کد خبر 342730
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

گردشگران اسراییلی که تقریبا در همه جای جهان پیدا می‌شوند، هر ساله افتضاح‌های زیادی به بار می‌آورند؛ تا جاییکه حتی آژانس‌های مسافرتی که شهرت و اعتبارشان به خاطر رفتارهای این گردشگران لطمه دیده، از اصطلاح "اسراییلی کثیف" یا "پست" و "ننگین" استفاده می‌کنند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، برخی هتل‌ها و شهرهای توریستی به خاطر خراب‌کاری‌ها و سرقت‌هایی که گردشگران اسراییلی تا کنون در بیش از یک کشور مرتکب شده‌اند، در قبال این آنها اقدامات صریح و قاطعی در پیش گرفته‌اند. تا جایی که برخی از پذیرش این گردشگران سرباز می‌زنند. تعداد این جرائم از سوی گردشگران اسراییلی به حدی افزایش یافته که اصطلاح "اسراییلی کثیف" در بسیاری از کشورها و اماکن توریستی در مورد آنها به کار رفته و رواج پیدا کرده است.

حتی برخی روزنامه‌های اسراییلی نیز هر بار که می‌خواهند یکی دیگر از این رفتارها را بازتاب دهند، از این اصطلاحات استفاده می‌کنند.

به گزارش شبکه «العربی الجدید»، از جمله برخی از این رفتارهای زشت، اقدامات خرابکارانه در هتل‌ها و روستاهای توریستی است که این گردشگران در آن اقامت داشته‌اند. دزدی از این هتل‌ها، دزدیدن غذا از داخل رستوران‌ها و جاسازی آنها در چمدان‌ ها و آتش‌سوزی در مناطق تفریحی از جمله مواردی است که گاهی منجر به اخراج این گردشگران هم شده است.

این شرایط شرکت‌های توریستی اسراییل را که عهده‌دار ساماندهی سفرهای خانوادگی و گروهی این گردشگران هستند، مجبور کرده کارگاه‌های آموزشی برای این افراد در نظر بگیرند تا شاید آنها بتوانند از آبروریزی بیشتر اسراییل جلوگیری کنند. با این حال این طرح هم با تکرار حوادث مشابه و خجالت‌آور بی‌فایده جلوه می‌کند.

این‌بار در شمال ایتالیا، یک خانواده اسراییلی که از حدود یک هفته پیش به سواحل دریاچه «گاردا»، سفر کرده بودند به محل اقامت خود در یکی از این روستاها آسیب جدی وارد کردند.

مدیرکل شرکت اسراییلی که این خانه روستایی را در ایتالیا رزرو کرده بود، از سوی مدیر گردشگری این روستا توبیخ شد. مدیر گردشگری این روستا هم همراه با نامه توبیخ، چند عکس از وضعیت فعلی آن خانه ارسال و 100 یورو خسارت طلب کرد. این مرکز تهدید کرد در صورت تکرار حوادث مشابه، از پذیرش گردشگران اسراییلی معذور خواهد بود.

مدیر عصبانی شرکت اسراییلی هم در واکنش به این اتفاق آن تصاویر را با نوشته‌هایی چون «اسراییلی کثیف رکورد زد» و «همان ننگ بار دیگر تکرار شد» و «خانواده اسراییلی یک مرکز توریستی در ایتالیا را اینگونه ترک کرد» در صفحه فیس‌بوک این آژانس قرار داد.

برخی هتل‌های جهان از جمله در کشور ایتالیا پیش از تحویل کلید اتاق، مبالغی را به امانت از گردشگران اخذ می‌کنند و در زمان دریافت اتاق آن را برمی‌گردانند. البته این مبلغ برای خانواده‌های اسراییلی بیشتر از سایر گردشگران و در حدود 100 یورو است. البته این مبلغ هم پس از بازرسی اتاق به مسافران بازگردانده می‌شود.

از دیگر اقدامات زشتی که خبرنگار شبکه «العربی الجدید» شاهد آن بوده، مربوط به یک خانواده اسراییلی ساکن هتل «اریس» در شهر «وینچنزا» در شمال ایتالیا بود که هنگام خروج از هتل، خوراکی‌های غذاخوری را در چمدان‌های خود قرار دادند. این اتفاق همزمان با هجوم ارتش اسراییل به شهر غزه بود. در شهر میلان، پرچم تمامی کشورها از جمله رژیم صهیونیستی برافراشته شده است، ولی با شروع حمله به غزه، پرچم اسراییل پایین آورده شد. به نظر می‌رسد اسراییلی‌ها چه در داخل سرزمین‌های اشغالی و چه خارج از آن سارق‌اند.

از دیگر اقدامات زشت این گردشگران در سال 2012 این بود که یک گردشگر اسراییلی آتش‌سوزی بزرگی را در یک تفریحگاه در شیلی ایجاد کرد و به دنبال آن توسط پلیس بازداشت شد.

گروه‌های جوانان اسراییلی هم در سال‌های گذشته در هند بسیاری از اماکن توریستی را با کشیدن نقاشی و یا نوشتن یادگیری به زبان عبری تخریب کردند و موجب خشم عمومی شدند.

هتل‌هایی در یونان هم از چند سال پیش از پذیرفتن مسافران اسراییلی به دنبال تکرار حوادث مشابه و سرقت در کنار هتاکی و ناسزاگویی این گروه امتناع می‌کنند.

خبرهایی هم از خرابکاری این گردشگران در ترکیه، کشوری که چه از نظر سیاسی و چه از نظر فرهنگی مناسبات فراوانی با این رژیم اشغالگر دارد، به گوش می‌رسد. به عنوان مثال برخی هتل‌ها در شهر «مرمریس» از این گردشگران می‌خواهند پیش از ترک هتل در اتوبوس‌ها منتظر بمانند تا اتاق‌ها بازبینی شود. در برخی مواقع این هتل‌ها مجبور شده‌اند مسافران را از اتوبوس پیاده و مبالغی را برای خسارات وارده دریافت کنند.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا