به گزارش مشرق، فیسبوک بخش عظیمی از درآمد تبلیغات را به خودش اختصاص داده و از این طریق توانسته مخاطبین زیادی را درگیر خود کند،که با این پول به راحتی می توان دفاتر روزنامه نگاری را اداره کرد.
طی یک نظر سنجی که در سال گذشته انجام گرفت مشخص شد که نیمی از افرادی که اخبار را از طریق اینترنت پیگیری می کنند اخبار خود را از طریق فیسبوک میگیرند.
طبق این آمار فقط پنج شرکت هستند که بیشترین درآمد تبلیغات اینترنتی را به خودشان اختصاص داده اند که عبارتند از:فیسبوک گوگل مایکروسافت یاهو و AOL.
این آمار نیز بیان می کند که فیس بوک در طی دو سال گذشته بیش از دو برابر هزینه تبلیغات را به خودش اختصاص داده و در سال گذشته پنج بیلیون دلار از تبلیغات کسب کرده است که هزینه های تبلیغات دیجیتال ده درصد کل را به خود اختصاص داده است.