کد خبر 362045
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

زنان به برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در زمین چمن مصنوعی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق،‌ فیفا اعلام کرد که مسابقات جام‌جهانی فوتبال زنان که خرداد آینده برگزار می‌شود، روی زمین‌های چمن مصنوعی انجام خواهد شد. بازیکنان شکایتی در خصوص «تبعیض جنسیتی» امضا کردند و آن را به سازمان حقوق بشر ارسال کردند.

همپتون دلینگر، نماینده این زنان اظهار داشت: 20 دوره جام‌جهانی برای مردان همگی روی چمن طبیعی برگزار شد و قرار است دو جام‌جهانی پیش رو نیز روی چمن طبیعی برگزار شود. تبعیض علیه زنان واضح است.

61 بازیکن این شکایت‌نامه را امضا کرده‌اند و ابی ومباچ، دارنده دو توپ طلا، ورو بوکت، کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا که تیمش برای اولین بار راهی جام‌جهانی شده و نادین انگرر آلمانی از امضا کنندگان این شکایت‌نامه هستند. هر سه بازیکن روی این موضوع توافق دارند که «جدا از جنبه تبعیض این مسئله، بازی روی چمن مصنوعی با بازی کردن روی چمن طبیعی یکسان نیست. توپ به صورت متفاوتی بلند می‌شود و خطر مصدومیت افزایش می‌یابد. خواسته ما این است که مانند مردان که هرگز در جام‌جهانی در زمینی با چمن مصنوعی بازی نکرده‌اند، ما هم در چمن طبیعی به میدان برویم.

جرومه والکه، دبیر کل فیفا در پاسخ به این اعتراض گفت: آب و هوای کانادا باعث می‌شود مجبور شویم بازی‌ها را روی زمین چمن مصنوعی برگزار کنیم.

این در حالی است که متوسط دمای کانادا در ژوئن 20 درجه است.
منبع: فارس