کد خبر 3482
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸

امام‌جمعه مشهد با انتقاد نسبت به برنامه اکران شبانه فيلم‌ها در ماه مبارک رمضان در برخي سينماها، گفت: مگر سينما کنترل ندارد که مردم به‌جاي توجه به خدا، دعا، مناجات و ارتباط با خدا در ماه مبارک رمضان، از اذان مغرب تا اذان صبح فيلم نگاه کنند؟

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمين "سيداحمد علم‎الهدي"، در خطبه‌هاي عبادي - سياسي نماز جمعه اين هفته مشهد، ادامه داد: بنده از مسوولان مي‌خواهم که در اين شهر، رسما جلوي اين کار را بگيرند، مگر انجمن سينمايي، قيم مردم است؟ مردم در اين ماه بايد دعا و مناجات کنند، آن وقت سرگرمي درست کرده‌اند که مردم به خدا و قرآن توجه نکنند.
وي سپس به بحث ولايت فقيه اشاره و اظهار کرد: نقطه اتصال و دندانه وصل تمام مباحث و انديشه‌هاي سياسي جامعه به دين، مساله ولايت فقيه است که اين نقطه ما را به ائمه اطهار(ع) و پيامبر(ص) وصل مي‌کند و چرخه سياست زندگاني ما و مديريت جامعه، شکل ديني و ماهيت اسلامي به خود مي‌گيرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به استفتاء اخير از مقام معظم رهبري در مورد التزام به ولايت فقيه،‌ عنوان کرد: ايشان جواب مختصري در پاسخ به آن صادر کردند که متاسفانه جريان‌هاي مرموز فتنه‌گر در داخل و خارج کشور در رسانه‌ها و سايت‌ها، آن را حمل بر قدرت‌يابي و توسعه قدرت کردند که اين واکنش آنها براي ما دور از انتظار نيست.
علم‌الهدي با بيان اينکه "پس از تجربه جريان فتنه 88 و مديريت حکيمانه مقام ولايت، دشمنان نقطه استحکام و تثبيت اسلام در عرصه سياست را ولايت‌فقيه دانستند"، گفت: امروز اسلام‌هراسي، ايران‌هراسي و شيعه‌هراسي همگي در اتاق‌هاي فکر استکبار در داخل و خارج به ولايت‌فقيه هراسي مبدل شده است و به همين دليل از هر اوضاعي مي‌خواهند جهت براندازي و مقابله و تهاجم با اين اصل مسلم لازم‌الاجراي ديني استفاده کنند.
وي ادامه داد: در اين استفتا دو بخش وجود دارد؛ اول مفهوم‌شناسي ولايت فقيه و دوم معناي التزام به ولايت‌فقيه، که جواب مقام معظم رهبري اين بوده است که ولايت فقيه به معناي حاکميت مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت است و شعبه‌اي از ولايت ائمه اطهار(ع) که همان ولايت رسول الله(ص) است و همين که از دستورات حکومتي ولي امر مسلمين اطاعت کنيد، نشانگر التزام کامل به آن است.
امام جمعه مشهد با بيان اينکه "در معناي ولايت‌فقيه و تبيين التزام به ولايت فقيه عده‌اي سوءاستفاده کرده‌اند"، گفت: در مورد بخش اول يک عده آمده‌ و حاکميت مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت را حمل بر اين نموده‌اند که اين تعبير به معناي توسعه در ولايت فقيه است و به علت توسعه در قدرت، مقام معظم رهبري در معناي ولايت فقيه قائل به توسعه شده‌اند.
وي در ادامه اظهار داشت: يک موقع خارجي‌هايي اين حرف‌ها را مي‌زنند که اصلا نمي‌فهمند ولايت فقيه چيست و با معنا و مفهوم و ابعاد آن آشنايي ندارند، پس هر چه آنان مي‌گويند مهم نيست. ولي متاسفانه عده‌اي به عنوان دستيار استکبار اين حرف‌‎ها را مي‌زنند که در زمان امام(ره) مدعي پاسداري از ولايت فقيه و حاکميت و رهبري امام(ره) بودند و ناجوانمردانه و نابکارانه اين مطالب را تحليل مي‌کنند.
علم‌الهدي سپس به تاريخچه مساله ولايت فقيه اشاره و در اين باره عنوان کرد: در تمام تاريخ انديشه ولايت فقيه تا زمان غيبت صغري امام زمان(عج) و پيش از آن در کلمات اصحاب و فقهاي زمان ائمه، اين تعبير وجود داشته است و از همه بالاتر در کلام امام صادق(ع) به حنظله نيز موجود است که سند روايي ولايت فقيه است و تعبير حاکم در کلام امام صادق(ع) نيز موجود است که مراد از حاکم در فقه به فقيه جامع‌الشرايط اطلاق مي‌شود و در اين مورد امام خميني(ره) در بحث خارج خود در نجف اشرف از 2 بهمن تا 20 بهمن سال 1348 به مساله ولايت فقيه پرداخت و در تمامي بيانيه‌ها، اعلاميه‌ها و سخنراني‌ها، تعبير امام(ره) جدي‌تر از تعبير مقام معظم رهبري بود.
وي با اشاره به مساله ولايت مطلقه فقيه، ادامه داد: امام(ره) مساله ولايت مطلقه فقيه را تحت عنوان ولايت مطلقه براي فقيه وارد مباني فقه کرد و در بازنگري قانون اساسي در اصل 52 آن، ولايت مطلقه فقيه وارد قانون اساسي شد که اين تعبير جدي‌تر از تعبير حاکم است و درباره اصل 110 قانون اساسي امام(ره) فرمودند که اين‌ها بخشي از شئون ولايت فقيه است نه همه آن؛ حال برخي از سران فتنه در پيش از انتخابات در مصاحبه با نيويورک تايمز عنوان کردند که اختيارات ولي‌فقيه مي‌بايد در همان اصل 110 محدود شود در حالي که اين بدبخت‌ها خبر نداشتند که در بازنگري اصل 52، ولايت مطلقه فقيه وارد قانون اساسي شد و اينکه تمام دستگاه‌هاي کشور و قواي سه‌گانه زيرنظر ولايت فقيه هستند.
وي در ادامه سخنان خود گفت: ولايت مطلقه يعني ولايت و سلطه مطلق، يعني اينکه هرچه در مجلس تصويب شد و در شوراي نگهبان نيز تاييد شد، اما ولي فقيه به آن نه گفت آن به کلي باطل است. يا هر حکمي که در قوه قضائيه صادر شد و پس از صدور با هر دليل و منطقي ولي فقيه نه گفت، حکم باطل است و در هر نوع حرکت يا عمليات يا برنامه و عزل و نصبي ولي فقيه موافق نباشد، مساله ‌رد شده است و همچنين اگر 25 ميليون که سهل است، 50 ميليون نفر به يک نفر راي دادند و ولي‌فقيه نه گفت، فرد مردود است.
علم‌الهدي ولايت فقيه را اصل دين دانست و در اين‌باره گفت: چون امامت اصل دين است، ولايت فقيه نيز يک اصل ديني و تبلور امامت در عرصه زندگي است و اگر آن را قبول نداريد از شيعه بودن و امامت دست برداريد و اين‌ها در مباني اعتقادي ماست.
وي در ادامه عنوان کرد: فکر مي‌کنيد مي‌توانيد مملکتي درست کنيد که مثل يک مملکت فرنگي يک مشت گردن کلفت و سياست‌باز بيايند در اين مملکت بخورند و بچرخند و رقاصي کنند و جفتک بياندازند و مال مردم را به تاراج ببرند؟ اينجا بناست بستر حاکميت قرآن و سکوي قيام امام زمان(عج) در بحث فرج و ظهور باشد؛ حال يک عده در داخل کشور دست در پنجه‌هاي آمريکا داده‌اند و هر مطلبي را شروع به تحليل شيطاني کرده و در رسانه‌ها پخش مي‌کنند و فکر مي‌کنند مردم پشت سر آن‌ها راه مي‎افتند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: اين مردم، مسلمان و شيعه هستند و تمام دلبستگي آن‌ها به نظام، به علت دندانه وصلي است که به دامان امام زمان(عج) دارد و آن ولي‌فقيه و رهبري است و تحمل اين رنج‌ها فقط به خاطر روي گل رهبر است که دندانه وصل اين نظام و حکومت و رژيم به امام زمان(عج) است.