به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، اگرچه شهروندان آمریکایی هرروز بیش از گذشته در حال ارائه اطلاعات خود به شرکتهای خصوصی نظیر فیسبوک و گوگل هستند اما آنها از اینکه اطلاعاتشان توسط این شرکتها مورد استفاده قرار بگیرد زیاد خرسند نیستند.
بر اساس مطالعهای که دانشکده مطالعات اننبرگ دانشگاه پنسیلوانیا ارائه داده است: حدود 65 درصد شهروندان آمریکایی قبول کردهاند که کنترل کمی روی این موضوع دارند که شرکتهای تجاری تا چهحدودی درباره اطلاعات آنلاین آنها اطلاع دارند.
همچنین 55 درصد با این موضوع مخالف هستند که شرکتهای خصوصی این حق را دارند که اطلاعات آنها را برای هدفهای تجاری و تبلیغات ذخیره سازی کنند.
بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفتهاند که با این موضوع موافق نیستند که ترافیک اینترنت آنها توسط فروشگاهها و در مقابل اینترنت رایگان ذخیره سازی شود و 91 درصد نیز گفتهاند که این عادلانه نیست که اطلاعات آنها در مقابل تخفیف جمعآوری شود.