با وجود اینکه کی‌روش تاکید زیادی به نظم دارد و اجازه نداد ایرانی‌هایی که در استرالیا حضور دارند عکس یادگاری با ملی‌پوشان بگیرند اما این نظم در بازیکنان بحرین دیده نمی‌شد.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین ساعت 12:30 امروز به وقت تهران آغاز شد و ایران در یک بازی خوب و یکطرفه با گل های حاج صفی و شجاعی توانست با نتیجه 2 بر 0 پیروز این دیدار شود. (جزئیات و اطلاعات کامل دیدار ایران - بحرین)


حاشیه های این دیدار را در زیر بخوانید:

*علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که در استرالیا حضور دارد بعد از بازی تیم ملی قرار است فردا به تهران بازگردد.

*تماشاگران ایرانی برای بازی امروز تیم ملی برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب داده بودند. آنها از میادین اصلی به سمت ورزشگاه پیاده‌روی کردند و مشغول تشویق تیم ملی شدند .

*تیم ملی فوتبال ایران ساعت 11 به وقت محلی در محوطه هتل تمرین کرد.

*با وجود اینکه کی‌روش تاکید زیادی به نظم دارد و اجازه نداد ایرانی‌هایی که در استرالیا حضور دارند عکس یادگاری با ملی‌پوشان بگیرند اما این نظم در بازیکنان بحرین دیده نمی‌شد. آنها شب گذشته از هتل خارج شده و به بازدید از شهر پرداختند امروز هم بعد از صبحانه همین کار را تکرار کردند.

* طی روزهای گذشته هوای ملبورن ابری بود و پیش‌بینی‌ها خبر از بارش باران در جریان بازی امروز تیم ملی می‌داد اما صبح امروز سرانجام پس از سه روز هوای این شهر و منطقه ویکتوریای استرالیا آفتابی شد.

*ایرانی‌های مقیم استرالیا که از شهرهای مختلف این کشور خود را به ملبورن رسانده‌اند در تب و تاب بازی ایران مقابل بحرین بودند.

*گزارشگر سایت AFC‌ با اشاره به تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه به تمجید از آنها پرداخت. او در گزارش خود آورده است: تماشاگران ایرانی استقبال خوبی از این دیدار داشته‌اند که البته با توجه به جمعیت 70 هزار نفری ایرانی‌ها در استرالیا این استقبال قابل پیش‌بینی بود.

*ورزشگاه رکتنگولار ملبورن که میزبان دیدار ایران و بحرین است کاملاً در اختیار هواداران ایرانی قرار داشت. حضور پرشور هواداران ایرانی باعث شد گزارشگر سایت AFC ورزشگاه رکتنگولار ملبورن را به ورزشگاه «آزادی ملبورن» تشبیه کند.



*جواد نکونام و علیرضا حقیقی پیش از سوت آغاز بازی در حلقه‌ای که بازیکنان تیم ملی تشکیل داده بودند، برای هم‌تیمی‌های خود صحبت کردند.

*گزارش این دیدار بر عهده پیمان یوسفی بود. با توجه حضور یوسفی در استرالیا، صدای وی چند ثانیه جلوتر پخش می‌شود.

*هواداران ایرانی به شدت تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند و هر زمان که تیم ملی به سمت دروازه بحرین نزدیک می‌شد صدای تماشاگران بالا می رفت.

*علیرضا حقیقی در جریان نیمه دوم واکنش بسیار خوبی از خود نشان داد که این موضوع باعث شد هواداران به شدت او را مورد تشویق قرار دهند. پس از تشویق هواداران حقیقی به ابراز احساسات آنها واکنش نشان داد.

*با ورود مهاجم 9 بحرین عبدالوهاب به زمین، مارکار آقاجانیان مربی تیم ملی به مرتضی پورعلی گنجی اشاره کرد که حواسش به این مهاجم باشد.

*سرمربی بحرین در جریان نیمه دوم چندین بار به بازیکنانش تاکید داشت که بازی هجومی انجام دهد.



*علیرضا حقیقی در صحنه‌ای با فوزی عیش درگیری لفظی پیدا کرد که با پادرمیانی نکونام این موضوع ختم به خیر شد.

*پیش از ورود آزمون و جهانبخش به زمین مسابقه کروز با آنها صحبت‌هایی انجام داد.

*مسعود شجاعی پس از به ثمر رساندن گل دوم ایران در آغوش کریم انصاری‌فرد قرار گرفت این بار کی‌روش واکنشی از خود نشان نداد در حالی که در صحنه گل اول سرمربی تیم ملی خوشحالی خاصی انجام داده بود.

*نیمکت‌نشینان تیم ملی پس از به ثمر رساندن گل دوم خوشحالی زایدالوصفی انجام داد.

*رضا قوچان‌نژاد پس از اینکه  جای خود را به سردار آزمون داد در هنگام تعویضش چشمکی به مهاجم جوان تیم ملی زد و در آغوش کی‌روش قرار گرفت و با بازیکنان نیمکت‌نشین دست داد.

*هواداران تیم ملی در ورزشگاه شعار قهرمانی سر دادند.

*بلندگوی ورزشگاه تعداد هواداران حاضر را 17 هزار و 212 نفر اعلام کرد.

*علیرضا جهانبخش پیش از ورودش به زمین مسابقه به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

*کمک‌داور چهارم به دن گاسپار تذکر داد که به علت حضور کی‌روش در کنار زمین او روی نیمکت بنشیند.

*سایت نشریه «فور فور تو» انگلیس به تمجید از عملکرد شاگردان کارلوس کی‌روش پرداخت و آنها را شایسته کسب این پیروزی دانست.این سایت نوشت: ایران با نمایشی تحسین‌برانگیز کار خود را در جام ملت‌های آسیا آغاز کرد و بحرین را در ملبورن با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. مردان کی‌روش برای قطعی کردن پیروزی خود تا دقیقه 71 انتظار کشیدند و در نهایت، پایانی که کاملاً انتظارش می‌رفت را رقم زدند.

*فورفورتو در ادامه به تمجید از رویکرد بازیکنان تیم ملی ایران برای حفظ آرایش هجومی خود با وجود برتری در نتیجه بازی پرداخت و اینطور نوشت: ایران برای به ثمر رساندن گل دوم انگیزه زیادی نشان داد و به نظر می‌رسید که شانس این تیم برای زدن گل دوم بیش از شانس گلزنی حریف است. با وجود چند تصمیم اشتباه و سختگیرانه که به ضرر ایرانی‌ها تمام شد، مسعود شجاعی در نهایت آنها را در نیمه دوم به خواسته‌شان رساند.



*بازيکنان تيم ملی فوتبال ايران پس از پيروزي مقابل بحرين در ورزشگاه دور افتخار زدند.

*کارلوس کی‌روش در صحنه‌ای از بازی به مرتضی پورعلی گنجی به شدت معترض شد که چرا توپ را به اشتباه دفع کرده است.

* پس از پایان بازی کارلوس کی‌روش با مرجان‌عید سرمربی تیم ملی بحرین خوش و بش کرد.

* هواداران تیم ملی به شدت بازیکنان را تشویق کردند و با شعار بچه‌ها متشکریم آنها را مورد تشویق قرار دادند. ملی‌پوشان ایران هم به ابراز احساسات هواداران واکنش نشان دادند و دور افتخار زدند.

* بحرینی‌ها هم بازیکنان خود را تشویق کردند و به آنها خسته نباشید گفتند.

* نبی سرپرست تیم ملی تا لحظه پایانی بازیکنان را مورد تشویق خود قرار می‌داد.