کد خبر 334243
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

شهر صنعا پایتخت یمن صحنه برپایی تظاهرات بسیار گسترده ای بود که شرکت کنندگان در آن حمایت خود را از مقاومت مسلحانه فلسطینی ها در برابر جنایات مستمر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش مشرق، تظاهرکنندگان می گفتند تا زمان لغو محاصره غزه مقاومت باید ادامه یابد. برخی از تظاهر کنندگان لباس مبارزان حماس را به تن داشتند و ماکت راکت های فلسطینی ها را حمل می کردند. آنها در حمایت از مقاومت مسلحانه در برابر اسرائیل شعار می دادند.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: «ما برای حمایت از برادران خود در غزه به اینجا آمده ایم. ما از خداوند برای آنها پیروزی طلب می کنیم. ما همچنین از برادران عرب خود می خواهیم برای خلاص شدن از شر دشمن صهیونیستی که زنان و کودکان را می کشد با هم متحد شوند.»
تظاهر کنندگان یمنی برای پنجمین هفته متوالی همچنین برخی رهبران کشورهای منطقه را به سبب محکوم نکردن حملات اسرائیل به غزه محکوم و تقبیح کردند.
برخی حتی گفتند برخی از رهبران کشورهای منطقه یقینا به دستور کار اسرائیل برای نابودی «مقاومت فلسطینی» کمک می کنند.
برخی نیز نگران حمایت غرب از اسرائیل بودند و این را یک مشکل اساسی می دانستند.
یک زن شرکت کننده در تظاهرات صنعا گفت:«اسرائیل که یک رژیم اشغالگر است ، اجازه دارد نیروی دریایی ، فرودگاه و اسلحه داشته باشد اما فلسطینی ها که صاحبان اصلی این سرزمین هستند نمی توانند هیچکدام از اینها را داشته باشند. آن دموکراسی که غرب و به ویژه آمریکا از آن دم می زند کجاست؟»
یمنی ها همچنان آرمان فلسطین را آرمان بزرگ خود می دانند. آنها با برپایی تظاهرات روزانه همبستگی خود را با مردم غزه اعلام می کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما