کد خبر 344202
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲

تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا به مصاف کره شمالی می‌رود.

به گزارش مشرق، ایران در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر 16 سال آسیا فردا از ساعت 16 و 30 دقیقه به مصاف کره شمالی می‌رود.

شاگردان مصطفی قنبرپور در صورت پیروزی در این دیدار مجوز حضور در جام جهانی  2015 شیلی را به دست می‌آورند.

ایران در گروه چهارم این رقابت‌ها با مقابل قطر 3 بر 2 و مقابل عربستان 2 بر یک به پیروزی رسید و مقابل سوریه 2 بر یک شکست خورد تا با کسب 6 امتیاز و به عنوان تیم اول به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

در مقابل کره شمالی در گروه سوم کار خود را با پیروزی 3 بر صفر مقابل کویت آغاز کرد. کره شمالی مقابل ازبکستان 3 بر 2 شکست خورد تا با پیروزی 4 بر یک مقابل نپال و کسب 6 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

کره شمالی با زدن 9 گل در مرحله گروهی صاحب یکی از خطرناک ترین خطوط حمله است و این مسئله نشان می‌دهد که شاگردان قنبرپور کار آسانی ندارند.

ایران 2 سال قبل در این مرحله توانست با پیروزی مقابل استرالیا مجوز صعود به جام جهانی را کسب کند.

کادرفنی تیم ملی 3 بازی مرحله گروهی کره شمالی را آنالیز کردند تا با شناخت کافی پا به این دیدار بگذارند. ایران برای رسیدن به جام جهانی برنامه ریزی کرده و کادرفنی و بازیکنان با برگزاری اردوهای مختلف و تمرینات بی شمار آمادگی زیادی دارند.

تیم اصلی ایران با توجه به اینکه بعد از دیدار مقابل عربستان صعود تیم ملی به مرحله بعد قطعی شده بود در دیدار مقابل سوریه استراحت کرد تا بازیکنان برای دیدار مرحله یک چهارم نهایی آماده شوند.

تیم بزرگسالان کره شمالی ملقب به طوفان زرد است. ایران برای صعود به جام جهانی نیاز به شکستن طوفان زرد دارد که طبق گفته کادرفنی بازیکنان برای شکستن این سد هم قسم شدند.

به هرحال این بازی می‌تواند مهمترین مسابقه ایران در این تورنمنت باشد چرا که ملی پوشان بعد از پیروزی در این دیدار ضمن اینکه شانس زیادی برای قهرمانی پیدا می‌کنند صعودشان به جام جهانی هم قطعی می‌شود.
منبع: فارس