به گزارش مشرق، برخی از مدارس در ایالت ویکتوریای استرالیا متد جدیدی را برای تدریس پذیرفتهاند که بر اساس آن از این پس برای دانشآموزان بالا بردن دست به نشانه اجازه گرفتن برای پاسخگویی به سوالاتِ معلم یا سایر همکلاسیها ممنوع میشود.
به گفته برخی از معلمان، دلیل انتخاب متد جدید این است که دانشآموزان ممتاز و فعالتر خیلی بیشتر از دانشآموزانی که شرکت در فعالیتهای کلاسی برایشان مشکل است به سوالات درسی پاسخ میدهند و به همین دلیل فرصت تعامل از سایر دانشآموزان گرفته شده و فاصله بین دانشآموزان قویتر و ضعیفتر برای حضور در کارهای کلاسی بیشتر میشود.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان آموزشی در تشریح این مطلب میگویند: وقتی شاگردان باهوشتر دائم به سوالات مطرح شده در کلاس پاسخ میدهند، برخی از آموزگاران ممکن است دچار این برداشت غلط شوند که تمام دانشآموزانِ حاضر در کلاس با سرعت یکسان در حال دنبال کردن و یادگیری مطالب درسی هستند.
برخی از آموزگاران برای حل این مشکل اسامی دانشآموزان را به طور تصادفی انتخاب کرده و از آنها میخواهند که به سوالات پاسخ بدهند. البته متد جدید، منتقدانی نیز در بین کارشناسان آموزشیِ این کشور داشته است.
به گفته برخی از معلمان، دلیل انتخاب متد جدید این است که دانشآموزان ممتاز و فعالتر خیلی بیشتر از دانشآموزانی که شرکت در فعالیتهای کلاسی برایشان مشکل است به سوالات درسی پاسخ میدهند و به همین دلیل فرصت تعامل از سایر دانشآموزان گرفته شده و فاصله بین دانشآموزان قویتر و ضعیفتر برای حضور در کارهای کلاسی بیشتر میشود.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان آموزشی در تشریح این مطلب میگویند: وقتی شاگردان باهوشتر دائم به سوالات مطرح شده در کلاس پاسخ میدهند، برخی از آموزگاران ممکن است دچار این برداشت غلط شوند که تمام دانشآموزانِ حاضر در کلاس با سرعت یکسان در حال دنبال کردن و یادگیری مطالب درسی هستند.
برخی از آموزگاران برای حل این مشکل اسامی دانشآموزان را به طور تصادفی انتخاب کرده و از آنها میخواهند که به سوالات پاسخ بدهند. البته متد جدید، منتقدانی نیز در بین کارشناسان آموزشیِ این کشور داشته است.