به گزارش مشرق، ایرباس H160 نخستین هلیکوپتر شهری تمام کامپوزیتی جهان است که با وزن سبک خود، ویژگیهایی چون پرواز راحت و آرام و سرعت کروز بالا را ارائه میکند.
این نخستین هلیکوپتر ایرباس پس از معرفی یوروکوپتر در سال 2014 است که با اهداف ارائه عملکرد مطلوب، ایمنی و آسایش معرفی شده است. H160 یک پرنده متوسط است که مابین مدلهای H145 و H175 قرار میگیرد.
پرههای این هلیکوپتر دارای شکل عجیبی همچون چوب هاکی میباشند. این فرم برای کاهش میزان صدا ناشی از ایجاد جریانهای گردابی انتخاب شده است.
وزن این هلیکوپتر 5 تا 6 تن بوده و 12 نفر ظرفیت سرنشینان آن است. سرعت کروز آن به 300 کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند تا 120 مایل دریایی پرواز کرده و تا ارتفاع 5 هزار پایی اوج بگیرد.
ایرباس برای توسعه این هلیکوپتر بیش از یک میلیارد دلار سرمایهگذاری کرده است. بدنه کامپوزیتی برای کاهش وزن و هزینه های سوخت و پرواز انتخاب شدهاند. همچنین بهجای موتورهای توربوشفت پرات اند ویتنی از موتورهای Turbomeca Arrano استفاده شده که بیش از 1300 اسب بخار نیرو تولید میکنند.
یکی از مزایای این هلیکوپتر هم زاویه 12 درجه ای روتور دم است که انعطاف بیشتری به آن میدهد و افزایش آسایش سرنشینان از طریق کاهش سروصدا میشود.
منبع: پدال
این نخستین هلیکوپتر ایرباس پس از معرفی یوروکوپتر در سال 2014 است که با اهداف ارائه عملکرد مطلوب، ایمنی و آسایش معرفی شده است. H160 یک پرنده متوسط است که مابین مدلهای H145 و H175 قرار میگیرد.
پرههای این هلیکوپتر دارای شکل عجیبی همچون چوب هاکی میباشند. این فرم برای کاهش میزان صدا ناشی از ایجاد جریانهای گردابی انتخاب شده است.
وزن این هلیکوپتر 5 تا 6 تن بوده و 12 نفر ظرفیت سرنشینان آن است. سرعت کروز آن به 300 کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند تا 120 مایل دریایی پرواز کرده و تا ارتفاع 5 هزار پایی اوج بگیرد.
ایرباس برای توسعه این هلیکوپتر بیش از یک میلیارد دلار سرمایهگذاری کرده است. بدنه کامپوزیتی برای کاهش وزن و هزینه های سوخت و پرواز انتخاب شدهاند. همچنین بهجای موتورهای توربوشفت پرات اند ویتنی از موتورهای Turbomeca Arrano استفاده شده که بیش از 1300 اسب بخار نیرو تولید میکنند.
یکی از مزایای این هلیکوپتر هم زاویه 12 درجه ای روتور دم است که انعطاف بیشتری به آن میدهد و افزایش آسایش سرنشینان از طریق کاهش سروصدا میشود.
منبع: پدال