به گزارش مشرق، ضرر خالص پژو سیتروئن از 2.23 میلیارد یورو در سال 2013 به 555 میلیون یورو (633.4 میلیون دلار) در سال 2014 رسید در حالیکه درآمد این شرکت طی همین مدت از 53.08 میلیارد یورو به 53.61 میلیون یورو افزایش یافت.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو در بیانیهای اعلام کرد نتایج مالی سال 2014 دال بر پیشرفت روند بازسازی بنیانهای مالی این خودروساز است.
پژو که سال گذشته در شرایط مالی وخیمی بود و ناگزیر شد سه میلیارد یورو سرمایه از دولت فرانسه و شرکت چینی دونگ فنگ دریافت کند، در تلاش برای بازگشت به سودآوری است.
تاورس که سال گذشته مدیرعامل پژو شد، یک برنامه بازسازی سه ساله را طراحی کرده تا این شرکت را از ضررهای شدید عبوردهد. وی با کاهش میزان مدلهای تولیدی از 45 به 26، افزایش قیمت خودروها و کاهش هزینه تحقیق و توسعه اقدام به کاهش هزینه کرده است.
این خودروساز که در سالهای پیش متحمل ضرر شده بود پس از اجرای برنامه بازسازی تاحدودی بهبود نشان داده و درآمد عملیاتی 63 میلیون یورو را در مقایسه با ضرر عملیاتی 1.05 میلیارد یورو در سال 2013 گزارش کرد.
با اینهمه این خودروساز همچنان با حاشیه سود عملیاتی دو درصدی تا سال 2018 فاصله دارد. حاشیه سود عملیاتی پژو 0.2 درصد در سال 2014 بود.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پژو انتظار دارد تقاضا در سال 2015 در اروپا یک درصد و در چین هفت درصد رشد کند با اینهمه پیشبینی میکند تقاضا در آمریکای لاتین 10 درصد و در روسیه 30 درصد کاهش خواهد یافت.
میزان فروش خودروهای سواری و کامیونهای سبک پژو 4.3 درصد در سال 2014 رشد کرد و به 2.94 میلیون دستگاه در مقایسه با 2.82 میلیون در سال 2013 رسید.
تقاضا برای کراس اوورهای 2008 و 3008 و همچنین هاچ بک 308 به افزایش فروش این شرکت کمک کرد با اینهمه میزان فروش این خودروساز حدود 18 درصد پایینتر از رکورد سال 2010 است که طی آن 3.6 میلیون خودرو فروخته بود.
خودروهای 2008 و 3008 پژو، معرفی سدان 408 و سی الیزه برند سیتروئن به رشد 34 درصدی فروش پژو در چین در سال 2014 کمک کرد.
میزان فروش این گروه در اروپا با موفقیت خودروی شاسی بلند سیتروئن C4 کاکتوس و پژو 308 که در نمایشگاه ژنو خودروی اروپایی برگزیده سال انتخاب شد، هشت درصد افزایش یافت و به 1.76 میلیون دستگاه رسید. فروش پژو در فرانسه 637 هزار و 700 دستگاه بود.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو در بیانیهای اعلام کرد نتایج مالی سال 2014 دال بر پیشرفت روند بازسازی بنیانهای مالی این خودروساز است.
پژو که سال گذشته در شرایط مالی وخیمی بود و ناگزیر شد سه میلیارد یورو سرمایه از دولت فرانسه و شرکت چینی دونگ فنگ دریافت کند، در تلاش برای بازگشت به سودآوری است.
تاورس که سال گذشته مدیرعامل پژو شد، یک برنامه بازسازی سه ساله را طراحی کرده تا این شرکت را از ضررهای شدید عبوردهد. وی با کاهش میزان مدلهای تولیدی از 45 به 26، افزایش قیمت خودروها و کاهش هزینه تحقیق و توسعه اقدام به کاهش هزینه کرده است.
این خودروساز که در سالهای پیش متحمل ضرر شده بود پس از اجرای برنامه بازسازی تاحدودی بهبود نشان داده و درآمد عملیاتی 63 میلیون یورو را در مقایسه با ضرر عملیاتی 1.05 میلیارد یورو در سال 2013 گزارش کرد.
با اینهمه این خودروساز همچنان با حاشیه سود عملیاتی دو درصدی تا سال 2018 فاصله دارد. حاشیه سود عملیاتی پژو 0.2 درصد در سال 2014 بود.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پژو انتظار دارد تقاضا در سال 2015 در اروپا یک درصد و در چین هفت درصد رشد کند با اینهمه پیشبینی میکند تقاضا در آمریکای لاتین 10 درصد و در روسیه 30 درصد کاهش خواهد یافت.
میزان فروش خودروهای سواری و کامیونهای سبک پژو 4.3 درصد در سال 2014 رشد کرد و به 2.94 میلیون دستگاه در مقایسه با 2.82 میلیون در سال 2013 رسید.
تقاضا برای کراس اوورهای 2008 و 3008 و همچنین هاچ بک 308 به افزایش فروش این شرکت کمک کرد با اینهمه میزان فروش این خودروساز حدود 18 درصد پایینتر از رکورد سال 2010 است که طی آن 3.6 میلیون خودرو فروخته بود.
خودروهای 2008 و 3008 پژو، معرفی سدان 408 و سی الیزه برند سیتروئن به رشد 34 درصدی فروش پژو در چین در سال 2014 کمک کرد.
میزان فروش این گروه در اروپا با موفقیت خودروی شاسی بلند سیتروئن C4 کاکتوس و پژو 308 که در نمایشگاه ژنو خودروی اروپایی برگزیده سال انتخاب شد، هشت درصد افزایش یافت و به 1.76 میلیون دستگاه رسید. فروش پژو در فرانسه 637 هزار و 700 دستگاه بود.