به گزارش گروه اجتماعی مشرق، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، در یادداشتی به اولویت های بودجه شهرداری تهران در سال 94 اشاره کرده است.
شروع به کار شورای چهارم با تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران همزمان شد، برنامه ای بر موضوعات مهمی همچون مباحث عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و... استوار بود که براساس مبانی کمی و کیفی به برش های یکساله تقسیم بندی شده بود.
در این بین اما باید موضوعات دیگری هم مدنظر قرار می گرفت و مهمترين موضوع افزایش اعضای شورای پايتخت از 15 به 31 عضو بود و این یعنی اگر تا پیش از این 15 نظر وجود داشت حال باید 31 نظر به وحدت رویه و تجمیع نظر می رسیدند اما تمام اعضای شورای چهارم تهران بر یک عقیده استوار بودند و اصرار داشتند که همان مسئله حمل و نقل عمومی بود، موضوعی که در برنامه پنج ساله دوم با نام (حمل و نقل عمومی و هوای پاک) گنجانده شده بود.
پروژه های بزرگی طی چندین سال اخیر در شهر تهران آغاز شده بود که آرام آرام تبدیل به پروژهای ملی شده بودند اما این بار در کنار تمام این پروژهها مسئله دیگری حائز اهمیت بود که اعضای شورای شهر نیز به دور از حساسیت های کاری و کمیسیون های تخصصیشان با حساسیت و جدیت بیشتری آنرا دنبال می کردند.تجمیع نظرات شورا و همسویی با برنامه پنج ساله دوم بر حمل و نقل عمومی با اولویت و محوریت ساخت خطوط مترو بود. بهتر است بگوییم نقطه عطف این ماجرا (مترو بود) و در سال 92 نیز بیشترین تمرکز مدیریت شهری پایتخت بر روی افزایش ساخت و البته بهره برداری از خطوط مترو بود.
در اجرا و بهره برداری به رقم واقعی 30 کیلومتر مترو در سال برسیم که تحقق این خواسته می تواند نقطه عطفی برای مدیریت شهری محسوب شود.با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه تحریم ها داشته ایم رو به بومی سازی آورده ایم که این نیز خود نقطه عطف دیگری بود.
اینکه امروز قابلیت اجرا و بهره برداری سالاانه 30 کیلومتر خط مترو داریم در مقایسه با نرم های جهانی و با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، دستاوردی قابل ستایش است. خوشبختانه در حوزه ساخت و ساز تونل ها و ریل گذاری مشکل خاصی وجود ندارد و حتی جلوتر از برنامه حرکت می کنیم اما تا حدودی در زمینه تامین تجهیزات کار به کندی پیش می رود که به شخصه معتقدم این مشکل نیز با اجماع تمام ارگان ها قابل حل و فصل است و می توان کار را با سرعت بیشتری دنبال کرد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
شروع به کار شورای چهارم با تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران همزمان شد، برنامه ای بر موضوعات مهمی همچون مباحث عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و... استوار بود که براساس مبانی کمی و کیفی به برش های یکساله تقسیم بندی شده بود.
در این بین اما باید موضوعات دیگری هم مدنظر قرار می گرفت و مهمترين موضوع افزایش اعضای شورای پايتخت از 15 به 31 عضو بود و این یعنی اگر تا پیش از این 15 نظر وجود داشت حال باید 31 نظر به وحدت رویه و تجمیع نظر می رسیدند اما تمام اعضای شورای چهارم تهران بر یک عقیده استوار بودند و اصرار داشتند که همان مسئله حمل و نقل عمومی بود، موضوعی که در برنامه پنج ساله دوم با نام (حمل و نقل عمومی و هوای پاک) گنجانده شده بود.
پروژه های بزرگی طی چندین سال اخیر در شهر تهران آغاز شده بود که آرام آرام تبدیل به پروژهای ملی شده بودند اما این بار در کنار تمام این پروژهها مسئله دیگری حائز اهمیت بود که اعضای شورای شهر نیز به دور از حساسیت های کاری و کمیسیون های تخصصیشان با حساسیت و جدیت بیشتری آنرا دنبال می کردند.تجمیع نظرات شورا و همسویی با برنامه پنج ساله دوم بر حمل و نقل عمومی با اولویت و محوریت ساخت خطوط مترو بود. بهتر است بگوییم نقطه عطف این ماجرا (مترو بود) و در سال 92 نیز بیشترین تمرکز مدیریت شهری پایتخت بر روی افزایش ساخت و البته بهره برداری از خطوط مترو بود.
در اجرا و بهره برداری به رقم واقعی 30 کیلومتر مترو در سال برسیم که تحقق این خواسته می تواند نقطه عطفی برای مدیریت شهری محسوب شود.با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه تحریم ها داشته ایم رو به بومی سازی آورده ایم که این نیز خود نقطه عطف دیگری بود.
اینکه امروز قابلیت اجرا و بهره برداری سالاانه 30 کیلومتر خط مترو داریم در مقایسه با نرم های جهانی و با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، دستاوردی قابل ستایش است. خوشبختانه در حوزه ساخت و ساز تونل ها و ریل گذاری مشکل خاصی وجود ندارد و حتی جلوتر از برنامه حرکت می کنیم اما تا حدودی در زمینه تامین تجهیزات کار به کندی پیش می رود که به شخصه معتقدم این مشکل نیز با اجماع تمام ارگان ها قابل حل و فصل است و می توان کار را با سرعت بیشتری دنبال کرد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.