به طراحان آن هشدار داده است که در صورت عدم اين کار به ورزشکاران ايراني دستور مي‌دهد تا از بازي‌هاي لندن کناره‌گيري کنند».
گاردين به نقل از ايسنا بيان کرده است که در اين نامه آمده است: «بر اساس مستنداتي که در اينترنت موجود است، استفاده از واژه Zion از سوي طراح لوگوي المپيک در آرم بازي‌هاي المپيک 2012 اقدامي بسيار زشت و خلاف شعارها ارزشي المپيک است. مطمئناً عدم برخورد شخص جنابعالي با اين موضوع مي‌تواند حضور برخي کشورهاي شرکت‌کننده به خصوص کشورهايي همچون ايران را که بر پيروي از اصول و ارزش‌ها تاکيد دارند تحت تأثير قرار دهد».
گاردين اظهار مي‌دارد: «در اين نامه مشخص نيست که منظور از «مستندات اينترنتي» چيست. يکي از مقامات کميته بين‌المللي المپيک دريافت نامه از سوي ايران را تاييد کرده و بيان داشته است که لوگوي المپيک 2012 تنها عدد 2012 را نشان مي‌دهد و نه چيز ديگر». گاردين در حالي بيان مي‌کند «مشخص نيست منظور از مستندات اينترنتي چيست» که در نامه ايران اسنادي نيز به پيوست ارائه شده است.