به گزارش مشرق، با توجه به شرایط حساسی که محصولات کشاورزی دارند، امکان تثبیت قیمتها در این بازار در طولانی مدت مشکل به نظر میرسد.
مهمترین مشکل بازار میوه و ترهبار وجود واسطهها و دلالهاست که همین امر موجب نوسانات شدیدی در قیمتها میشود که با نظارت بیشتر میتوان قیمت عمده میوه و ترهبار را طی فصل کنترل و تثبیت کرد که به گفته یکی از خردهفروشان این صنف تاکنون در مورد املاک و غرفههای میدان اصلی عمدهفروشی میوه و ترهبار تهران اقدامات مناسبی صورت گرفته که این جای امیدواری دارد.
به گفته سرپرست یکی از میادین میوه و ترهبار منطقه غرب تهران نیز قیمت محصولاتی که در این تعاونیها عرضه میشود، دورهای تغییر میکند که البته این تغییر قیمت شامل همه اقلام نمیشود.
وی افزود: در صورت تغییر قیمت هر یک از میوهها فهرست جدیدی از قیمتها از سوی سازمان میوه و تره بار تهران به کلیه میادین خرده فروشی ابلاغ میشود البته هر یک از این میادین خردهفروشی بر اساس کیفیت میوه و ترهباری که خریداری کردهاند (میوه و تره بار درجه یک، درجه دو و بستهبندی شده) محصولات را به قیمت متفاوتی به مشتریان عرضه میکنند.
سرپرست تعاونی میوه و ترهبار منطقه غرب تهران گفت: در پی طرح ویژه ارائه شده از سوی سازمان میوه و ترهبار تهران مبنی بر اکرام مشتری و مشتری مداری، همه میادین میوه و تره بار بیش از پیش و با سختگیری بیشتری نسبت به کارکنان میدان خرده فروشی به شکایات و مشکلات مردم رسیدگی میکنند. این سختگیری و جدیت تا حدی زیاد است که گاهی منجر به اخراج برخی غرفه داران نیز میشود.
براساس فهرست قیمتهای ارائه شده در تعاونی میوه و ترهبار از پنجم شهریور امسال تاکنون محصولاتی از قبیل انبه، انگور عسگری، انگور فخری، طالبی، گردو تازه با پوست و هندوانه افزایش قیمت داشتهاند.
انجیر سیاه، انگور مهری،گلابی، هلو انجیری، هلو هسته جدا و موز خوشهای و پسته تازه کاهش قیمت را تجربه کردهاند.
طبق بررسیها قیمت انواع میوه در مغازههای سطح شهر تهران و تعاونی میوه و ترهبار به صورت میانگین به شرح زیر است:
مهمترین مشکل بازار میوه و ترهبار وجود واسطهها و دلالهاست که همین امر موجب نوسانات شدیدی در قیمتها میشود که با نظارت بیشتر میتوان قیمت عمده میوه و ترهبار را طی فصل کنترل و تثبیت کرد که به گفته یکی از خردهفروشان این صنف تاکنون در مورد املاک و غرفههای میدان اصلی عمدهفروشی میوه و ترهبار تهران اقدامات مناسبی صورت گرفته که این جای امیدواری دارد.
به گفته سرپرست یکی از میادین میوه و ترهبار منطقه غرب تهران نیز قیمت محصولاتی که در این تعاونیها عرضه میشود، دورهای تغییر میکند که البته این تغییر قیمت شامل همه اقلام نمیشود.
وی افزود: در صورت تغییر قیمت هر یک از میوهها فهرست جدیدی از قیمتها از سوی سازمان میوه و تره بار تهران به کلیه میادین خرده فروشی ابلاغ میشود البته هر یک از این میادین خردهفروشی بر اساس کیفیت میوه و ترهباری که خریداری کردهاند (میوه و تره بار درجه یک، درجه دو و بستهبندی شده) محصولات را به قیمت متفاوتی به مشتریان عرضه میکنند.
سرپرست تعاونی میوه و ترهبار منطقه غرب تهران گفت: در پی طرح ویژه ارائه شده از سوی سازمان میوه و ترهبار تهران مبنی بر اکرام مشتری و مشتری مداری، همه میادین میوه و تره بار بیش از پیش و با سختگیری بیشتری نسبت به کارکنان میدان خرده فروشی به شکایات و مشکلات مردم رسیدگی میکنند. این سختگیری و جدیت تا حدی زیاد است که گاهی منجر به اخراج برخی غرفه داران نیز میشود.
براساس فهرست قیمتهای ارائه شده در تعاونی میوه و ترهبار از پنجم شهریور امسال تاکنون محصولاتی از قبیل انبه، انگور عسگری، انگور فخری، طالبی، گردو تازه با پوست و هندوانه افزایش قیمت داشتهاند.
انجیر سیاه، انگور مهری،گلابی، هلو انجیری، هلو هسته جدا و موز خوشهای و پسته تازه کاهش قیمت را تجربه کردهاند.
طبق بررسیها قیمت انواع میوه در مغازههای سطح شهر تهران و تعاونی میوه و ترهبار به صورت میانگین به شرح زیر است: