کد خبر 333623
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نشست ایران و قدرت‌های جهانی با حضور احتمالی وزرای خارجه در حاشیه نشست سازمان ملل برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نشست ایران و قدرت‌های جهانی با حضور احتمالی وزرای خارجه در حاشیه نشست سازمان ملل در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

واشنگتن همچنین اعلام کرد که نشستی بین ایران و 1+5 پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و در مکانی که هنوز مشخص نیست برگزار خواهد شد.

پیش از این مایکل مان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایران و شش کشور دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای را پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهند کرد. نشست مجمع عمومی سازمان ملل 16 سپتامبر آغاز خواهد شد.

وی گفت: ما انتظار داریم گفتگوهای 1+5 پیش از دیدارهای وزرا در مجمع عمومی سازمان ملل در مکانی که مشخص خواهد شد، برگزار شود. ما همچنین احتمالا نشستی را در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل -به مانند سال گذشته- خواهیم داشت که احتمالا با وزرای شرکت کننده خواهد بود.

سید عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران نیز 13 مرداد در جمع خبرنگاران گفت که ایران و 1+5 به احتمال قوی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با هم دیدار خواهند کرد.

وی با اشاره به این دیدار افزود: سعی خواهیم کرد که از حضور وزرای خارجه استفاده کنیم. عراقچی در ادامه گفته بود که احتمالا قبل از این دیدار، دیدار دیگری برگزار خواهد شد، اما زمان و مکان آن مشخص نیست.

مذاکره‌کنندگان هیئت ایران و آمریکا امروز در ژنو نشستی دوجانبه برگزار کردند. در این دیدار دو طرف به بررسی موارد محل اختلاف در مذاکرات پرداخته و برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها درباره این موارد به رایزنی پرداختند.

ایران و کشورهای گروه 1+5 چند روز پیش از اتمام موعد مذاکرات هسته‌ای تصریح شده در توافقنامه ژنو اعلام کردند با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات و باقی ماندن برخی موضوعات محل اختلاف تصمیم گرفته‌اند موعد مذاکرات را تا تاریخ 24 نوامبر (سوم آذرماه) تمدید کنند.
منبع: تسنیم