در اولین روز هفته هشتم لیگ برتر مربیان از هر دری گفتند؛ اما اظهارات سرمربی تیم فولاد خوزستان جالب توجه بود.

به گزارش مشرق، هفته هشتم لیگ برتر با انجام 3 دیدار آغاز شد که در نخستین بازی سپاهان موفق شد با نتیجه یک بر صفر پدیده را از پیش رو بردارد. در بازی دوم نفت موفق شد با نتیجه 2 بر صفر استقلال صدر نشین را شکست دهد و فولاد در وقت‌های اضافه توانست  مقابل گسترش فولاد تبریز به برتری برسد.
در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

پدیده مشهد 0 - 1 سپاهان

سرمربی پدیده: ماشاگران پدیده بی‌نظیر هستند

علیرضا مرزبان پس از شکست یک بر صفر پدیده مقابل سپاهان با اشاره به هواداران خوب مشهدی اظهار داشت: ت و عمق رابطه آنها با تیم بسیار عمیق است. این رابطه به این راحتی گسستنی است و امیدوارم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد:‌من قبول دارم در بخش هجومی کم تعداد بودیم فاصله خط دفاعی و هجومی ما در این بازی زیاد بود و تعادل بین این دو خط برقرار نبود. عدم حضور اکبر صادقی به خوبی در این بازی محسوس بود و بزرگترین ضربه را از نبودن او خوردیم.

وی با اشاره به تغییر تاکتیک سپاهان یادآور شد: حضور شجاع خلیل‌زاده در پست هافبک دفاعی باعث شد تا برنامه‌ ما به هم بریزد. 5 دققه پیش از اینکه گل دریافت کنیم تمرکز خود را از دست داده بودیم و این موضوع باعث شد تا فضای زیادی به حریف بدهیم و آنها به گل برسند.

سرمربی پدیده تاکید کرد: در مورد داوری مثل همیشه حرفی نمی‌زنم این اولین شکست ما در لیگ چهاردهم بود و چیزی از ارزش‌های بازیکنان کم نمی‌کند.

مربی سپاهان: از فرکی مشاوره می گرفتم

حسین فرکی پس از پیروزی یک بر صفر سپاهان مقابل پدیده به علت عدم صدور کارت مربیگری‌اش نتوانست در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی حاضر شود به جای او قاسم زاغی‌نژاد در کنفرانس حاضر شد که در خصوص این پیروزی گفت: به تیم پدیده به علت میزبانی خوبش تبریک می‌گویم. آنها میزبان فوق‌العاده‌ای بودند و ما از حضورش در مشهد لذت بردیم. از فرکی اجازه می‌گیرم و باید در مورد بازی بگویم اتفاقات یک هفته اخیر باعث شد تا زیاد نتوانیم به مسائل فنی بپردازیم و بیشتر از نظر مسائل روحی و روانی کار کردیم.

وی در مورد اینکه آیا از روی نیمکت با حسین فرکی در ارتباط بودند یا خیر، گفت: بله ما در ارتباط بودیم و از او مشاوره می‌گرفتیم.

مربی سپاهان در مورد داوری تصریح کرد: صحنه خاصی در مورد داوری نبود که تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد : این دیدار یکی از بهترین‌ بازی‌های لیگ از لحاظ کیفی بود هر چند که ما پیش‌بینی می‌کردیم بازی سختی داشته باشیم.

نفت تهران 2 - 0 استقلال

سرمربی نفت تهران: فکر نمی کردم مقابل تیم سابق خود قرار بگیرم

علیرضا منصوریان پس از پیروزی تیم فوتبال نفت تهران بر استقلال در نشست خبری پایان تیمش گفت: از لحظه‌ای که بازی تمام شد کار مدیریت در ذهن بازیکنان جوانم را آغاز کردم چرا که باید آنها را آماده دیدار با نفت مسجد سلیمان می‌کردم و فضای برد بازی امروز را از سرشان بیرون می‌کردم.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کردم بعد از 6 سال دور‌ از استقلال تیمی که از 7 سالگی با آن زندگی کردم روزی رو در رویش بایستم اما باید از قلعه‌نویی تشکر کنم که چه قبل و چه بعد از بازی فضای دوستانه‌ای برای ما به وجود آورد و من ورودم به مکتب استقلال را مدیون قلعه‌نویی، بهتاش فریبا، نصرالله عبداللهی و کاظم اولیایی می‌دانم و اگر به استقلال نمی‌آمدم سرمربی نفت هم نمی‌شدم و این افتخاری برای من بود که در تیم بزرگ استقلال بازی کنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت ادامه داد: این بازی برای من پیام دیگری هم داشت و آن این بود که 17 سال در استقلال بودم و امروز فهمیدم هوادار یار دوازدهم است یعنی چه و امروز معنی واقعی هواداری را در استقلال متوجه شدم و از اینکه در استادیوم بودم لذت بردم.

وی افزود: درباره نتیجه بازی صحبت ندارم و حرف فنی هم نمی‌زنم اما تا روزی که زنده هستم مدیون باشگاه نفت هستم و شاگرد استقلال خواهم بود. در این بازی دو بار توپ استقلال به تیر دروازه ما خورد و بچه‌های جوان ما فکر می‌کردند گل خوردیم اما ما دو توپ زدیم که هر دو گل شد اما این حرف‌های من به این معنی نیست که خودم و نفت را با استقلال قیاس کنم البته خوشحالم که در بازی امروز باز هم عده‌ای از دوستانم را در استقلال دیدم و دوست داشتم شرایط به گونه‌ای نبود که رو به روی تیم محبوبم قرار بگیرم اما دست تقدیر بود و من هم دست همه را می‌بوسم و افتخار می‌کنم که 17 سال در استقلال بودم و از این موضوع لذت می‌برم چرا که فضای استادیوم ر ا دیدم و از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم که مقابل‌شان بردیم و امیدوارم ما را ببخشند.

منصوریان در خصوص اینکه چرا نفت تهران تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال را خوب می‌برد اما در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر نتایج خوبی نمی‌گیرد، گفت: این عیب اصلی ماست و من داخل رختکن بازیکنان را جمع کردم و اصلا دوست نداریم در قامت بردن قرار بگیریم و مقابل بزرگان ببریم اما مقابل تیم‌های رده پایین نتیجه نگیریم و این عیب ماست چرا که باید همان انگیزه‌ای که مقابل استقلال و سپاهان داریم مقابل این تیم‌ها هم داشته باشیم و این دغدغه فکری ماست و شجاعت دارم و می‌گویم این عیب تیم ماست که باید آن را رفع کنیم و امیدوارم از هفته آینده این اتفاق بیفتد.

منصوریان در خصوص خالکوبی بعضی از بازیکنان فوتبال هم افزود: من به این بحث ورود نمی‌کنم اما این را می‌‌گویم که باید همیشه شخصیت خودمان را حفظ کنیم و این شما هستید که باید آن ذهنیتی که نسبت به من دارید را در مواجهه با من ببینید و به گونه‌ای نباشم که ذهنیت شما درباره خودم را بشکنم. با این همه مسئله خالکوبی یک مسئله شخصی  است و من به آن ورود نمی‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص صحنه‌ای که به بازیکنان تیمش به دلیل وقت‌کشی اعتراض کرد، افزود: خیلی رک می‌گویم که من از فوتبال عربی خوشم نمی‌آید و می‌دانم که زمین خوردن بازیکنان چقدر روی اعصاب هواداران می‌رود اما این را هم باید بگویم که بازیکنان باید دلاورانه و شجاعانه بجنگند اما در  آن صحنه امین حاج‌محمدی واقعا مصدوم شده بود و حتی با قاضی و ابراهیمی حرف زدم چرا که حاج‌محمدی 92 دقیقه با پای ترک خورده بازی کرد اما از او خواستم روی درد بلند شود و بازی کند.

سرمربی استقلال: بیرانوند فوق ستاره بود

امیر قلعه‌نویی پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل نفت تهران در نشست خبری گفت: ابتدا باید دو تبریک بگویم؛ یکی به خاطر پیروزی خوب تیم ملی والیبال کشورمان مقابل آرژانتین و دیگری تبریک به باشگاه نفت تهران. واقعیت این است که ما هفته پیش اصلا مستحق کسب پیروزی نبودیم ولی امروز می‌توانستیم پیروز میدان شویم.

وی اضافه کرد: امروز در همان ابتدای دیدار روی یک اشتباه فردی گل خوردیم و دیگر توپ‌هایمان به گل تبدیل نشد. باید به علیرضا بیرانوند بازیکن جوان نفت تبریک بگویم که امروز فوق ستاره بود. در مجموع حقمان شکست مقابل نفت نبود.

قلعه‌نویی اظهار داشت: زمانی که در همین ورزشگاه به پیروزی رسیده بودند گفتم که کیفیت زمین ورزشگاه تختی خوب نیست و خیلی از گل‌ها و صحنه‌ها شانسی است. البته به بازیکنان نفت خسته‌ نباشید می‌گویم و به بازیکنان خودمان هم خدا قوت که بسیار زحمت کشیدند. واقعا حقمان باخت نبود.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که‌ آیا قبول دارد از همین بازی با نفت دیدارهای سخت تیمش در لیگ آغاز شده و چه تدبیری برای این مسئله دارد خاطرنشان کرد: در لیگ هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت و من اعتقاد ندارم که تیمی ضعیف است. اتفاقا به نظرم بازی‌های گذشته که با پیروزی پشت سرگذاشتیم بسیار دشوارتر بود. امروز خیلی خوب بودیم اما شانس با ما یار نبود. عدالت فوتبال رعایت نشد و بیرانوند هم روز خوبی را پشت سر گذاشت در مجموع استقلال همیشه مقابل تیم‌های قدرتمندتر بهتر بازی می‌کند.

سرمربی استقلال در خصوص وضعیت داوری این مسابقه اظهار داشت: چون باختم اگر اعتراضی کنم می‌گویند به خاطر باخت حرفی زده است. من به تیم داوری خسته‌نباشید می‌گویم اما اعتقاد دارم در دو صحنه تیم داوری اشتباه کرد هر چند امیدوارم اعتقادم اشتباه باشد. یکی در دقیقه 44 که خطای مسلم پنالتی روی شهباززاده گرفته نشد و یکی روی صحنه گل دوم نفت که فکر می‌کنم روی رمضانی خطا شد. البته تاکید می‌کنم که این باخت خودمان بود نه داوری ولی اگر پنالتی گرفته می‌شد شاید شرایط فرق می‌کرد.

فولاد 1 - 0 گسترش فولاد تبریز

سرمربی فولاد: دروازه حریف بزرگتر بود

دراگان اسکوچیج پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل گسترش فولاد گفت:قبل از هر چیز از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم که تا آخرین دقایق مردانه جنگیدند. در دو بازی قبل از روی بدشانسی نتوانستیم امتیاز کسبب کنیم اما در این بازی اشتباهات خود را برطرف کردیم و تمرکز لازم را در میانه میدان داشتیم.

وی ادامه داد: نیمه دوم بازی شرایط سخت‌تری داشتیم چرا که حریف، بازی کاملا تدافعی انجام داد اما استرس ما رفته رفته کم شد و توانستیم در آخر بازی گل پیروزی‌بخش را به ثمر برسانیم. این برد برای ما خیلی خوب بود و باعث شد تا حاشیه‌ها از تیم دور شوند. ضمن اینکه تمرکز لازم را برای ادامه لیگ به فولاد بازگرداند.

اسکوچیچ در مورد اعتراضات هواداران فولاد گفت: همانطور که اوایل لیگ به طرفداران گفتند، تیم ما نسبت به قبل خیلی فرق کرده و بسیار جوانتر شده بنابراین هواداران باید صبورتر باشند. اگرچه ما هم تمایل داریم که در جایگاهی قرار بگیریم که شایسته نام فولاد است. بنابراین از هواداران فولاد درخواست می‌کنیم شکیبا و صبور باشند.

سرمربی فولاد در مورد اینکه آیا مشکل پنالتی زدن این تیم حل شده یا نه، گفت: ما هنوز مشکل پنالتی زدن داریم اما فکر می‌کنم در بازی با گسترش دروازه‌ بزرگتر بود.

طاهری: سرتر از حریف بودیم

بیژن طاهری پس از شکست تیمش مقابل فولاد خوزستان با بیان اینکه در این دیدار عدالت فوتبالی نسبت به تیم گسترش فولاد اجرا نشد، گفت: بازی خوبی را انجام دادیم. در طول هفته بارها به بازیکنانمان اعلام کردیم که در محوطه جریمه حریف خطا نکنند اما متاسفانه در دقایق آخر بازی باز هم بر روی اشتباه مدافعانمان یک پنالتی به حریف تقدیم کردیم.

وی ادامه داد: در این دیدار استحقاق باخت را نداشتیم. همانطور که دیدیم هوداران تیم حریف در دقایق آخر بازی علیه مربی خود شعار می‌دادند و این حاکی از برتری گسترش فولاد در میدان بود. اگرچه فولاد قهرمان لیگ است و بازی کردن مقابل آنها سخت. اما ما در این بازی هرگز تدافعی بازی نکردیم و فرصت‌های زیادی داشتیم.همانطور که در هفته قبل مقابل نفت هم فرصت‌های خوبی باری گلزنی داشتیم که نتوانستیم از آنه استفاده کنیم.

طاهری یادآور شد:در طول این فصل برای سومین بار است که به اهواز می‌رویم. به قرعه‌کشی لیگ اعتراض داریم چون در شرایط بد آب و هوایی اهواز سه بار به این شهر سفر کردیم.

مربی گسترش فولاد در مورد شرایط لیگ برتر گفت: شرایط طوری است که همه به دنبال گرفتن امتیاز هستند و کسی به فکر کیفیت بازی  نیست ضمن اینکه همه مربیان مجبور هستند به دنبال سه امتیاز باشند تا در جایگاه خودشان ابقا شوند.