کد خبر 385092
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

با تغییر و بازنگری ضوابط مربوط به تبلیغات، حضور چهره های هنری - ورزشی در تبلیغ صنایع و تولیدات داخلی، مجاز شد تا با استفاده از این ظرفیت به توسعه بازار صنایع ملی کمک شود.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روح حاکم بر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، توجه، باور و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی است. این نگاه درونزا علاوه بر جنبه های ملّی، خودباورانه و استحکام اقتصاد کشور به اشتغالزایی نیز کمک می کند.

وی افزود: هر بخشی از مدیریت کشور باید ببیند در جهت هم افزایی با این سیاست کلّی چه سیاستها یا اقداماتی باید انجام دهد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را در حوزه های فرهنگ سازی برای این رویکرد، مسئول می داند. مطابق بسته حمایتی که ابتدای امسال اعلام شد رسانه هایی که موضوع آنان و حجم اکثر خروجی آنان تقویت کننده هر یک از محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی باشد یارانه سه برابری می گیرند.

انتظامی در همین زمینه توضیح داد: دوره های آموزشی فشرده برای سردبیران و دبیران اقتصادی رسانه های اصلی کشور هم با همین هدف صورت گرفت تا مفاهیم و پایه های این رویکرد، ابتدا برای خود رسانه ها روشن شود تا بتوانند با اثربخشی بیشتری حرکت کنند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به بازنگری در قانون تبلیغات گفت: قبلاً حضور چهره های ورزشی و هنری در انواع تبلیغات، ممنوع بود. اخیراً این ضوابط مورد بازنگری قرار گرفت و حضور این چهره ها در تبلیغ «صنایع و تولیدات داخلی»، مجاز شد تا با استفاده از این ظرفیت به توسعه بازار این صنایع کمک کند.

انتظامی ادامه داد: البته طبیعی است که سایر ضوابط از جمله معارض نبودن با فرهنگ اسلامی و ایرانی برای همه نوع تبلیغات و از جمله این نوع تبلیغات، جاری است و نظارت خواهد شد. بعلاوه در ضوابط جدید و با توجه به ضرورت رعایت حقوق کودکان، از این نوع تبلیغات برای محصولاتی که مصرف کننده آن عمدتاً کودکان هستند نمی توان استفاده کرد.