کد خبر 335768
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

رسول جزینی، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در انتخاب‌های کشتی شاهد شایسته سالاری نیستیم.

به گزارش مشرق، مصاحبه با دستیار محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی ایران را در زیر خواهید خواند.
 
 تیم کشتی فرنگی جوانان عملکرد موفقی در مسابقات جهانی نداشت نظر شما چیست؟

جوانان ما عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و این تیم برنامه ریزی غلطی داشت و عدم شناخت از کشتی گیران و برنامه ریزی غلط برای این تیم و عدم ارتباط با کشتی گیران و مسایل حاشیه ای که برای آنها به وجود آمد دلایل این ناکامی بود.
 
مسایل حاشیه ای را گفتید منظورتان چیست؟

کشتی گیری که تصادف کرد و از خانه کشتی بیرون رفت یکی از این مسایل است. کنترل کشتی گیران وظیفه سرمربی تیم است باید بپذیریم مسئولیت ناپذیر بودن برخی مربیان که انتصاب خادم بودند دلیل این اتفاقات بود.
 
مگر ایرادی در انتخاب ها بوده است؟

همه این انتخاب ها هدف دار بوده و انتخاب آنها جنبه سیاسی داشت و اصلا شایسته سالاری مطرح نبود. متاسفانه در تیم ها شاهد انتخاب مربیان ترک زبان هستیم و حضور آنها در تیم ملی بیداد می کند.
 
 ایراد این مساله چیست؟

آقای بابک آمده و همه مربیان را دارد از ترک زبان ها انتخاب می کند و نمی دانم دلیل این مساله چیست.
 
دلیل افت کشتی فرنگی ایران چیست؟

این مساله برنامه ریزی شده است که کشتی فرنگی کم رنگ شود تا آزاد بیشتر خود را نمایش دهد و الان جایگاه دو تیم نسبت به گذشته برعکس شده است.
 
تیمی که به مسابقات اعزام شد پتانسیل بیشتری داشت؟

صدرصد همینطور است و این تیم پتانسیل قهرمانی دنیا را داشت.
 
چرا این مسایل را قبلا اعلام نکردید؟

انقدر گفتیم و بر روی خادم تاثیر نگذاشت دیگر خسته شدیم. متاسفانه سیستم ورزش ما توسط یک سیستم سیاسی اداره می شود.
 
معیار انتخاب ها چیست؟

مهم نیست در کشتی چه کار می کنید و چیزی که مهم است بله قربان گو بودن است. این مساله در کشتی آزاد جواب داد اما در کشتی فرنگی این اتفاق رخ نداد. بهترین مربیان دنیا چون غلام محمدی، محسن کاوه و محمد بنا را کنار گذاشتند و این در حالی است که تک تک این مربیان را دنیا قبول دارد. رسول خادم زمانی که سرمربی تیم آزاد شد تیم قدرتمندی را از غلام محمدی تحویل گرفت و این تیم قهرمان دنیا شد اما کشتی فرنگی که پتانسیل بالایی داشت آمد و روند نزولی را پیدا کرده است.
 
مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز انتقاداتی را از عملکرد تیم جوانان مطرح کرده است آیا بهتر نبود به جای این کار به دنبال بررسی دلایل این ناکامی بودند؟

مدیر فنی من فکر نمی کنم شرح وظایف خود را بداند و حتی آنها را هم نمی تواند انجام دهد و البته من در فدراسیونی که همه پست ها توسط یک نفر اداره شود فکر نمی کنم کاری درست انجام شود. بابک را آوردند که بنا نماند و به شکلی کادر سازی تا بنا را در منگنه قرار دهند. دستان او را بستند و انداختند در آب و گفتند خود را نجات بده.
 
این روزها مسایلی در خصوص دوپینگ طالب نعمت پور و نقش یکی از کشتی گیران در این اتفاق مطرح می شود شما چیزی در این رابطه شنیده اید؟

این را شنیدم که یکی از کشتی گیران باعث دوپینگ او بوده اما از طالب نعمت پور به عنوان قهرمان دنیا انتظار می رود حتی آب معدنی پلمب نشده را نخورد. من این حرف را از یکی از کشتی گیران خوب ایران شنیدم که حرفش برای من سند است.
 
آیا نباید این مسایل در داخل اردو زیر نظر گرفته شود؟

داخل اردو تیم ملی کشتی از نظر مسایل اخلاقی بسیار بی در و پیکر است و داخل اردو بسیار سهل انگاری هم رخ می دهد. یک کشتی گیر زمان ما 6 امضا برای خروج از اردو می گرفت اما حالا آزاد است. زمان محمد بنا جوری کنترل انجام می شد که از تلفن های آنها هم خبر داشتیم و فکر می کنم کار در تیم ملی را خیلی بازیچه فرض کرده اند و نفراتی را گذاشتند در راس کار که  بهتر است بیشتر در مورد آن توضیح ندهم.
 
آیا با این وضعیت حاضر به همکاری با فدراسیون کشتی هستید؟

هرگز تا زمانی که رسول خادم باشد جای کسانی که سرشان به تنشان می ارزد در تیم ملی کشتی نیست و کسی که برای خود شان قائل باشد نمی تواند زیر پرچم این فدراسیون کار کند.
 
دلیل این مساله چیست؟

فدراسیون یک شومن خوب شده است و بادمجان دورقابچی ها هم به این مساله می پردازند. متاسفانه به مسابقه بسیار سطح پایینی می روند و جوری این مسابقه را بزرگ می کنند که مردم عام فکر می کنند چه اتفاقی رخ داده است. در المپیک نتیجه این گونه نیست و همه به دنبال این هستند که بگویند بدشانسی آوردیم. بدشانسی این است که در المپیک به جای 5 مدال طلا 3 مدال بگیریم نه اینکه یک مدال طلا نگیریم.
این شومن ها که بسیار آدم های کوچکی هستند و با یک سفر خود را می فروشند و قیمت های آنها پایین است و دقیقا روزی که محمد بنا آنجا بود همه این ها دنبال او می رفتند اما امروز همین ها علیه بنا هستند.
 
 آیا تیم ملی کشتی فرنگی شانسی برای موفقیت در مسابقات پیش رو دارد؟

مسابقات انتخابی در شرایط خوبی برگزار نشد. احد پازاج سال ها از کشتی دور بوده است و امیدوارم بتواند نتایج خوبی در مسابقات آسیایی بگیرد زیرا بچه ها تلاش زیادی کرده اند اما اگر نتیجه هم نگیرند به نفع کسانی است که می خواستند در کشتی آزاد موفقیت های خود را نشان دهند. از وزیر ورزش انتظار داشتم چون ورزشی است این مسایل را درک کند و اما آقای وزیر هم تحت تاثیر این شومن بازی های دوستان است اما باید بداد کشتی فرنگی برسند و ما با ادامه این وضعیت به 15 سال پیش نزدیک می شویم که آرزوی یک مقام را داشتیم.
منبع: نسیم