اين امر اگرچه در وهله نخست معمول به نظر ميآيد اما از آنجا که اينگونه شرکتها اهدافي چون رواج جامعه مصرفي ندارند، اهداف آنان به نوبه خود با رويکرد جوامع مذهبي مغايرت خواهد داشت.
در همين ارتباط، رستورانهاي "زنجيرهاي مکدونالد" نيز که از جمله مجموعههاي فروشگاهي وابسته به نظام سرمايهداري محسوب ميشود، به مناسبت ماهمبارک رمضان، از چندي پيش در تبليغات خود از اين موقعيت براي اهداف مصرفگرايانه خود استفاده کرده است.
شرکت مکدونالد که همواره از سبکهاي تبليغاتي در جهت اقدامات خود استفاده ميکند، در تصاويري نامناسب با استفاده از همين استراتژي، مسلمانان را مورد هدف قرار داده است.
لازم به ذکر است که مسلمانان به عنوان جامعه مصرفي بزرگ هميشه مورد توجه کارخانجات و فروشگاههاي بزرگ دنيا بودهاند.