کد خبر 354433
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳

تویوتا جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین برند خودروی جهان حفظ کرد.

به گزارش مشرق، در تازه‌ترین فهرست با ارزش‌ترین برندهای جهان که توسط موسسه میلوارد براون منتشر شده، تویوتا برای هفتمین بار در نه سال گذشته باارزش‌ترین برند خودروی جهان معرفی شد.

بعد از تویوتا، برند ب.ام.و در جایگاه دوم قرار دارد. بنز دیگر خودروساز آلمانی، در رده سوم و هوندا در رده چهارم ایستادند. فورد با جهشی فوق‌العاده نسبت به سال‌های قبل، در رده پنجم قرار گرفت. نیسان نیز به عنوان ششمین برند با ارزش خودرویی جهان معرفی شد.

ارزش برند تویوتا امسال با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد. پیتر والش، مسئول ارزش‌گزاری فهرست صد برند برتر جهان در موسسه میلوارد براون می‌گوید: تویوتا با هوشمندی همچنان برند خود را همتراز کیفیت و صرفه تعریف می‌کند و همزمان برنامه‌های خود را در تولید خودروهای کم‌مصرف و هیبرید توسعه داده است.

تویوتا در ۹ سالی که صد برند برتر جهان رده‌بندی می‌شوند، به جز در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲، همواره به عنوان باارزش‌ترین برند خودروی جهان معرفی شد. لازم به ذکر است که در این رتبه‌بندی معیارهایی همچون سهم بازار برندها، ادراک مشتریان نسبت به برند، جایگاه برند در ذهن مشتریان و عملکرد مالی و غیرمالی برندها لحاظ می‌شوند.

رده‌بندی ده برند برتر خودروساز جهان در سال ۲۰۱۴ و ارزش برند آنها به شرح زیر است:

۱ - تویوتا - ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار

۲ - ب.ام.و - ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار

۳ - مرسدس - ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار

۴ - هوندا - ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار

۵ - فورد - ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار

۶ - نیسان - ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار

۷ - فولکس واگن - هشت میلیارد و چهارصد میلیون دلار

۸ - آئودی - هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار

۹ - شورلت - چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار

۱۰ - هیوندای - چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار

منبع: ایسنا