کد خبر 379296
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

دبیر کل پیشین کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا می‌گوید از انتخابات دبیر کلی انصراف داد، چرا که شرایط خوبی از لحاظ تعداد آرا وجود نداشت.

به گزارش مشرق، علی مرادی درباره‌ی علت انصراف خود از انتخابات دبیر کلی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، اظهار کرد: شرایط این دوره از انتخابات همان طور که پیش‌بینی می‌کردم پیچیده‌تر از دوره‌های قبل بود، دوره‌های پیش به کشورهای آسیایی نامه نوشته می‌شد، ‌اما این بار طی چهار سال گذشته با دلارهای اعراب طراحی این را ‌کردند تا در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا اختلاف ایجاد شود. در این شرایط مقاومت‌هایی را انجام دادم، حتی بدون حمایت دو دولت قبل نیز اقداماتی را انجام دادم تا پست دبیر کلی از ایران گرفته نشود.

وی ادامه داد: برای این دوره خو‌شبختا‌نه نماینده وزارت ورزش و جوانان که در محل برگزاری مسابقات حضور داشت، خوب عمل کرد، سفیر ایران نیز ضیافت شامی را ترتیب داد تا حمایت خود را اعلام کند، اما متاسفانه همه چیز از قبل بسته شده بود. بنابراین با توجه به تمامیت خواهی برخی افراد و برنامه‌ریزی که انجام داده بودند صلاح دیدم به خاطر وجهه ملی ایران عزیز از حضور در انتخابات انصراف دهم، زیرا اگر به انتخابات ورود پیدا می‌کردم شرایط خوبی برای تعداد آرا نبود، چرا که همه چیز بسته شده بود.

وی افزود: در یکی، دو روز آخر به این نتیجه‌ رسیدم که برای دبیر کلی نماینده عراق بسته شده، بنابراین در اتاق فکری که داریم، موضوع را تجزیه و تحلیل کردیم و بعد به این نتیجه‌ رسیدیم که کنار بکشم. البته هیچ کس باورش نمی‌شد.

مرادی افزود: پس از آن برای پست نایب رییسی تلاش کردم، زیرا 16 سال پیش نیز همین پست را داشتم و بدون پشتوانه توانستم 26 رای به دست آورم. هر چند که یکی، دو رای را مخدوش کردند تا در شرایط دیگری قرار بگیرم. بسیاری از کشورها نیز نسبت به این اتفاق اظهار تاسف کردند. در واقع این کم لطفی بیرون از قاره آسیا و برخی افراد بود که با دلارهای اعراب کم سو شده بودند.

وی گفت: با این حال من سربلند از این انتخابات بیرون آمدم، چرا که به «مطلبی بارز» اصرار نکردم و از انتخابات کنار کشیدم و در نایب رییسی نیز رای قاطعی را به دست آوردم.

مرادی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود تاماش آیان به هیچ عنوان تمایل نداشته شما در انتخابات رای بیاورید؟ گفت: قبل از بازی‌های آسیایی کم لطفی امثال او را دیدم. در این انتخابات اسم هیچ کسی به جز رضازاده نبود و همه چیز سازماندهی شده بود. این بار مبلغ زیادی هزینه کردند تا علی مرادی نباشد، با این حال تلاش کردم پورکاظمی و حکمت پور و ملکی به انتخابات ورود پیدا کنند و نام ایران در انتخابات وجود داشته باشد. البته بدون زد و بندهایی را آنجا شاهد بودیم.

وی ادامه داد: من حرف و انتقادات خودم را می‌زنم که البته مشخص نیست و در جهت رشد وزنه‌برداری جهان و آسیا قرار دارد. افرادی بیرون از قاره آسیا شعار دوستی و اعتمادی که داریم هدف قرار می‌دهند، اما ما هم حرف و انتقادات خود را به عنوان سر باز می‌زنیم.
منبع: ایسنا