کد خبر 4210
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰

اريک اشميت، رئيس گوگل، هشدار داده است که جوانان ممکن است در آينده مجبور باشند براي فرار از فعاليت‌هاي اينترنتي خود در گذشته، نام خود را تغيير دهند.

به گزاش مشرق، جام جم آنلاين به نقل از بي.بي.سي نوشت: اريک اشميت به نشريه وال استريت جورنال گفت: ممکن است اين جوانان متوجه نباشند که ثبت حجم عظيمي از اطلاعات درباره خودشان چه عاقبتي مي‌تواند داشته باشد.
شرکت گوگل به تازگي شبکه‌هاي اجتماعي خود را گسترش داده است.
اين شرکت به تازگي شرکت‌هاي «جمبول» و «اسلايد» را خريداري کرده که هر دو در ارائه خدمات به شبکه‌هاي اجتماعي تخصص دارند.
اسلايد يک شرکت ارائه کننده فعاليت‌هاي سرگرمي و مسابقاتي است و جمبول خدمات ارزي و پرداختي مجازي را انجام مي‌دهد.
برخي بر اين باورند که تصاحب اين شرکت‌ها به معناي راه اندازي يک شبکه اجتماعي ديگر است.
گوگل تاکنون دو شبکه اجتماعي را راه اندازي کرده است؛ گوگل باز که در فوريه 2010 شروع به کار کرد و شبکه اجتماعي اورکات که اولين شبکه اجتماعي راه اندازي شده توسط گوگل بود.
راه اندازي شبکه اجتماعي گوگل باز به اين دليل جنجال برانگيز شد که شناسه‌هاي کاربري جي ميل افراد را، بدون کسب رضايت از آنها، به يکديگر متصل مي‌کند؛ اين موضوع به اين معناست که شناسه‌هاي کاربري افراد در معرض ديد عموم قرار دارد.

تغيير چگونگي برخورد با فن آوري
اريک اشميت با پيش بيني احتمال تغيير نام برخي افراد گفت: «فکر نمي‌کنم جامعه از تبعات در دسترس بودن، قابل فهم بودن و قابل ثبت بودن اطلاعات در هر زمان و توسط هر کسي، آگاه باشد و درک کند که چه اتفاقي خواهد افتاد.»
با اين وجود اشميت گفت به احتمال زياد در آينده شرکت گوگل از کاربران خود اطلاعات شخصي بيشتري ذخيره خواهد کرد.
او گفت: «در حال حاضر ما تقريبا مي‌دانيم که شما که هستيد، به چه مسائلي اهميت مي‌دهيد و تا حدودي مي‌دانيم که دوستان شما چه کساني هستند.»
با اين حال برخي کارشناسان اظهارات او را «مبالغه آميز» خوانده اند.
سوا چارمن اندرسون گفت «اينکه همه چيز در اينترنت ثبت شده است درست نيست و تحقق اين موضوع با توجه به وسعت اينترنت زمان نسبتا زيادي نياز دارد.»
او افزود آرشيوهايي مانند فرايند نگهداري موقت اطلاعات توسط گوگل (Google Cache) که نسخه‌هاي قديمي تر وب سايت‌ها را ذخيره مي‌کند، گزينشي کار مي‌کنند.
خانم چارمن اندرسون استدلال مي‌کند از آنجايي که در حال حاضر شرکت‌هايي براي «پاک کردن» نمايه‌هاي اينترنتي وجود دارند، بايد برخورد جامعه نسبت به محتواي اطلاعاتي که بر روي اينترنت در دسترس است، تغيير کند.
او مي‌گويد: «هميشه بين معرفي يک فن آوري نوين و توسعه هنجارهاي رفتاري که اين فن آوري ترويج مي‌کند تاخير وجود دارد. به عنوان يک جامعه ما فقط بايد نسبت به حماقت‌هايي که جوانان انجام مي‌دهند، بخشش بيشتري نشان دهيم.»