اردشیر صالح پور هم که دبیری جشنواره تئاتر فجر بر عهده داشت، هم زمان سرپرستی مرکز هنرهای نمایشی را قبول کرد.
جالب بدانید دبیر خانه جشنواره تئاتر فجر با چهار نفر عضو اصلی فعالیت خود را آغاز کرد. اشرف طباطبایی، رضا دادویی، میرطار کسانی بودند که همراه اردشیر صالح پور بودند. که با تغییر و تحولات افرادی همچون میرطار به صورت مشخص حذف شدند و نقش دادویی و طباطبایی کم رنگ شد.
دلیل اصلی نگارش این مطلب صحبت های رئیس شورای نظارت در خصوص بازبینی مجدد آثار راه یافته به جشنواره است.
رضا دادویی رئیس شورای نظارت در خصوص بازبینی مجدد آثار این طور گفته بود که در این دوره از جشنواره یک هیات داوری به دور از مسایل ممیزی آثار را از لحاظ کیفی بررسی کرده اند و مسایل فنی نمایشها را مورد توجه قرار داده اند تا آثار از استاندارد لازم برای حضور در جشنواره برخوردار باشند. معمولا در سال های قبل بازبینی کیفی و نظارتی همزمان با هم انجام می شد اما امسال به دلیل برخی ناهماهنگی و نبود برنامه ریزی در جشنواره، شورای نظارت نتوانست نماینده خود را در بازبینی اول همراه با شورای انتخاب آثار به دیدن نمایش ها بفرستند که در نهایت مجبور به برگزاری یک بازبینی مجدد برای گروه ها شدیم.
وی ادامه داد که از نظر من بهتر بود هر دو این بازبینی ها همزمان با هم صورت گیرد تا گروه ها چند روز قبل از آغاز جشنواره با مشکلی برای تغییر در کارشان مواجه نشوند اما مشکلاتی و ناهماهنگی هایی باعث شد این اتفاق رخ ندهد.
بنابر این گزارش گفته می شود دلیل اصلی بازبینی مجدد آثار نمایشی به دلیلی ناهماهنگی نبوده بلکه به دلیل سهل انگاری شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی بوده است زیرا چند نمایش برخلاف مصالح ملی در جشنواره حضور داشته است که گویا با آمدن تیم جدید در دبیرخانه کنار گذاشته شدند.
آقای دادویی حتما بخاطر دارند که وزیر ارشاد چندی پیش عنوان کرد که «فتنه خط قرمز ماست» اما گویا همچنان در شورای نظارت تئاتر گوش شنوایی برای دریافت سیاست های وزارت ارشاد که توسط عالی ترین مقام خود عنوان می وشد، وجود ندارد و بیشتر تلاش می شود تا از طریق برخی رفتارهای عموما سطحی وجهه نه چندان مناسب گذشته ترمیم شود.
اصلا مگر می شود فراموش کرد صحبت های رئیس شورای نظارت در مجمع رای گیری خانه تئاتر که درباره انتخابات سال88، مگر قابل فراموش شدن است سهل انگاری هایی که در اجرای افرادی همچون محمد رحمانیان و تک خوانی زنی که در اجرایش بود و توقیف چند کار دیگر، فراموش نخواهد شدنمایشنامه خوانی متن توهین آمیز عباس نعلبندیان به امام حسین (ع) که رئیس شورای نظارت بنا بود کارگردانی شود و تمام اینها خروجی این گروهی است که همچنان مدیریت تئاتر کشور را بر عهده دارند.
شاید رئیس شورای نظارت نمی داند که این اقدامات و سهل انگاری هایی که از سوی برخی روشنفکری منعکس می شود؛ فقط و فقط به تئاتر و جامعه تئاتر آسیب می زند.
امید است مدیرکل جدید که به زودی به مرکز هنرهای نمایشی می آید با کارشناسی دقیق بتواند مدیرانی لایق و فعال تر را به بخش های مختلف تئاتر معرفی کند.