سازمان «این حسین کیست» از سال 2012 به دست گروه کوچکی از ارادتمندان سالار شهیدان در انگلیس راه اندازی شد و اکنون در بیش از 60 شهر جهان، در قاره های آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و کشورهای استرالیا و زلاند نو، شعبه دارد.

به گزارش مشرق، ترویج و گسترش فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) به عنوان یک موضوع اعتقادی در میان شیعیان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، لذا شیعیان همواره باید بر این تلاش مستمر خویش باقی مانده و با عزمی راسخ در پی یافتن راه‌هایی مؤثر و کارآمدتر برای معرفی هرچه بهتر و دقیق‌تر فرهنگ اصیل و انسانی اهل‌بیت(ع) بوده تا از رهگذر این تلاش بی وقفه، درهای شناخت، آگاهی و معرفت نسبت به حقایق اسلام رحمانی و فرهنگ اخلاقی وانسانی اهل‌بیت(ع) بر روی همه مسلمانان، بلکه جهانیان گشوده شود.

بی شک این امر مهم در زمانه فعلی که متاسفانه چهره دین مبین اسلام به دست بدخواهان به شدت خدشه دار شده است؛ مهم‌تر جلوه می‌نماید و در این میان آنچه که مایه امید و خشنودی برای دلسوزان واقعی اسلام است، وجود خیل عظیم شیعیان دلسوخته‌ای است که در سراسر جهان عاشقانه و خالصانه برای احیای چهره حقیقی رحمانی و عداتخواهانه اسلام، آن هم بدون هیچ چشم داشتی و تنها برای رضای پرودگار خویش در این راه گام بر می‌دارند.

از جمله این عاشقان و دلسوختگان اسلام و اهل‌بیت‌(ع)، گروهی از جوانان شیعه نیک سیرت و مؤمنی هستند که در کشور انگلستان با تأسیس سازمانی تحت عنوان «این حسین(ع) کیست؟» جلوه‌های زیبایی از تلاش در راه ترویج فرهنگ حسینی را به نمایش گذاشته‌اند تا نه فقط به مسلمانان بلکه به همه جهانیان نشان دهند که اسلام حقیقی را باید در سیره، منش، اخلاق، معنویت و عدالتخواهی امام‌حسین(ع) جست و نه در آنچه که امروزه در گوشه و کنار جهان با توسل به خشونت، جنایت و آدم‌کشی به بهانه دروغین اجرای احکام اسلام به دنیا معرفی می‌کنند.

این نوشتار گزارش‌گونه، بر آنست تا گوشه‌هایی از فعالیت‌های زیبا و تحسین برانگیز این گروه از شیعیان جوان ـ که فعالیت‌شان از کشور انگلستان آغاز شده و اینک دامنه آن به اقصی نقاط جهان کشیده شده است ـ را معرفی نماید.

عمده فعالیت این گروه همانگونه که از نام سازمان‌شان پیدا بوده، با محرم پیوند خورده است.

درایام سوگواری سالار شهیدان و به‌منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ عاشورا، شیعیان انگلیس نیز همچون شیعیان دیگر کشورها، برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی را سامان می‌دهند.

علاقه‌مندان آن حضرت تلاش می‌کنند تا با بیان رشادت‌ها و فضایل امام حسین(ع)، بر آگاهی های مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بیفزایند. از این رو در کنار روش‌های سنتی ویژه ماه محرم، از دو سال پیش، سازمان «این حسین کیست» با روش های نوین و توجه به ذائقه مخاطبان، به ویژه جوانان، به شناساندن حضرت امام حسین(ع) و اشاعه فرهنگ عاشورایی می پردازد که گسترش روزافزون آن، موید کارایی این سازمان است.

اعضای سازمان "این حسین کیست" از روش‌های تبلیغاتی مبتکرانه‌ای برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند شخصیت امام حسین(ع) را به آنان معرفی نمایند.

این سازمان در سال جاری علاوه بر برنامه‌های خود در کشور انگلیس، همزمان با شهر شیکاگو در آمریکا، هفته آگاهی بخشی افکار عمومی را درباره امام حسین‌(ع)، در شهر گلاسگوی اسکاتلند نیز برگزار کرد.

برپایی چادر در دانشگاه‌ها، چاپ اعلامیه‌هایی به زبان انگلیسی در معرفی امام حسین(ع) و توزیع در میان افراد جامعه و به ویژه دانشجویان و جوانان، اهدای کتاب درباره سید الشهدا(ع) به مردم علاقه مند، توزیع بطری رایگان آب در حالی که اعلامیه‌ای حاوی زندگینامه سالار شهیدان به دور آن الصاق شده است، از اقدامات تبلیغی در این ایام بود.

این سازمان با پرداخت هزینه تبلیغات بر روی تابلوهای بزرگ نزدیک میادین پُر تردد، ایستگاه های اتوبوس و قطار تلاش کرد تا در ماه محرم، نام مبارک امام حسین(ع) را بر زبان‌ها اندازد و مخاطب را برای دریافت اطلاعات و بسته‌های تبلیغاتی، آماده و مشتاق کند.
همچنین از اول ماه محرم به مدت سی روز، بسته های غذایی، همراه با مطالب آموزشی درباره فرهنگ مبارزه با ظلم در میان افراد بی خانمان و فقیر در شهر پیتربور (Peterborough) انگلیس توزیع گردید.

گفته می‌شود آنان مراکز خیریه و نیکوکاری متعددی برای تغذیه ۱۳۰۰ بی‌خانمان نیازمند غذا و البسه در شیکاگو، لندن، مینه سوتا، نیویورک، تگزاس، اوتاوا و سیدنی، نیوزیلند، دانمارگ و بیرمینگهام انگلیس دایر کرده‌اند.

اعضای سازمان «این حسین کیست» مطابق برنامه دو سال گذشته، امسال نیز با حضور در پایگاه های انتقال خون در زلاند نو، سوئد و کانادا خون خود را به منظور کمک به بیماران، اهدا و درباره فضایل امام حسین(ع) و فلسفه قیام آن حضرت در برابر ظلم و ستم روشنگری کردند، بطوری که تعداد این پایگاه‌های اهدای خون تاکنون به 17 مورد در نقاط مختلف جهان رسیده است.

این سازمان از سال 2012 به دست گروه کوچکی از ارادتمندان سالار شهیدان در انگلیس راه اندازی شد و اکنون در بیش از 60 شهر جهان، در قاره های آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و کشورهای استرالیا و زلاند نو، شعبه دارد.

فعالیت‌های خیریه توام با تبلیغ فرهنگ عاشورایی این سازمان موجب شده است که شمار قابل توجهی از رسانه‌های جهان همچون دیلی استار، واشنگتن پست، شبکه خبر بی بی سی، رادیو بی بی سی و روزنامه گاردین به معرفی و تحسین آن بپردازند.

اعضای این سازمان می‌گویند: امام حسین(ع) یک الگوی انسانی است که به ما درس عزم، فداکاری و ثبات آموخت به همین دلیل این فراخوان برای مسلمانان و پیروان سایر ادیان برای ترویج این ارزش‌ها و حرکت در مسیر ایشان مهم است.

بر پایه گزارش‌های متعدد، کمپین بزرگ «این حسین کیست» در کانادا بازتاب گسترده‌ای در میان مردم داشته و به محل پُر رفت و آمد مسلمانان در این کشور تبدیل شده و حتی توجه رسانه‌های کانادا را نیز به خود جلب کرده است.

این سازمان دارای یک پایگاه مجازی حرفه ای برای تبلیغات است که از بخش های مختلفی برخوردار و جذابیت‌های بسیاری را برای مخاطبان خود ایجاد کرده است.

مدیران این سایت بیش از ۵۰ هزار کارت پستال با پیام‌هایی از امام حسین(ع) را برای مخاطبان خود در سراسر جهان ارسال کرده اند.

آنچه ذکر شد تلاش صادقانه و بی‌منت جوانان شیعه عاشقی است که همه اهتمام خود را برای ترویج فرهنگ امام حسین(ع) و معرفی چهره حقیقی اسلام به کار گرفته اند.

امید که همه شیعیان دلسوخته در کنار عمل به شعائر و آیین‌های سنتی ماه محرم، توفیق برداشتن گام های مؤثر و آگاهانه برای ترویج اندیشه عاشورایی را داشته باشند.

{$sepehr_album_20180}

منبع: ابنا