کد خبر 330968
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: از اولین روز اجرای برنامه تحول نظام سلامت، نظارت بر نحوه اجرای بسته های خدمتی این برنامه در بیمارستان های وزارت بهداشت انجام می‌شود و مردم نیز می توانند با شماره تلفن ۱۵۹۰ و پیامک ۲۰۰۰۱۵۹۰ شکایات خود را ارسال کنند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، محمد آقاجانی با اعلام این خبر افزود: نظارت بر حسن اجرای برنامه تحول نظام سلامت در سطح دانشگاه به عهده رئیس دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است بنابراین طی برنامه ریزی های انجام شده، سیاست هایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده است که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامه های نظارتی، جدی تر از قبل ادامه یابد.

وی یادآور شد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت با عضویت نمایندگان معاونت‌های درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت اطلاعات و پاسخگویی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir، پایش برنامه های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستان های تابعه در اجرای وظایف و مسئولیت های تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 140 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدیدهای دقیقی را انجام داده اند که ماحصل این نظارت ها ارائه 32 اخطار شفاهی و همچنین 26 اخطار کتبی به متخلفان بوده است.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.