کد خبر 412333
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

دانشگاه آزاد با صدور بخشنامه‌ای برخلاف قانون، سعی در محدودسازی بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها داشته است که این رفتار غیرقانونی مورد مخالفت دانشجویان بسیجی سراسر کشور در دانشگاه آزاد و مسئولین بسیج دانشجویی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، بسیج دانشجویی با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به مخبر دزفولی،حجت الاسلام و المسلمین محمدیان و غفوری فرد از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی نسبت به بخشنامه دانشگاه آزاد در ارتباط با تشکل‌های دانشجویی اعتراض کرد.

در این نامه آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای در تاریخ 16/9/93 با موضوع تسهیل فعالیت تشکل‌های اسلامی، سیاسی، دانشجویی با تقویت رویکرد فرهنگی و همچنین فعالیت نمایندگان رئیس دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویی و استادان بدون لحاظ قانون مصوب مجلس و آئین نامه اجرایی آن در خصوص بسیج دانشجویی مواردی را به واحدی خود ابلاغ کرده است که جای بسی تأمل دارد.

بسیج دانشجویی در این نامه با اشاره به موارد خلاف قانون بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان می‌کند که موارد خلاف قانون این بخشنامه به میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توسط بسیج دانشجویی گوشزد شد که دانشگاه طی مکاتبه با سازمان بسیج خواستار ارائه موارد خلاف بخشنامه شد تا در شورایی راهبردی امور حقوقی دانشگاه مورد پی‌گیری قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: پیرو این درخواست بسیج دانشجویی دلایل مستدل و قانونی خود را به دانشگاه آزاد منعکس کرد ولیکن از سوی دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم گذشت چندین ماه پیگیری تاکنون پاسخی دریافت نگردیده است.

این نامه تصریح می‌کند این سازمان با توجه به اعلام قبلی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی حق اعتراض خود را به این بخشنامه در مراجع ذی صلاح دنبال کرده و خواستار ابطال این بخشنامه در موضوعات بسیج دانشجویی خواهد بود.

در پایان این نامه از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی خواسته شده است در خصوص ابطال بخشنامه مذکور اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای برخلاف صریح قانون سعی در محدود سازی و در فشار قرار دادن بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها داشته است که این رفتار غیر قانونی با مخالفت دانشجویان بسیجی سراسر کشور در دانشگاه آزاد و مسئولین بسیج دانشجویی قرار گرفته است.
منبع: فارس