در روز دوم و پایانی هفته نهم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

به گزارش مشرق، هفته نهم لیگ برتر در روز دوم با انجام 5 دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی تیم فوتبال استقلال در حالی که می‌توانست با یک پیروزی به صدر جدول بازگردد مقابل فولاد خوزستان با یک گل شکست خورد.

گزارش کامل و آماری هفته نهم لیگ برتر

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

سایپا 4 - صفر پدیده


سرمربی پدیده: داور به من اهانت غیرانسانی کرد

علیرضا مرزبان بعد از باخت تیمش در نشست خبری اظهار کرد: احساس بدی از حضور در استادیوم به دلیل استقرار مکان نامناسب برای تماشاگران تیم فوتبال پدیده داشتم.

وی افزود: در حالی که تمام استادیوم خالی است تماشاگران ما در جایی اسکان داده شدند که نمی‌توانستند بازی را ببینند و این عدم احترام به تماشاچیان برای من بسیار سخت بود.

وی در مورد شکست سنگین این تیم و خوردن تعداد گل‌های زیاد در این بازی اظهار کرد: بازی کیفیتی که مورد انتظار ما بود را نداشت و نتوانستیم بازی خودمان را انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده گفت: یک گل عجیب و غریب خوردیم و تمام توانایی‌های ما روی این گل متمرکز شد و سراسر بازی ریسک بزرگی کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده در مورد اخراج خود توسط داور مسابقه گفت:‌ داور چهارم به من اهانت غیرانسانی کرد و اخراج خودم به دلیل مسائل غیرانسانی بود.

سرمربی تیم فوتبال پدیده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد نقطه ضعف این تیم و نداشتن دستیار قوی بیان کرد: دستیار باید بتواند با هم زندگی کنند و از دستیاران خود راضی هستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد داوری و ارتباط این شکست با داور مسابقه گفت: پای حرف‌هایم هستم و این مسئله را باید بگوییم.


سرمربی سایپا: این برد تقدیم به کارگران سایپا


مجید جلالی بعد از پیروزی 4 بر صفر تیم فوتبال سایپا البرز در نشست خبری اظهار کرد: برد امروز را تقدیم به مردم کرج و کارگران زحمتکش گروه خودروسازی سایپا می‌نمایم.

وی در مورد کیفیت بازی و برتری تیم سایپا خاطرنشان کرد: در تمام طول بازی تیم برتر میدان بودیم و در نیمه اول می‌توانستیم 3 گل به تیم پدیده بزنیم.

جلالی در مورد کیفیت بازی‌ گفت: بازی فوق‌العاده با کیفیتی بود و ما قدم به قدم در حال نزدیک شدن به تیم مورد انتظار خود هستیم.

وی افزود: بازیکنان جوانی که امروز در زمین بودند نشان دادند که می‌توانند آینده درخشانی داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد عدم استقبال تماشاچیان کرجی از بازی‌های خانگی این تیم بیان کرد: امیدوارم که جوانان کرج به این باور برسند که این تیم جزئی از البرز است و موفقیت این تیم می‌تواند به پیشرفت ورزش و اعتماد به نفس جوانان بینجامد.

وی در مورد گلایه‌های مربی تیم فوتبال پدیده مشهد از نحوه قضاوت بازی و تأثیرگذاری داور در نتیجه بازی گفت:‌ من چیزی را در مورد داوری ندیدم و نیمه اول ما به برخی از صحنه‌ها معترض بودیم.

گسترش فولاد 3 - 2 ذوب آهن

سرمربی ذوب آهن: لیاقت بردن نداشتیم

یحیی گل‌محمدی پس از شکست تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتیجه بازی برای ما راضی‌کننده بود چون لیاقت برد را در این بازی نداشتیم. با این وجود بعد از گل دومی که به ثمر رساندیم می‌توانستیم گل سوم را هم بزنیم ولی با بی‌دقتی این موقعیت را از دست دادیم.

سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: گسترش فولاد انگیزه زیادی برای این بازی داشت و از ابتدا فشار زیادی روی دروازه ما ایجاد می‌کرد تا امتیازات این دیدار خانگی را نصیب خود کند.

گل‌محمدی در مورد داوری این مسابقه تصریح کرد: در این فصل شاهد اشتباهات زیادی داوری هستیم ولی امیدواریم داوری روز به روز بهتر شود. در هر صورت همه داشته‌های داوری ما اینها هستند و باید با داشته‌هایمان کنار بیاییم.

گل‌محمدی در پاسخ به اینکه آیا با این شکست موقعیت خود را در ذوب‌آهن متزلزل نمی‌بیند گفت: هر تصمیمی که مدیرعامل و هیئت مدیره بگیرد ما تابع تصمیمات آنها هستیم و تلاش می‌کنیم بازی‌هایی ارائه دهیم که جایگاه تیم‌مان از این بهتر شود.

مربی گسترش فولاد: داور روی گل‌های ذوب آهن تأثیرگذار بود

کورش برمک پس از دیدار گسترش فولاد و ذوب آهن در جمع خبرنگاران درباره غیبت تارتار در این نشست خبری، اظهار کرد: آقای تارتار پس از این بازی پرواز داشتند که به این خاطر نتوانستند در این نشست حضور پیدا کنند.

وی درباره دلخوری که بین تارتار و یکی از خبرنگاران در نشست خبری قبل از بازی ایجاد شده بود گفت: یک سوءتفاهم بود که امیدوارم برطرف شده باشد ما انتظار داریم خبرنگاران در شرایط سخت از تیم حمایت کنند و دوست داریم از حمایت اصحاب رسانه برخوردار شویم.

مربی تیم گسترش فولاد تبریز درباره این دیدار خاطرنشان کرد: داور مسابقه در گلهای تیم ذوب آهن تأثیرگذار بود و پنالتی که برای این تیم گرفته شد صحیح نبود. در مجموع خدارا شکر می‌کنیم که پیروز این دیدار بودیم.

مربی تیم گسترش فولاد تبریز تأکید کرد: داوری مسابقه تأثیر زیادی در روند بازی داشت و تیم ما را تحت فشار قرار داد ولی با تعویض‌هایی که داشتیم توانستیم به نتیجه دلخواهمان برسیم و در هفته‌های بعد نیز نتایج بهتری از تیم ما خواهید دید.

برمک درباره حمایت خطیبی و مطرح کردن اینکه هواداران تراکتور از گسترش فولاد حمایت کنند خاطرنشان کرد: من از خطیبی تشکر می‌کنم و معتقدم که باید از دو تیم تبریزی حمایت کنیم و با قدرت پشت یکدیگر باشیم تا شاهد موفقیت هردو تیم باشیم.

پیکان 1 - صفر ملوان

مربی ملوان: وقتی توپ با ملوان قهر کرده بود


نصرت ایراندوست سرمربی ملوان پس از شکست تیمش مقابل پیکان در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر نشد و محمد غدیر بحری کمک اول خود را به نشست خبری فرستاد.

مربی ملوان درمورد بازی گفت: همان طور که از قبل اعلام کردیم برای کسب امتیاز و انجام یک بازی زیبا به تهران آمدیم اما متأسفانه توپ امروز با ما قهر بود و نخواست وارد دروازه تهرانی‌ها شود. در هر حال آنها به 3 امتیاز رسیده‌اند و من با آنها تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: صد درصد حق ملوان بود که مسابقه را ببرد و مقابل 5 یا 6 موقعیت ما تیم پیکان 2 یا 3 موقعیت داشت. ما خوب بازی کردیم و بازیکنان‌مان تلاش مضاعف کردند اما همان طور که اشاره کردم نتوانستیم دروازه پیکان را باز کنیم.

کمک اول نصرت ایراندوست در مورد 3 صحنه مشکوک به پنالتی که شاگردانش در محوطه جریمه تیم پیکان ایجاد کردند و داور اعتقادی به پنالتی بودن این صحنه‌ها نداشته نیز عنوان کرد: نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم و بهتر است این موضوع را به کارشناسان داوری بسپاریم. در هر حال صحنه‌ها مشکوک بود.

سرمربی پیکان: روز به روز بهتر می شویم

منصور ابراهیم‌زاده بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل ملوان بندرانزلی در مورد این بازی اظهار داشت: در طول هفته گذشته روی 2 موضوع کار کردیم؛ یکی اینکه ملوانی‌ها ضد حمله خواهند زد و دوم اینکه ما باید با حوصله پاس‌کاری کنیم. البته خوب می‌دانستیم دروازه‌بان ملوان توپ‌ها را 2 ضرب می‌گیرد و به همین دلیل روی توپ‌های برگشتی نیز حسابی تمرین کردیم. خدا را شاکرم که در حق ما لطف کرد و توانستیم در دقایق پایانی به گل برسیم.

وی ادامه داد: همان طور که از ابتدا هم اشاره کردم، هر چه پیش برویم وضعیت تیم ما بهتر می‌شود. روز گذشته نیز گفتم که وضعیت‌مان در جدول مناسب نیست و از این موضوع رضایت نداریم اما روند رو به رشدی داریم و مطمئن باشید در آینده نیز بهتر فوتبال بازی خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد صحنه‌های مشکوک به پنالتی این بازی نیز عنوان کرد: باید کارشناسان داوری قضاوت کنند. در دیدارهای قبلی ما نیز شانس پنالتی برای ما پیش آمد اما هیچ وقت اعتراض نکردیم. باید به تشخیص داوران احترام بگذاریم و داوران جوان ما در آینده پیشرفت‌های بیشتری کنند، البته از بچه‌ها که سوال کردم آنها اعتقادی به پنالتی نداشتند.

استقلال صفر - 1 فولاد

سرمربی فولاد: چون دیروقت بود کی‌روش خوابش گرفت


دراگان اسکوچیچ پس از پیروزی یک بر صفر فولاد مقابل استقلال در نشست خبری گفت: از اینکه توانستیم 3 امتیاز بازی را به دست بیاوریم بسیار راضی هستم و این برد را به بازیکنانم تبریک می‌گویم. در نیمه اول عملکرد خوبی نداشتیم و احساس می‌کردم بازیکنانم بیش از حد به استقلالی‌ها احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم دست به ریسک زدیم و حملاتی را روی دروازه استقلال ترتیب دادیم هر چند این کار خطرناکی بود چون ممکن بود روی ضدحملات گل بخوریم. با توجه به اینکه استقلال در نبردهای هوایی برتری کاملی داشت سعی کردیم این موضوع را برطرف کنیم.

سرمربی فولاد خوزستان تصریح کرد: در هفته‌های گذشته در دو بازی مقابل پیکان و سایپا نتوانستیم امتیازات لازم را کسب کنیم اما با 2 پیروزی در دو هفته گذشته فکر می‌کنم توانستیم به آرامش برسیم و ثبات پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوال در مورد اینکه کیفیت بازی را چگونه ارزیابی می‌کنید آن هم در شرایطی که کی‌روش در جایگاه ویژه خمیازه می‌کشید، گفت: در شرایطی نیستم که وضعیت فیزیولوژیک کی‌روش را تفسیر کنم. شاید چون ساعت 9 شب نزدیک بود او خوابش گرفته بود.

اسکوچیج در مورد اینکه هواداران استقلال به وقت‌کشی بازیکنان این تیم اعتراض داشتند، خاطرنشان کرد: این نه شخصیت من و نه در شخصیت بازیکنانم است که چنین کاری انجام دهند و این دید شماست. مطمئن باشید چنین چیزی را از بازیکنانم نخواهم خواست و حتی اگر بازیکنی روی زمین بیفتد از او تقاضا می‌کنم که از جای خودش بلند شود. این کار بیشتر اعصاب من را خراب می‌کند تا هواداران استقلال.

سرمربی استقلال: ملی پوشان جام جهانی را فراموش کنند

امیر قلعه‌نویی پس از شکست یک بر صفر خانگی استقلال برابر فولاد در نشست خبری گفت: به فولاد به خاطر این پیروزی تبریک می‌گویم. بازی خوبی بود و ما هم خوب شروع کردیم و می‌توانستیم در نیمه اول با حداقل دو گل اختلاف بیرون بیاییم اما بی‌دقت بودیم و نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در کم خطرترین بازی ممکن به فولاد باختیم. فولاد امروز حتی یک کرنر هم روی دروازه ما نزد و موقعیت 30 درصدی هم نداشت اما روی یک ضربه به گل رسید. در فوتبال هم می‌گویند تیمی که گل نزند گل می‌خورد.

قلعه‌نویی درباره عدم گلزنی مهاجمان تیمش در دو بازی گذشته استقلال و اینکه آیا این تیم موقعیت خوبی را برای فاصله انداختن با رقبا از دست داده، اظهار داشت: به نظر من همه تیم‌های صدر جدولی برای ما بازی کردند و ما برای دیگران. تیمی که ایجاد موقعیت می‌کند و برای حمله کردن تاکتیک دارد یعنی اینکه مشکلی در حمله ندارد. اگر نتوانستیم در یکی، دو بازی گذشته گلزنی کنیم دلایل مختلفی داشته است. مسلما ضعف‌هایی در زمین داریم اما امروز نبود هافبک بازیساز روی کار ما بسیار تاثیر داشت.

قلعه‌نویی افزود: امروز حیدری، بیک‌زاده و کرار را در اختیار نداشتیم و مگویان هم وقتی مصدوم شد از ما خواست تعویضش کنیم ولی هنگامی که نیمکت را نگاه کردم دیدم هیچ کسی نیست که به میدان بفرستم. در مجموع ما در دو بازی گذشته و مخصوصا بازی با فولاد نمایش خوبی ارائه دادیم و فقط در گل‌زدن کمی ناکام بودیم که سعی می‌کنیم با تمرین این مسئله برطرف کنیم. واقعا امروز کم‌کارترین بازیکن زمین محسن فروزان بود.

وی درباره بازیکنان مصدوم تیمش از جمله حیدری و بیک‌زاده و اینکه نبودن آنها چه تاثیری برای استقلال دارد، تاکید کرد: شاهد هستید بازیکنانی که روز اول تمرین با ما بودند با آنهایی که نبودند چقدر تفاوت دارد. در شبکه خبر هم دیدم بکن‌باوئر از عملکرد بازیکنان بایرن‌مونیخ انتقاد می‌کرد و به نظر می‌رسد این مشکل در همه جای دنیا وجود دارد و تنها مخصوص استقلال نیست.

سرمربی تیم استقلال یادآور شد: شاید این بازیکنان از نظر بدنی مشکل دارند و یا از نظر انگیزشی دچار مسئله هستند. شاید آنها فکر می‌کردند بعد از جام جهانی تیم‌های اروپایی این نفرات را می‌خواهند اما همان دو بازیکن که در اروپا هم بودند، بازگشتند. به هر صورت آنها یا از نظر بدنی و یا از نظر انگیزشی افت کرده‌اند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: من حتی در روزهایی که استقلال پیروز شد گفتم که تیم ما توازن ندارد و امیدوارم شرایط این نفرات به حالت طبیعی برگردد و جام جهانی را فراموش کنند.

وی درباره اینکه تیموریان در بازی امروز غیرمسئولانه شوت‌زنی می‌کرد، گفت: چنین چیزی نیست، آندو تا زمانی که شرایط خوبی داشت با تمام توان بازی کرد و بعد از اینکه افت کرد هم تعویضش کردیم. در یک بازی مانند بویرام شوت او گل می‌شود و یک بازی مانند فولاد هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. به نظرم این سوال فنی نبود.

سرمربی استقلال در مورد اینکه نظرش راجع به نتایج تیم امید چیست، خاطرنشان کرد: من بیهوش نتیجه تیم خودم هستم. نتیجه‌ای که رقم خورد نتیجه خوبی نبود اما این شرایط فوتبال است. وینگادا مربی بزرگی است و به تیم امید ما کمک خواهد کرد. این اتفاقات در فوتبال روز دنیا می‌افتد و اسپانیا و ایتالیا هم در جام جهانی دچار آن شدند و اکنون برای تیم امید ما رخ داده است.

وی ادامه داد: نتایج قطعا خوب نبوده است. خوردن 4 گل از ویتنام برای فوتبال ایران خوب نیست اما نباید حمله کنیم و انتقادها باید منصفانه و دور از خودپسندی باشد. نباید آن بلایی که سرِ مربی ایرانی آوردیم بر سر وینگادا بیاوریم. البته آنهایی که قلم و میکروفونشان مشخص است قطعا این کار را نخواهند کرد.