کد خبر 405676
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

يك مسابقه تلفني كه تبليغات گسترده آن از تلويزيون پخش مي‌شود، به رغم تصريح به رايگان بودن، از هر شركت‌كننده خود مبلغ 10 هزار تومان براي حضور در مسابقه دريافت مي‌كند.

به گزارش مشرق، يك مسابقه تلفني كه تبليغات گسترده آن از تلويزيون پخش مي‌شود، به رغم تصريح به رايگان بودن، از هر شركت‌كننده خود مبلغ 10 هزار تومان براي حضور در مسابقه دريافت مي‌كند.
در متون علمي و حقوقي براي اينكه شك و شبهه‌اي در معاني واژگان پيش نيايد ابتدا تعريف هر واژه مشخص و معين مي‌شود. اگر اين كار را در برنامه‌هاي تلويزيوني نيز انجام مي‌دادند بسياري از مشكلات بينندگان حل مي‌شد. به طور مثال در طول ايام عيد تبليغات مسابقه تلفني «ديرين ديرين» در حجم گسترده‌اي از تلويزيون پخش شد.
«ديرين ديرين» را علي درخشي كارتونيستي كه پيش از اين مجموعه انيميشني «حيات وحش» را توليد كرده بود، كارگرداني كرده است. «حيات وحش» با صداگذاري زيباي محمدرضاعليمرداني چه در تلويزيون و چه در فضاهاي مجازي طرفداران زيادي دارد. «ديرين ديرين» نيز با صداي عليمرداني كليپ‌هاي كوتاهي را در نوروز از تلويزيون پخش كرد. در انتهاي هر كليپ شماره تلفني براي شركت در مسابقه اعلام مي‌شد. مسابقه‌اي كه 60 تبلت براي برندگان آن در نظر گرفته شده است. مسابقه تلفني « ديرين ديرين» داراي سايت اينترنتي نيز هست كه در آن براي علاقه‌مندان به شركت در مسابقه توضيح داده شده كه اين مسابقه به صورت «رايگان» برگزار مي‌شود. اما در هنگام تماس به تلفن اعلامي، از علاقه‌مندان به شركت درخواست مي‌شود تا براي حضور در مسابقه مبلغ 10 هزار تومان واريز كنند!
اين اولين بار نيست كه تلويزيون برنامه‌اي مشاركتي و پولي را اجرا مي‌كند اما در مرحله اول بينندگان را با وعده رايگان بودن به خود جلب مي‌كند. پيش از اين، چند برنامه تلويزيوني با راه‌اندازي مسابقات يا نظرسنجي‌هاي پيامكي كه عمدتاً داراي جوايز چشمگيري از جمله سفر به برزيل براي تماشاي جام جهاني فوتبال يا سفر به استراليا براي همراهي تيم ملي در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا بودند و از هر پيامك ارسالي توسط بينندگان مبلغي را به عنوان در‌آمد از حساب شارژ خط تلفن همراه كم مي‌كردند.
 امسال علاوه بر مسابقه «ديرين ديرين» مسابقه «ثانيه‌ها» كه از شبكه دوم سيما پخش مي‌شد نيز از كساني كه خواهان شركت در مسابقه بودند، پول دريافت مي‌كرد، اين در حالي است كه در خود برنامه تلويزيوني هيچ اشاره‌اي به اين نكته نمي‌شد. به بازي گرفتن اعتماد مردم به تلويزيون تنها به صرف كسب درآمد در نهايت به نفع چه كسي خواهد شد، تلويزيون يا برنامه‌هاي مشاركتي؟!


منبع: روزنامه جوان